Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo fint det, han lærer vel mye om mangt. Men føler at det blir mindre prat mellom oss. Han er liksom litt utilgjengelig. Han går alltid med sånn airpod eller hva det heter, så er umulig å se om den er på eller ikke. Så jeg kan ikke vite om jeg avbryter midt i noe og noen ganger blir han irritert. Jeg føler at jeg må ha noe veldig interessant å si for å forstyrre han. Og det har jeg jo ikke alltid, ofte er det bare småprat. Det blir også fort til at han prater mindre med meg. Føler meg så uinteressant og kjedelig.

Noen med lignende problem? 

Anonymkode: 1e9ad...198

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes han er uhøflig. Å gå rundt å høre på noe uten å gi en beskjed om at man er utilgjengelig er en uting. Skjønner godt at du føler det blir mindre prat og samspill når han hele tiden går med airpod i øret. Snakk med ham om hvordan du føler det. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han ikke synes dere har så mye interessant å si hverandre, og at det kanskje er på tide å se etter en bedre match? Du kan jo prøve å kommunisere via melding,  og se om han tar hintet. 

Anonymkode: ab53a...61e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
tangent skrev (2 minutter siden):

Jeg synes han er uhøflig. Å gå rundt å høre på noe uten å gi en beskjed om at man er utilgjengelig er en uting. Skjønner godt at du føler det blir mindre prat og samspill når han hele tiden går med airpod i øret. Snakk med ham om hvordan du føler det. 

Ja... Han mener vel jeg burde skjønne det ut ifra situasjonen kanskje? At hvis han står og lager mat for eksempel, så har han selvsagt lyd på. Han følger tusen podcaster så det tar jo mye tid. Har ikke tatt det opp med han i det siste. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje han ikke synes dere har så mye interessant å si hverandre, og at det kanskje er på tide å se etter en bedre match? Du kan jo prøve å kommunisere via melding,  og se om han tar hintet. 

Anonymkode: ab53a...61e

Kan hende det. Kanskje jeg er kjedelig. Men det er tungt å dra i gang prat alene. Jeg vet ikke om det hadde flytt bedre med noen andre, kanskje jeg bare er uengasjerende. 

AnonymBruker
Skrevet

Man kan bli litt avhengig av visse podcaster 😅 

Tror det er det ligger. Ikke at du er uinteressant.  

Men, man hører jo på slikt når man er alene,går tur ,kjører bil etc. Ikke sammen med andre. For det synes hvertfall jeg er litt egoistisk.  

Anonymkode: 905f3...625

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Huff, jeg må innrømme at jeg er den i forholdet som hører på podcast og Spotify med øretelefoner på og sitter med telefonen mye.  Jeg elsker podder, storytel og musikk.  Samboeren min synes det er enormt slitsomt å konkurrere om oppmerksomheten, så jeg skal redusere  bruken.

Anonymkode: 726cf...281

Skrevet

Kjenner meg litt igjen, men min tidligere samboer såg på tv/film hvert ledige minutt. Så jeg syntes også det var kjempevanskelig å starte en samtale, og følte meg avvist og oversett. Er faktisk en av grunnene til at jeg flyttet. Så om det ellers fungerer fint for dere, så bør du mote deg opp og ta den samtalen nå.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Man kan bli litt avhengig av visse podcaster 😅 

Tror det er det ligger. Ikke at du er uinteressant.  

Men, man hører jo på slikt når man er alene,går tur ,kjører bil etc. Ikke sammen med andre. For det synes hvertfall jeg er litt egoistisk.  

Anonymkode: 905f3...625

Ja, jeg skjønner det. Finnes jo podcaster for enhver interesse/hobby/hva som helst. Hører på podcast innimellom selv når jeg har tid og ro til det. 

Føler meg uinteressant i alle fall. Vanskelig å konkurrere med all verdens komikere og fagpersoner som historikere og filosofer. Alt jeg har å komme med er typisk anekdoter fra jobb eller familienyheter/drama. Han er ofte mer oppdatert på nyhetsbildet enn meg så han har fått med seg det meste der.

AnonymBruker
Skrevet

Irriterer livet av meg de airpodsene. Han kommer inn i rommet. Smiler til meg og sier hei og begynner og snakker. Og så svarer jeg og snakker. Og så peker han på ørene, og jeg innser at det kun var smilet som var til meg, og ikke hverken "hei"et eller noe av det andre han sa. Og folk tar de jo ikke ut når de ikke hører på ting heller. Men nå gidder jeg ikke å snakke til folk med dingser i ørene, for da er det bare "HÆÆÆÆÆÆ??", og så må jeg si alt på ny fordi de hørte på Metallica.

Anonymkode: ebb56...c52

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo fint det, han lærer vel mye om mangt. Men føler at det blir mindre prat mellom oss. Han er liksom litt utilgjengelig. Han går alltid med sånn airpod eller hva det heter, så er umulig å se om den er på eller ikke. Så jeg kan ikke vite om jeg avbryter midt i noe og noen ganger blir han irritert. Jeg føler at jeg må ha noe veldig interessant å si for å forstyrre han. Og det har jeg jo ikke alltid, ofte er det bare småprat. Det blir også fort til at han prater mindre med meg. Føler meg så uinteressant og kjedelig.

Noen med lignende problem? 

Dette er samme problemstilling som kjæresten som alltid sitter å spiller dataspill, ute med venner, limt fast på mobilen eller på fisketur.

Kontrasten oppleves bare enda sterkere når dere er i samme rom fysisk, men ikke mentalt.

Det er lov til å snakke om fokus i hverdagen og hvor den skal gå. Noen ganger trenger forholdet litt oppmerksomhet og kjærlighet selv om man er "opptatt" med sine hobbier og den slags. 

Vet ikke hvor alvorlig dette problemet deres er, men ta de enkle stegene først, og gi noe før du krever noe. Kom til han med en klem, en liten lunsj eller hva nå enn som bringer et smil på ansiktet hans, og si at det er lenge siden sist dere snakket om hvordan livet er. Med å overraske med en "gave" først, har han lite han kan bli irritert på, med mindre han er en absolutt drittsekk.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...