AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #1 Skrevet 3. juni 2022 Han opplyser at nyutdannede NTNU-studenter innen digital infrastruktur og cybersikkerhet gjerne har en begynnerlønn på rundt én million kroner, betraktelig høyere enn andre som er ferdig med en mastergrad. https://www.oa.no/cyber-studenter-hentes-ut-av-ntnu-utdanningen-lokkes-med-millionlonn/s/5-35-1544947?onboarding_mode=true Det høres jo helt sykt ut at man kan tjene men million som nyutdannet. Er dette vanlig fo nyutdannede innen cybersikkerhet eller det en overdrivelse? Og hvordan er lønnsprogresjonen i karrieren når startlønnen er såpass høy? Tjener nyutdannede og erfarne det samme eller har erfarne digitale sikkerhetsfolk mye høere lønn enn millionen? Anonymkode: 020cf...07c
Gjest Villfisker Skrevet 3. juni 2022 #2 Skrevet 3. juni 2022 (endret) Sikkert fint for dem som liker sånt. Jeg hadde kjedet meg. Endret 3. juni 2022 av Villfisker
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #3 Skrevet 3. juni 2022 Er ikke abonnert, så får ikke lest… Tipper det er en overdrivelse. Det er ikke normen at alle studenter derfra starter med millionlønn (det er ikke normen for NOEN studieprogram), de fleste starter vel som andre IT-konsulenter på 500k. De som faktisk får millionlønn får det av meget spesielle grunner, de må være meget flinke og verdt å headhunte. Ikke engang indøkere som er de beste fra skolebenken og som er de mest etterspurte i næringslivet får i nærheten av det. Det er snittlønna 600k for nyutdannede (og det er høyt). Anonymkode: 0655b...34c 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #4 Skrevet 3. juni 2022 Villfisker skrev (5 timer siden): Sikkert fint for dem som liker sånt. Jeg hadde kjedet meg. Hvordan er arbeidshverdagen til en som jobber med cybersikkerhet? Anonymkode: e980a...f7d
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #5 Skrevet 3. juni 2022 Hei! Jeg studerer cybersikkerhet så jeg kan si noe om det her. Vanligvis vil arbeidsgivere ha erfaringsrike ansatte og derfor så er det ikke så lett for nyutdannede å få en million kroner i lønn med mindre de har klart å presentere et prosjekt de har jobbet med som er imponerende og viser gode cyberesikkerhet-evner. Vanligvis må studenter som er nyutdannet starte smått og bygge seg opp, så dette er ikke helt legit. Anonymkode: 1d85e...f95 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #6 Skrevet 5. juni 2022 Tusen takk for svar! Vet at artikkelen er bak betalingsmur, men det står ikke noe mer relevant i resten av artikkelen. TS Anonymkode: 020cf...07c
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #7 Skrevet 5. juni 2022 Jeg har akkurat ansatt en som har tatt dette studiet, og skrev master med utgangspunkt i vår bedrift. Hen fikk ikke millionlønn, men vi ansetter i utgangspunktet ikke folk rett fra skolebenken, så hen har fått innpass hos en stor og seriøs arbeidsgiver som hen ellers ikke ville fått. Og får relevante arbeidsoppgaver med mulighet for en bratt lønnskurve. Anonymkode: b565b...357
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #8 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har akkurat ansatt en som har tatt dette studiet, og skrev master med utgangspunkt i vår bedrift. Hen fikk ikke millionlønn, men vi ansetter i utgangspunktet ikke folk rett fra skolebenken, så hen har fått innpass hos en stor og seriøs arbeidsgiver som hen ellers ikke ville fått. Og får relevante arbeidsoppgaver med mulighet for en bratt lønnskurve. Anonymkode: b565b...357 Hva fikk vedkommende i lønn? Anonymkode: 5115c...013
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå