Gå til innhold

Når kjente du morskjærlighet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Barnet mitt er 1,5 år og endelig kjenner jeg ordentlig på de gode følelsene! Slik jeg trodde morskjærlighet skulle føles. Sikkert fordi hun viser mer og mer personlighet slik at jeg har blitt kjent med henne og hvem hun er. Synes det har tatt altfor lang tid, men godt at det begynner å komme seg. Stakkars barnet mitt, håper ikke hun har merket noe til det og tatt skade av det :(

Hvordan var det for deg?

Anonymkode: 15ff3...70e

Endret av Rhodiola
for å skifte tittelen for TS - Rhodiola, adm.
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Over 2 år her, venter enda.

Anonymkode: c6258...fab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Over 2 år her, venter enda.

Anonymkode: c6258...fab

Plager det deg? Det er ganske tabu å snakke om føler jeg, har egentlig ikke sagt det til noen at jeg ikke føler/har følt det "riktige" for barnet mitt.

AnonymBruker
Skrevet

Det tok laaang tid.. Men så godt når det kommer ❤

Anonymkode: f291e...317

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tok bare to uker her, så kjenner meg ikke igjen i følelsen, men det må jo være forferdelig på så mange måter.💔 Barselstiden min var et sant h....pga kolikkbaby m.m, så jeg hadde på ingen måte holdt ut hvis ikke jeg hadde de sterke følelsene for barnet mitt. Godt at du fikk følelsene til slutt.❤

Anonymkode: 8b6fe...c44

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri vært hodestups forelsket i barna mine som man tydeligvis skal være fra det øyeblikk de er unnfanget. Selvfølgelig er jeg veldig glad i dem og ønsker å beskytte dem på best mulig måte, selv nå når de er voksne, men det er visst ikke bra nok lenger. Er egentlig glad KG ikke fantes når de ble født.

Anonymkode: 487d6...ba2

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Tok 2-4 måneder.

Anonymkode: e0838...5e9

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Tok 2-4 måneder.

...men kjente intens beskyttertrang fra start med begge.

AnonymBruker
Skrevet

Første var umiddelbar. Andre tok rundt 1,5 år. 

Heldigvis vet jeg at det er vanskelig at følelser venter på seg, og det er en vanskelig tid. Jeg visste det kom til å komme. 

Ikke stress. Så fint at dere har det bra nå 🙂

Anonymkode: b8063...62f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

*VANLIG  at følelser venter på seg 

Anonymkode: b8063...62f

AnonymBruker
Skrevet

I løpet av noen timer fikk jeg det med mine to. Var ikke nødvendigvis overstadig glede akkurat, dessverre, men jeg følte raskt tilknytning. 

Morsfølelsen har koblet seg av og på noen ganger i løpet av årene. Har ikke så mye av det når jeg er deprimert. Da mangler jeg stort sett empati til alle. Og for meg selv. 

Du skriver at det er bra nå. Det er ikke selvsagt. Måtte det vare evig ❤️

Anonymkode: a3258...824

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har aldri vært hodestups forelsket i barna mine som man tydeligvis skal være fra det øyeblikk de er unnfanget. Selvfølgelig er jeg veldig glad i dem og ønsker å beskytte dem på best mulig måte, selv nå når de er voksne, men det er visst ikke bra nok lenger. Er egentlig glad KG ikke fantes når de ble født.

Anonymkode: 487d6...ba2

Ja... her på KG er man liksom verdens verste mor om man har vanskelige/ambivalente følelser for barnet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt er 15 måneder og kjenner ikke på det enda.

Var (og er) svært skuffende å ikke få oppleve det. Er glad i barnet mitt, men føler mer hun er et svært krevende kjæledyr på en måte. Mange sier at det blir annerledes når de begynner å snakke. Så jeg håper på det.

Anonymkode: 10605...378

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I det øyeblikket jeg så han for første gang

Anonymkode: 355ef...053

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mens de var i magen, sånn ca fra første ordentlige tegn til liv/spark 

Anonymkode: ab37a...eb1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner morskjærligheten komme litt og litt for hver dag nå, og baby er 2,5 mnd gammel ❤️ Beskyttelsesinstinktet kom med en gang, også instinktet om å ta vare på han kom umiddelbart.

Anonymkode: 7d761...5bc

Skrevet

Med det samme jeg fikk han i armene mine. 

AnonymBruker
Skrevet
Kålfrid skrev (8 minutter siden):

Med det samme jeg fikk han i armene mine. 

Samme her🥰 var helt hodestups forelsket i samme sekund jeg fikk henne i armene❤️

Anonymkode: 58fc1...1de

AnonymBruker
Skrevet

Beskyttelsesinnstinktet kom nesten umiddelbart- kjærligheten kom gradvis litt etter litt, men tok vel ikke så veldig mange uker, husker ikke helt😂 husker det kom raskere med nr 2, men det handlet mye om at jeg var så lykkelig over den lille gjengen vår. Med nummer 1 var helt sikkert litt i sjokk🤣  glad jeg var klar over at det var helt normalt å ikke kjenne på den sinnsyke kjærligheten så fort de ble lagt på brystet! 

Anonymkode: 956fb...c69

Skrevet

Jeg har ingen tro på at det finnes en egen morskjærlighet, og synes det er trist at så mange går og venter på den.  Og som deg, er redd for at barnet kan ha merket det og har manglet noe.  Noen tror til og med at det er noe alvorlig galt når de ikke kjenner denne spesielle følelsen som de kaller morskjærlighet.  

Hva med farskjærlighet?  Er det en annen type kjærlighet?  Hva med den mor og far som har adoptert, får de aldri oppleve mors- og farskjærlighet?  

Jeg tror man får kjærlighet til barn ved å være sammen med dem, bli kjent med dem og av å oppleve at barnet trenger deg.  En mor som ammer, eller en far eller stefar, som gir flaske - spiller ingen rolle.  Det er kontakten som er viktig for at forholdet barn og voksen skal utvikle seg sunt.       

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...