Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg og kjæresten min har vært sammen ca 1 år nå. Vi bor 2 timer unna hverandre og møtes kun i helger, av den grunn at han jobber borte mandags morgen-torsdags kveld/fredags ettermiddag.

I starten av forholdet snakket vi sammen hele tiden, og lo sammen hele tiden. Nå snakker vi mye mindre sammen, og ler absolutt ikke like ofte. Vi har vel kommet inn i en vond sirkel av noe slag.

Vi får lite tid bare oss to, da jeg har et barn fra før som jeg til nå har hatt 100% alene. Avstanden og lite tid sammen gjør det vanskelig for oss begge. 

Er det noen sjanse for å redde forholdet? Vi begge er ikke i tvil om at vi elsker hverandre og at vi ønsker å dele livet med hverandre, men vi vet ikke hvordan vi skal løse ting eller hva vi skal gjøre for å få det bedre.... 

Anonymkode: c3410...a23

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Vi begge er ikke i tvil om at vi elsker hverandre og at vi ønsker å dele livet med hverandre

Tenkt på å flytte sammen? Det løser jo dette med avstand og tid.

Gifte dere? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ikke flytt sammen for å redde et forhold, det er en dårlig start.. 

Anonymkode: 6f539...ba9

Skrevet (endret)

Jøss. Jeg kunne omtrent beskrevet mitt eget forhold slik du gjør. Ca 1 år, nesten 2 timers reisevei, han reiser mye i ukene, og jeg er 100% alene med barn (snart voksne tenåringer, men dog ;)).

Vi har hatt våre perioder hvor avstanden og hyppigheten vi treffes har plaget oss litt, men vi velger hele tiden å minne oss selv på at det ikke skal være slik for alltid. Så er vi ganske samkjørte i den forstand at vi synes det er litt godt med egentid også, så noen stor issue er det aldri blitt.

Du sier dere ikke er i tvil om at dere vil ha hverandre – da er jeg sikker på at dere vil få det til! Ta tak i den onde sirkelen, fortell om hvordan du føler det. Det aller meste kan løses med god kommunikasjon :). Snakker dere kun på telefonen, eller med Facetime/videochat? Jeg synes muligheten til å se hverandre når vi snakker sammen på kveldstid vedlikeholder følelsen av nærhet – jeg kjenner litt ekstra på avstanden dersom det går mange dager med kun vanlige telefonsamtaler.

Masse lykke til – jeg heier på dere! :)

Endret av micromaya
trykkleif :)
AnonymBruker
Skrevet
micromaya skrev (24 minutter siden):

Jøss. Jeg kunne omtrent beskrevet mitt eget forhold slik du gjør. Ca 1 år, nesten 2 timers reisevei, han reiser mye i ukene, og jeg er 100% alene med barn (snart voksne tenåringer, men dog ;)).

Vi har hatt våre perioder hvor avstanden og hyppigheten vi treffes har plaget oss litt, men vi velger hele tiden å minne oss selv på at det ikke skal være slik for alltid. Så er vi ganske samkjørte i den forstand at vi synes det er litt godt med egentid også, så noen stor issue er det aldri blitt.

Du sier dere ikke er i tvil om at dere vil ha hverandre – da er jeg sikker på at dere vil få det til! Ta tak i den onde sirkelen, fortell om hvordan du føler det. Det aller meste kan løses med god kommunikasjon :). Snakker dere kun på telefonen, eller med Facetime/videochat? Jeg synes muligheten til å se hverandre når vi snakker sammen på kveldstid vedlikeholder følelsen av nærhet – jeg kjenner litt ekstra på avstanden dersom det går mange dager med kun vanlige telefonsamtaler.

Masse lykke til – jeg heier på dere! :)

Godt å se at jeg ikke er alene... Han er vel den som er mest usikker på forholdet, da han ikke har vært i langvarige forhold tidligere. Han sier at han føler at han egentlig er ferdig med forholdet, men at han alltid har tenkt at det kun skal være oss, at han elsker meg jævlig mye, at han alltid kommer til å elske meg og at han heller ikke kan se seg selv finne noen ny om vi gjør det slutt. Jeg har vært i flere langvarige forhold, så jeg vet at det er opp og nedturer, og jeg sier det samme til han om at jeg elsker han etc. 

I starten var vi veldig flinke til å snakke sammen både på telefon og på videosamtaler (messenger/snap), og samtidig sendte vi en dunge med snap hver dag (både av oss selv og det vi holdt på med). Nå går det mest i telefonsamtaler, da han ikke bor slik for øyeblikket (når han er på jobb) at det er gunstig med video. Vi har blitt utrolig dårlig på å sende bilder og vi har vel i utgangspunktet lite å snakke om helt plutselig. 

Greia er jo at vi begge mener vi har det bra sammen når vi først er sammen og at vi har helt amazing sex. Men når vi er fra hverandre er det vanskelig. 

Jeg føler at jeg endelig, etter mange dårlige forhold, har funnet den puslebiten som manglet..  

Ts

AnonymBruker
Skrevet
Hunmedham skrev (36 minutter siden):

Gifte dere? 

Vi har snakket om å flytte sammen, men vi har valgt å legge det litt på hylla da vi ikke ønsker å flytte sammen når ting er usikkert mellom oss. 

Og ser vel ikke helt hvordan det å gifte oss løser noen av problemene våre 😅

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi begge er ikke i tvil om at vi elsker hverandre og at vi ønsker å dele livet med hverandre

TS skriver dette.

Da er det ikke så vanskelig, slik jeg ser det.

Men snakker vi om å "redde et forhold", er premisset et annet. Da er ikke TS' setning riktig eller sann.

Jeg hopper av dette. Her har vi en dobbeltkommunikasjon som gjør diskusjonen umulig for meg.

AnonymBruker
Skrevet
Hunmedham skrev (27 minutter siden):

TS skriver dette.

Da er det ikke så vanskelig, slik jeg ser det.

Men snakker vi om å "redde et forhold", er premisset et annet. Da er ikke TS' setning riktig eller sann.

Jeg hopper av dette. Her har vi en dobbeltkommunikasjon som gjør diskusjonen umulig for meg.

Haha, ja. Vi er ikke i tvil om at vi elsker hverandre eller at vi ønsker å dele livet sammen. Det sier begge selv om vi har utfordringer nå. Så akkurat det er ikke det som er vanskelig.

Det som derimot er vanskelig, er at vi har kommet inn i vond sirkel hvor vi begge er usikre på hvordan vi skal komme oss tilbake til det vi var og hadde. Så altså: redde forholdet fra å ødelegges helt på grunn av denne vonde sirkelen. Vi begge ønsker å løse dette og fortsette å være sammen. Kanskje "redde forholdet" er feil måte å uttrykke seg på, men likevel.

Skrevet
1 hour ago, Hunmedham said:

Gifte dere? 

Det beste for å fikse hanglende forhold er raskt samboerskap, ekteskap og å dytte ut et felles barn. Da blir det virkelig rom for å dyrke kjærligheten uten distraksjoner. 

AnonymBruker
Skrevet

Pleie forholdet, vis hvorfor dere i utgangspunktet valgte hverandre. Noen perioder er vanskelige hvor man vil gi opp, noen er gørrkjedelige, når honeymoon-fasen går over og man går tilbake til realiteten, i tillegg til jobb og sosialt liv. 

Hvis dere er litt lei av hverandre eller usikre så gi det litt tid fra hverandre, kanskkje skip en helg hvor dere ikke møtes, la dere savne hverandre litt. Å ta litt tid borte fra hverandre til å fokusere på seg selv og til å tenke over ting er hva som har hjulpet meg i slike perioder, når vi kom tilbake etter 3-4 uker uten å snakke særlig sammen og møtes, så var det mye bedre, og følte det var litt som på starten i forholdet igjen

Anonymkode: c3f53...952

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...