AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #1 Skrevet 3. juni 2022 Hei faren til datteren min vil gjerne at hun får flåttvaksinen, hun er 10 år. Legen hans hadde anbefalt den til vår datter, da de er mye på hytta og i skogen. Den tar jo ikke borreliose, så man må uansett sjekke de godt hver kveld. viruset den beskytter mot er ikke så utbredt i Norge, selvom det stiger hvert år. jeg var så dum å lese bivirkningene, og vet mange vaksiner har bivirkninger. Jeg tenker egentlig det er unødvendig. Hva tenker dere? ville dere gitt den? Anonymkode: b373b...201
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #2 Skrevet 3. juni 2022 hvis den ikke virker mot borreliose er den jo ganske unødvendig tenker jeg, bare å være ekstra ops på og skjekke etter leking i skogen Anonymkode: 06e65...d5b 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #3 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): hvis den ikke virker mot borreliose er den jo ganske unødvendig tenker jeg, bare å være ekstra ops på og skjekke etter leking i skogen Anonymkode: 06e65...d5b Den virker jo mot TBE-viruset. En del av de som smittes får influensalignende symptomer, mens noen får et svært alvorlig sykdomsforløp (hjernehinne, hjernebetennelse eller ryggmargsbetennelse). Det finnes ingen behandling mot TBE, men vaksinen beskytter godt. Anonymkode: 24ed8...9cb
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #4 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Den virker jo mot TBE-viruset. En del av de som smittes får influensalignende symptomer, mens noen får et svært alvorlig sykdomsforløp (hjernehinne, hjernebetennelse eller ryggmargsbetennelse). Det finnes ingen behandling mot TBE, men vaksinen beskytter godt. Anonymkode: 24ed8...9cb Ts her ja, men er det verdt å risikere bivirkninger fra vaksine i forhold til at det å få TBE er ganske så liten? som sagt, har litt noia for å gi vaksine for noe som har så lite sannsynlighet. jeg er for vaksiner, men skeptisk om denne er nødvendig Anonymkode: b373b...201
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #5 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Den virker jo mot TBE-viruset. En del av de som smittes får influensalignende symptomer, mens noen får et svært alvorlig sykdomsforløp (hjernehinne, hjernebetennelse eller ryggmargsbetennelse). Det finnes ingen behandling mot TBE, men vaksinen beskytter godt. Anonymkode: 24ed8...9cb Joa, men er det ikke like greit å bare være flink på å sjekke etter flått? Anonymkode: 06e65...d5b
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #6 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Joa, men er det ikke like greit å bare være flink på å sjekke etter flått? Anonymkode: 06e65...d5b Hjelper lite å sjekke etter flått å ta dem bort om hun likevel har blitt smittet. Hvilke bivirkninger av vaksinen er du mest bekymret for? Har du vært like bekymret for de andre vaksinene hun har fått? TBE vaksinen er blant annet i vaksinasjonsprogrammet til Tyskland. TBE er mest i varme deler av landet, men det sprer seg jo. Flått blir det bare mer av. De fleste får kun influensasymptomer, men synd på de som ender opp med betennelse i hjernen, som legene ikke har behandling for. Anonymkode: baaac...c57
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #7 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts her ja, men er det verdt å risikere bivirkninger fra vaksine i forhold til at det å få TBE er ganske så liten? som sagt, har litt noia for å gi vaksine for noe som har så lite sannsynlighet. jeg er for vaksiner, men skeptisk om denne er nødvendig Anonymkode: b373b...201 Ta en tur til legen til barnet og snakk med h*n. For og i mot. Så tenker du deg om . Mest sannsynslig trengs det ikke. Men dumt om du ikke gjør det og hun blir syk. ikke alltid lett å få med seg flåtten før dagen etter. Da den kan være i håret eller klærene. Selv hvor godt du sjekker. Bør jo selvfølgelig sjekke etter vaksine og. For å slippe borreliose! Vet ikke hva jeg selv hadde gjort. Men følg din egen magefølelse! Anonymkode: 24ed8...9cb
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #8 Skrevet 3. juni 2022 Det er jo legen som har anbefalt vaksineringen så ville lyttet til han. Det er jo også veldig anpå hvor dere bor. Trondheim? Ikke nødvendig. Sør- og østlandet, absolutt ta vaksinen. Anonymkode: baaef...ff5
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #9 Skrevet 3. juni 2022 Den er utbredt i kystnære strøk i Sør-Norge. Anonymkode: faaef...801
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå