AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #1 Skrevet 3. juni 2022 Bortsett fra det åpenbare at en ikke presenterer seg som et par og holder relasjonen under radaren for omverdenen. Hva er egentlig forskjellen på et ordinært forhold og «eksklusive venner med fordeler»? Tenker da på det emosjonell i relasjonene. Anonymkode: 15f86...bdb
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #2 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Bortsett fra det åpenbare at en ikke presenterer seg som et par og holder relasjonen under radaren for omverdenen. Hva er egentlig forskjellen på et ordinært forhold og «eksklusive venner med fordeler»? Tenker da på det emosjonell i relasjonene. Anonymkode: 15f86...bdb Hele poenget er vel å holde det emosjonelle/følelsesmessige ute av det. Veldig enkel tankegang, men rett og slett en 'byttetjeneste' med en man trives i lag med. Følelser hører ikke hjemme i ff-forhold, da er man ute å sykler i løpet av kort tid. Anonymkode: a7563...07d 4 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #3 Skrevet 3. juni 2022 For min del går det mer på at jeg ikke orker et vanlig forhold, vil ikke ha noen hele tida. Trenger ingen å dele hverdagen med, vil ikke bo med noen. Har absolutt masse følelser, men det holder med et par dager i uka. Kvalitet over kvantitet.. Og jeg vil beholde friheten min.. Anonymkode: 21538...850 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #4 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Trenger ingen å dele hverdagen med, vil ikke bo med noen. Har absolutt masse følelser, men det holder med et par dager i uka. Kvalitet over kvantitet.. Dette er jo en eneste stor gråsone, og folk får jo kalle det hva de vil. Det går fint an å kalle seg kjærester, og opptre offentlig sammen, selv om det er begrenset hvor mye tid man har sammen. Hvis man bevisst holder følelser unna, så er man jo åpen for andre, og det er en stor forskjell. Anonymkode: 9d601...8e6 7
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #5 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): For min del går det mer på at jeg ikke orker et vanlig forhold, vil ikke ha noen hele tida. Trenger ingen å dele hverdagen med, vil ikke bo med noen. Har absolutt masse følelser, men det holder med et par dager i uka. Kvalitet over kvantitet.. Og jeg vil beholde friheten min.. Anonymkode: 21538...850 TS her, jeg tenker som deg. Derav fwb, og ikke ff eller forhold. Ff er for meg kun sex. Fwb er det mer følelser involvert. Anonymkode: 15f86...bdb 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #6 Skrevet 3. juni 2022 En vesentlig forskjell er jo fremtidsplanene. Er man i et forhold så ser man jo som oftest for seg felles fremtid, et oss og vi to. Anonymkode: 3f372...47d 9
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #7 Skrevet 3. juni 2022 Vel, den store romantikken er der jo ikke. De enormt sterke følelsen av forelskelse og kjærlighet, de som gjør deg syk av lengsel og ør av glede. Det betyr ikke at det ikke finnes følelser eller flørt mellom pulevenner, men du har ikke følelsen av at dette er en jeg vil være med hver eneste dag resten av livet, alt de sier og gjør er fantastisk, og du vil bare være nær den personen. Det er ikke noe stress om han møter noen andre, eller når forholdet er over. Faktisk er jo nærmest poenget at det er noe flyktig som skal gå over. Man er ikke avhengig av å ha konstant kontakt med vedkommede. Man får ikke sommerfugler i magen når de melder, eller savner veldig når de er borte. Du har vel vært forelsket en gang og skjønner forskjellen på det og å bare være venn med noen? Anonymkode: f6576...bcd
Odine Skrevet 3. juni 2022 #8 Skrevet 3. juni 2022 Forskjellen er kanskje at man setter en «standard» eller går etter en avtalt oppskrift, og lever etter den. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #9 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Bortsett fra det åpenbare at en ikke presenterer seg som et par og holder relasjonen under radaren for omverdenen. Hva er egentlig forskjellen på et ordinært forhold og «eksklusive venner med fordeler»? Tenker da på det emosjonell i relasjonene. Anonymkode: 15f86...bdb Være venner som ikke klarer å se på hverandre som kjærester, som ikke har de følelsene for hverandre. Samtidig har de et behov å fylle og det er kun sex. Mitt beste råd er å ikke kline eller kysse I slike relasjoner, for sånt holder man til kjærester. Man kan se film, spise middag eller bare henge sammen en kveld, pule og gå hjem. Det er ingen forventninger som man har til kjæresten. Som jeg hadde det så brydde jeg meg ikke om at han var på tinder, andre dates, ikke skrev natta eller god morgen melding pg at vi ikke prioriterte hverandre før andre ting. Vi meldes ikke bare for å si at vi er opptatte en helg. Vi meldes når vi er ensomme, vil ha en venn å gjøre det og film med. Det var alt. Med kjæreste så er man bundet til personen, man dater ikke andre og man prioriterer tid med hverandre. Man møtes så ofte man kan og sier ifra om man skal andre ting. For en periode i livet passet det best med venner med fordeler fremfor kjæreste. Blant annet da jeg ble alene med et lite barn så var ikke det å ha kjæreste noe jeg prioriterte. Da jeg var alene annen hver helg så møtte jeg fyren. Anonymkode: 624a3...c0b
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #10 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): En vesentlig forskjell er jo fremtidsplanene. Er man i et forhold så ser man jo som oftest for seg felles fremtid, et oss og vi to. Anonymkode: 3f372...47d Godt poeng. Fremtidsplaner er det jo ikke i et fwb utover noen ukers planleggingshorisont. AnonymBruker skrev (1 time siden): Vel, den store romantikken er der jo ikke. De enormt sterke følelsen av forelskelse og kjærlighet, de som gjør deg syk av lengsel og ør av glede. Det betyr ikke at det ikke finnes følelser eller flørt mellom pulevenner, men du har ikke følelsen av at dette er en jeg vil være med hver eneste dag resten av livet, alt de sier og gjør er fantastisk, og du vil bare være nær den personen. Det er ikke noe stress om han møter noen andre, eller når forholdet er over. Faktisk er jo nærmest poenget at det er noe flyktig som skal gå over. Man er ikke avhengig av å ha konstant kontakt med vedkommede. Man får ikke sommerfugler i magen når de melder, eller savner veldig når de er borte. Du har vel vært forelsket en gang og skjønner forskjellen på det og å bare være venn med noen? Anonymkode: f6576...bcd Forelskelse er det heller ikke, likevel er det mye mer enn bare en vanlig venn. AnonymBruker skrev (1 time siden): Være venner som ikke klarer å se på hverandre som kjærester, som ikke har de følelsene for hverandre. Samtidig har de et behov å fylle og det er kun sex. Mitt beste råd er å ikke kline eller kysse I slike relasjoner, for sånt holder man til kjærester. Man kan se film, spise middag eller bare henge sammen en kveld, pule og gå hjem. Det er ingen forventninger som man har til kjæresten. Som jeg hadde det så brydde jeg meg ikke om at han var på tinder, andre dates, ikke skrev natta eller god morgen melding pg at vi ikke prioriterte hverandre før andre ting. Vi meldes ikke bare for å si at vi er opptatte en helg. Vi meldes når vi er ensomme, vil ha en venn å gjøre det og film med. Det var alt. Med kjæreste så er man bundet til personen, man dater ikke andre og man prioriterer tid med hverandre. Man møtes så ofte man kan og sier ifra om man skal andre ting. For en periode i livet passet det best med venner med fordeler fremfor kjæreste. Blant annet da jeg ble alene med et lite barn så var ikke det å ha kjæreste noe jeg prioriterte. Da jeg var alene annen hver helg så møtte jeg fyren. Anonymkode: 624a3...c0b Det er nettopp det at venner med fordeler tidvis kan passe bedre enn kjæreste. Å unngå kyssing hadde kanskje vært lurt. Anonymkode: 15f86...bdb 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #11 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Godt poeng. Fremtidsplaner er det jo ikke i et fwb utover noen ukers planleggingshorisont. Forelskelse er det heller ikke, likevel er det mye mer enn bare en vanlig venn. Det er nettopp det at venner med fordeler tidvis kan passe bedre enn kjæreste. Å unngå kyssing hadde kanskje vært lurt. Anonymkode: 15f86...bdb Samt at vi kanskje ikke alltid burde overnattet sammen etter sex. Anonymkode: 15f86...bdb
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #12 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Samt at vi kanskje ikke alltid burde overnattet sammen etter sex. Anonymkode: 15f86...bdb Ikke kline og kose, aldri sove sammen? Det begynner å høres ut som et kaldt puleopplegg. Jeg tror det er viktig at du avklarer med deg selv hva du ønsker deg, før du setter deg på fjeset til noen. Anonymkode: 9d601...8e6
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #13 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ikke kline og kose, aldri sove sammen? Det begynner å høres ut som et kaldt puleopplegg. Jeg tror det er viktig at du avklarer med deg selv hva du ønsker deg, før du setter deg på fjeset til noen. Anonymkode: 9d601...8e6 Nettopp det som er spørsmålet. Er dette nødvendige skiller mellom et forhold og en venner med fordeler ordning? Anonymkode: 15f86...bdb
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #14 Skrevet 3. juni 2022 Da jeg hadde venn med fordeler gjorde vi nok akkurat det samme som jeg gjør med min samboer i dag. Bortsett fra at vi ikke la planer for fremtiden, fordi vi visste at vi aldri kom til å bli et par. Var sammen med venner, dro på turer, overnattet hos hverandre… Var nok også endel følelser involvert, men vi var for ulik til at det hadde fungert i lengden. Er gode venner fortsatt. Men etablert på hver sin kant nå. Anonymkode: 2ba4b...7db 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #15 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Ikke kline og kose, aldri sove sammen? Det begynner å høres ut som et kaldt puleopplegg. Jeg tror det er viktig at du avklarer med deg selv hva du ønsker deg, før du setter deg på fjeset til noen. Anonymkode: 9d601...8e6 Men det er jo det en slik relasjon er. Skal du ha følelser involvert så får du kjæreste. Så er det lett å havne i fella med følelser så da bør man ta forhåndsregler. Jeg sier bare at kyssing er utelukket og jeg sover best hjemme. Anonymkode: 624a3...c0b 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #16 Skrevet 3. juni 2022 Friends with Benefits lar deg beholde alle fordelene med å være singel uten bakdelen med et forhold - som er MANGE. Et forhold gir deg ingen av fordelene med å være singel, men alle bakdelene med et forhold. Anonymkode: 5b721...157 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #17 Skrevet 3. juni 2022 I de fleste FWB forhold,så vil den ene parten på sikt utvikle mer enn nøytrale følelser. Et minefelt. Anonymkode: dd9d3...bc4 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #18 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nettopp det som er spørsmålet. Er dette nødvendige skiller mellom et forhold og en venner med fordeler ordning? Anonymkode: 15f86...bdb AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Men det er jo det en slik relasjon er. Skal du ha følelser involvert så får du kjæreste. Så er det lett å havne i fella med følelser så da bør man ta forhåndsregler. Jeg sier bare at kyssing er utelukket og jeg sover best hjemme. Anonymkode: 624a3...c0b *forholdsregler. Noen får til å være veldig intime, men ofte har det en sammenheng med hvor ofte man møtes, og hvor mye meldinger og samtaler det er mellom treff. Litt for mye som ligner på dating og kjæresterier, så ønsker plutselig den ene å ta forholdet videre. Ikke del historier fra barndommen, eller dypere følelser, ikke meld hverandre om hverdagens sysler og tanker etc. Skal du være skikkelig kynisk, så ha en ren ff, og bytt hver 3.måned, for det er ca den tiden det tar før mannen begynner å se på deg som sin. Noen foretrekker gifte menn, pga mindre mas. Problemet kommer når du forelsker deg i ham. Er det rart enkelte foretrekker betalte tjenester? Anonymkode: 9d601...8e6 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #19 Skrevet 3. juni 2022 Jeg var fwb med kjæresten min i 2 år før vi til slutt ble kjærester. Greia var vel at ingen av oss egentlig datet eller var ute etter noe forhold, ikke helt visste hvor vi kom til å ende opp (mtp utveksling og flytte tilbake til hjembyen etter studier), var usikre på om vi kunne se oss selv sammen om 10+ år, og var ikke klare for å dra inn familien til hverandre dersom det skulle bli et forhold (begge har familier som nesten er litt for involverte og da ville et kjæresteforhold plutselig blitt veldig seriøse saker). Vi trivdes i selskapet til hverandre, innså etterhvert at vi egentlig bare hadde datet veldig lenge og var blitt veldig trygge på hverandre, og meddelte nyheten til familie omtrent samme dag (så begynte invitasjoner som +1 i bryllup og familiebursdager å renne inn). Vi flyttet også inn sammen et par måneder etter vi offisielt var blitt et par. Angrer ikke at vi gjorde det på denne måten, men det var jo selvsagt litt usikkerhet rundt om den andre følte det samme Anonymkode: aaf18...de0 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #20 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hele poenget er vel å holde det emosjonelle/følelsesmessige ute av det. Veldig enkel tankegang, men rett og slett en 'byttetjeneste' med en man trives i lag med. Følelser hører ikke hjemme i ff-forhold, da er man ute å sykler i løpet av kort tid. Anonymkode: a7563...07d Vært ute og sykla i noen år på grunn av følelser, det anbefales ikke. Blir støl i både sjela og hjertet. Anonymkode: d6309...5de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå