Gå til innhold

Hva tenker du om kvinner som har reborndukke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som står frem i en gruppe på Facebook og ønsker nye venner.  Tenker du at det er en vanlig interesse i tråd med strikking og hekling  eller bare en indikasjon på psykiske problemer? Ville du dratt på trilletur med henne og denne dukken??

Anonymkode: edd9b...474

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er veldig rart. Kan forstå at det kan hjelpe i en overgangsperiode om man har mistet et barn. 

Hadde ikke blitt med på noe trilletur nei. 

Anonymkode: 142c3...8bf

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er litt søtt, litt tilbake til barndommen og helt uskyldig hvis det ikke blir en oppslukende mani. Det er mange andre voskne som har hobbyer jeg ikke forstår meg på men har stor forståelse for at andre kan like, som dataspill, folkedans eller bilrace, så hvorfor ikke.

Anonymkode: f43c2...033

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Noen kvinner burde trene med å passe på reborn-dukker før de får barn 🤭

Anonymkode: 46ff6...cd6

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det er psykiatri inn i bildet. De fleste syns nok det er rart, men de plager vel egentlig ingen med å trille og dulle med den dokka. Bedre at de har ei dukke enn en ekte baby da jeg har inntrykk av at flere av de dukkemammaene ikke er i stand til å ta vare på en ekte baby.

Anonymkode: 65966...4d0

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo noe psykisk sykdom hos voksne som leker med dukker. Spesielt disse med reborn dukker som de behandler som ekte babyer. Klin kokos, men de plager ingen med det. Ville nok ikke gått trilletur med de, med mindre det var en del av jobben min.

Anonymkode: 9b592...c11

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun hadde invitert på trilletur, hadde jeg nok tenkt at det var «noe» med henne - enten psykiatri, utviklingshemning eller noe annet som gjorde at hun og menneskene rundt henne hadde skjønt at det ikke var så lurt å få en ekte baby.

Hvis hun derimot bare hadde en liggende i en vugge hjemme i stua, hadde jeg ikke tenkt noe videre over det - jeg syns jo også de er litt fascinerende, og selv om jeg nok aldri kunne tenkt meg å kjøpe en selv, kan jeg jo forstå hvorfor folk gjør det. 

Anonymkode: 6d454...d84

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lyser psykiatri... 

Anonymkode: 7327d...7da

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ville du dratt på trilletur med henne og denne dukken??

Fullstendig uaktuelt. Det er helt greit å ha dukker som interesse, men om ei dame ikke klarer å kutte strengen til dukken, så kutter jeg strengen til henne. 

Anonymkode: 4860d...88f

• Liker 6
Skrevet

Jeg kjenner et par damer som har slike reborndukker. Hun har dem til pynt i en gammel arvet vugge som hun har stående. Da ser jeg ikke noe galt med det. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Mobella66 skrev (1 time siden):

Jeg kjenner et par damer som har slike reborndukker. Hun har dem til pynt i en gammel arvet vugge som hun har stående. Da ser jeg ikke noe galt med det. 

Jeg hadde ikke reagert noe særlig hvis damen bare hadde en samling hjemme. Men det er når de begynner å ta dem ut  at jeg tenker at det bikker over i psykiatri.  Kan de forresten ta dem med på babysang? Organisere trilleturer osv?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det samme som i den tråden for noen uker siden.

Anonymkode: 8ca8c...ff5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det samme som i den tråden for noen uker siden.

Her er den. 85 innlegg siden 3. mai, du finner kanskje noen svar der.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Som står frem i en gruppe på Facebook og ønsker nye venner.  Tenker du at det er en vanlig interesse i tråd med strikking og hekling  eller bare en indikasjon på psykiske problemer? Ville du dratt på trilletur med henne og denne dukken??

Jeg tenker det er noe galt med dem, og det er som oftest også synlig/tydelig. De er ofte psykisk syke, og dukkene gir de en slags trygghet og trøst.

Det er synd på disse menneskene.

Anonymkode: c9e14...3f1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde ikke reagert noe særlig hvis damen bare hadde en samling hjemme. Men det er når de begynner å ta dem ut  at jeg tenker at det bikker over i psykiatri.  Kan de forresten ta dem med på babysang? Organisere trilleturer osv?

Ja, det er enkelte som drar det langt, særlig for oss mer "normale". Okkuperer toaletter for bleieskift osv, flere av dem oppfører seg som om dukkene er ekte barn.

Mange av disse lever nok på grensen til en psykose, om ikke over.

• Liker 8
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ja, det er enkelte som drar det langt, særlig for oss mer "normale". Okkuperer toaletter for bleieskift osv, flere av dem oppfører seg som om dukkene er ekte barn.

Mange av disse lever nok på grensen til en psykose, om ikke over.

Venninna mi  jobber på apotek og opplevde at en dame la en dukke på bordet og bestilte bleier og smokk. Dukka hadde en innebygd greie( tror ikke det var reborn) som gjorde  at den kunne skrike.

Venninna mi  ble veldig satt ut av dette men måtte likevel ta  opp bestillingen.  Det er ikke noe krav om at bleiene skal være til menneskebabier.  Hun fikk  mest vondt av dama som tydeligvis måtte ha opplevd et traume og som gjorde seg til latter på apoteket. 

Hvis jeg blir sånn så håper jeg at noen legger meg inn med tvang, så ikke verdigheten blir skadelidende.

Endret av Pipaluk
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det er en eller annen form for psykisk sykdom inne i bildet, men det er jo et rimelig uskyldig symptom da. Jeg tenker ikke negativt om den personen, men noe er det jo. Bra hun har noe å holde på med, men jeg blir ikke med på trilletur. 

Anonymkode: 395a3...b42

• Liker 3
Skrevet

Helt ærlig så syntes jeg det ikke ser bra ut i det hele tatt. De virker helt forstyrret 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke egne barn og synes det er helt sykt med slike dukker. Er det kun barnløse som har disse? Da blir jeg nesten bekymret for å kategoriseres «i noe.» Ja, gjerne samle på dukker, men å behandle de som barn er sykt. Som å gå tur med en bamse. 

Anonymkode: 5776a...390

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Må bare presisere at det også både er menn og par som har slike dukker, det er ikke utelukkende kvinner selv om de er i flertall.

Anonymkode: 9d6a3...69e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...