Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Skal på Europatur i sommer med sekk, jeg vil da være i uke 19-20. Sekken skal ikke veie mer enn 10kg. Er i fin form i dag, men kan det by på problemer med litt gravidmage og hoftebelte? Noen som har erfaringer og kanskje noen tips? Skal sove noen netter i telt og noen på hotell/airBnb

Anonymkode: d0dfb...e72

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

10kg er uproblematisk å bære, selv uten hoftebelte. Bare du bruker brystreima, så går det nok fint

Anonymkode: d22bb...cd8

Skrevet

Her må du selvfølgelig se an formen din (f.eks. mulige bekkenplager), men i utgangspunktet bør det ikke være noe problem. 

Tenker ikke på sekk på 10 kg som stor, og du trenger ikke bruke hoftebeltet om du føler hoftetbeltet er ubehagelig. God tur!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å få tidvis vondt i korsryggen noen ganger ved (ikke veldig) tung bæring rundt de tider, selv om formen ellers var bra. Spesielt om jeg skulle bære noe over tid. Så lenge det bare er kort bæring mellom togstasjoner og hostell etc. tenker jeg det meste går bra, men ville kvidd meg på en tredagers telttur i Jotunheimen med samme sekk. God tur!😊

Anonymkode: 94cf7...34f

Skrevet (endret)

.

Endret av Eilis
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hei! Skal på Europatur i sommer med sekk, jeg vil da være i uke 19-20. Sekken skal ikke veie mer enn 10kg. Er i fin form i dag, men kan det by på problemer med litt gravidmage og hoftebelte? Noen som har erfaringer og kanskje noen tips? Skal sove noen netter i telt og noen på hotell/airBnb

Noen netter i telt hadde vært et langt større problem i mine graviditeter enn å bære en 10 kilos sekk 😅

Anonymkode: 86ab1...5f3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Noen netter i telt hadde vært et langt større problem i mine graviditeter enn å bære en 10 kilos sekk 😅

Kan jeg spørre hvorfor ?😄 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg begynte å få tidvis vondt i korsryggen noen ganger ved (ikke veldig) tung bæring rundt de tider, selv om formen ellers var bra. Spesielt om jeg skulle bære noe over tid. Så lenge det bare er kort bæring mellom togstasjoner og hostell etc. tenker jeg det meste går bra, men ville kvidd meg på en tredagers telttur i Jotunheimen med samme sekk. God tur!😊

Anonymkode: 94cf7...34f

Ja må nesten se an formen, var mest hoftebeltet jeg bekymret meg for. Har litt plager med ryggen og ser ikke for meg å bruke sekken uten hoftebeltet 🤔

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja må nesten se an formen, var mest hoftebeltet jeg bekymret meg for. Har litt plager med ryggen og ser ikke for meg å bruke sekken uten hoftebeltet 🤔

Ts 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og der er vi forskjellige. Jeg sov fint i telt i uke 36. Litt ubehagelig, og jeg sov med en tykk genser (="pute") mellom beina pga. bekkenet, men det var halsbrann som plaget meg mest.

Anonymkode: cb05f...49e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bærer lett 10 kilo på ryggen nå, og jeg er uke 33. Telt i sommertemperaturer hadde nok vært verre. For ikke å snakke om liggekomfort.

Anonymkode: 84147...bf2

AnonymBruker
Skrevet

Farlig er det ikke, spørs hvor behagelig det er. Prøv å få hoftebeltet så lavt eller så høyt at det ikke er ubehagelig for magen. Igjen, drt er ikke farlig om det er ubehagelig - det er bare ubehagelig. 

Anonymkode: 30f84...451

AnonymBruker
Skrevet
Grønt blad skrev (11 timer siden):

Her må du selvfølgelig se an formen din (f.eks. mulige bekkenplager), men i utgangspunktet bør det ikke være noe problem. 

Tenker ikke på sekk på 10 kg som stor, og du trenger ikke bruke hoftebeltet om du føler hoftetbeltet er ubehagelig. God tur!

Har noe problemer med rygg og ser ikke for meg å bære uten hoftebelte 😕 får se når jeg kommer så langt ☺️ Håper det går bra

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.6.2022 den 7.00):

10kg er uproblematisk å bære, selv uten hoftebelte. Bare du bruker brystreima, så går det nok fint

Anonymkode: d22bb...cd8

Har noe ryggproblemer fra før, så tror jeg er avhengig av hoftebeltet for at det skal gå bra 😕 Får se når det nærmer seg :)

Ts 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Farlig er det ikke, spørs hvor behagelig det er. Prøv å få hoftebeltet så lavt eller så høyt at det ikke er ubehagelig for magen. Igjen, drt er ikke farlig om det er ubehagelig - det er bare ubehagelig. 

Anonymkode: 30f84...451

Takk for svar. Ubehagelig skal jeg tåle hvis det gjør turen gjennomførbar :) Har noe ryggproblemer og føler meg avhengig av hoftebeltet 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bærer lett 10 kilo på ryggen nå, og jeg er uke 33. Telt i sommertemperaturer hadde nok vært verre. For ikke å snakke om liggekomfort.

Anonymkode: 84147...bf2

Klarer du å bruke hoftebelte ?

Ja vi får se, mulig det blir hardere enn jeg ser for meg å ligge i telt 😂 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk bekkenplager og var totalt utslitt i svangerskapet. Hadde aldri klart å reise. Men, noen har jo fine graviditeter og. Jeg hadde ikke klart 10 kg sekk og telt. Er nesten umulig å vite hvordan formen blir på forhånd. Du kan være heldig, eller uheldig. 

Anonymkode: 61965...90d

AnonymBruker
Skrevet

Og der er vi forskjellige. Jeg sov fint i telt i uke 36. Litt ubehagelig, og jeg sov med en tykk genser (="pute") mellom beina pga. bekkenet, men det var halsbrann som plaget meg mest.

Anonymkode: cb05f...49e

Så godt å høre at det er mulig 😁

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kan jeg spørre hvorfor ?😄 

Ts

Opp å tisse flere ganger hver natt - greit å ha kort vei til do.

Bekkenlåsning som ble holdt i sjakk med kiropraktorbehandling. Bekkenet slo seg helt vrang ved ligging/sitting på harde underlag.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk bekkenplager og var totalt utslitt i svangerskapet. Hadde aldri klart å reise. Men, noen har jo fine graviditeter og. Jeg hadde ikke klart 10 kg sekk og telt. Er nesten umulig å vite hvordan formen blir på forhånd. Du kan være heldig, eller uheldig. 

Anonymkode: 61965...90d

Ja håper den holder seg, er i uke 14 nå og opplever ingen plager. 

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...