Gå til innhold

denne helga blir uten sukker

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Begynte mandag, og har bestemt meg for å kutte sukker ,snop og potetgull framover. Har faktisk ikke søtsug,men er alltid redd for sprekk da jeg er sukkeravhengig. Flere som prøver på dette?

Anonymkode: efd33...b22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg prøvde whole 30 en gang. Det var en måned uten sukker og mye annet, selv ikke mat og sauser tilsatt sukker var innenfor.. Veldig effektivt mot søthunger i alle fall.

Anonymkode: fa834...910

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har gjort det for noen måneder siden. Nå er jeg ikke avhengig av sukker lengre.  Var veldig vanskelig i starten etter 4-5 dager. Men etter 4 uker var suget helt borte. 

Anonymkode: 0a694...112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har gjort det for noen måneder siden. Nå er jeg ikke avhengig av sukker lengre.  Var veldig vanskelig i starten etter 4-5 dager. Men etter 4 uker var suget helt borte. 

Anonymkode: 0a694...112

motiverende :) ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan gikk det ts? Jeg skal ha sukkerfri helg denne helgen. 

Anonymkode: f8175...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvordan gikk det ts? Jeg skal ha sukkerfri helg denne helgen. 

Anonymkode: f8175...72b

Hei. Det har gått veldig bra, har klart det i to uker snart :) kun litt dessert i et selskap. Føler meg mye bedre, og har ikke sug etter sjokolade. Kan av og til få lyst på potetgull, spesielt når jeg er sulten, men har klart å la være :) Lykke til :) du klarer det. TS

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja, gjorde dette for en god del år siden. Fra å være sukkeravhengig til å ikke ønske å ta en bit selv om sjokoladeskåla står der hele påsken en gang.

"bare litt" eller "bare helg" fungerte ikke for meg. For det skapte et kontinuerlig sug etter mer. 

Det er en helt fantastisk følelse. Jeg trudde det skulle være en sorg og savn, men når suget er borte er det jo bare en ikke-sak. Akkurat som at en ikke-røyker aldri savner røyk. 

Anonymkode: b31ad...3c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor gjøre det så ekstremt? Balanse er vel nøkkelordet her - lære å begrense mengden og omgås mat med måte. Å nekte seg noe man liker vil kun føre til sprekk i det lange løp. 

Anonymkode: 2eb0a...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.6.2022 den 14.30):

Hvorfor gjøre det så ekstremt? Balanse er vel nøkkelordet her - lære å begrense mengden og omgås mat med måte. Å nekte seg noe man liker vil kun føre til sprekk i det lange løp. 

Anonymkode: 2eb0a...c07

"Bare litt" fører til sprekk, for en som stadig sliter med sug og overspising. 

Sier du "bare litt" til en narkoman? Alkoholiker? Røyker? 

Anonymkode: b31ad...3c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...