AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #1 Skrevet 3. juni 2022 Jeg synes Pride dagen er fint det, men når ble minst halve sommeren plutselig til en Pride fest hele samfunnet er tvunget til å delta i? I Oslo brukes skattepenger på å pryde alle gater i de fæle regnbue flaggene/bannere, private folk gjør de synlige fra leilighetene sine, og bedrifter bytter fargene på logoene sine. Hva er det som skal markeres så hardt i en hel måned? At folk liker å ha sex med samme kjønn? Det var jo ikke sånn her for bare noen år siden. Anonymkode: 3ce64...16f 14 4 7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 3. juni 2022 Du er no morosam. Som om vi har to månadar sumar i Noreg. Anonymkode: 97e72...25d 50 2 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #3 Skrevet 3. juni 2022 Kapret? Jeg har aldri sett noe til Pride i hele mitt liv. Anonymkode: 7b299...709 10
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #4 Skrevet 3. juni 2022 Pride har null innflytelse på mitt eget liv. Derfor er det utrolig vanskelig for meg å bry meg. Anonymkode: 7b299...709 23
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #5 Skrevet 3. juni 2022 Hva mener du? Jeg merker ikke noe særlig til det.. Hvis du ikke skal delta, så har det jo ingenting å si? Anonymkode: e0035...394 18
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #6 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hva mener du? Jeg merker ikke noe særlig til det.. Hvis du ikke skal delta, så har det jo ingenting å si? Anonymkode: e0035...394 I Oslo er det umulig å unngå det. På barcode feks henger det regnbue bannere langs hele gaten. Anonymkode: 3ce64...16f 5
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #7 Skrevet 3. juni 2022 Jeg bor i en bygd å det er homo flagg på barneskole og butikk Anonymkode: ead8e...6a0 4
Populært innlegg skreppamedleppa Skrevet 3. juni 2022 Populært innlegg #8 Skrevet 3. juni 2022 (endret) Jeg har skjønt av kg sine tråder i det siste at det er noen mennesker som blør og får syreskader på øynene bare de ser et pride flagg og for disse individene må det jo være fryktelig fælt å være et menneske i disse tider, en slik grusom lidelse må vite🙄 En må være litt av en grinebitter og surpomp om et fargerikt flagg kan ødelegge 'halve sommeren'. Alle vet at juni er pride måneden på samme måte som alle vet at oktober er brystkreft måneden, enten det angår oss personlig eller ikke. Men å bli fornærmet og surmule fordi vi har en pride måned med 🏳️🌈 må være tidenes mest oppkonstruerte krenkelse.. Endret 3. juni 2022 av skreppamedleppa 37 4 11
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #9 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): I Oslo er det umulig å unngå det. På barcode feks henger det regnbue bannere langs hele gaten. Anonymkode: 3ce64...16f Er det så farlig da? Herregud. Anonymkode: e0035...394 23 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #10 Skrevet 3. juni 2022 Prøv å bli litt mindre bitter. Livet blir mye enklere og Pride får ikke så negativ virkning lenger :) Anonymkode: 281ee...5b5 10
Bålkaffe Skrevet 3. juni 2022 #11 Skrevet 3. juni 2022 Blir hele samfunnet tvunget til å delta? På hvilken måte blir man tvunget til å delta? 25
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #12 Skrevet 3. juni 2022 Bålkaffe skrev (14 minutter siden): Blir hele samfunnet tvunget til å delta? På hvilken måte blir man tvunget til å delta? Vi blir utsatt for det stygge regnbueflagget rundt hvert hjørne, og skattepengene våres brukes til mye av oppstyret. Å "feire" en hel måned med Pride er jo et nytt (woke) fenomen, i motsetning til det Ronald McDonald litt lengre oppe prøver å fremstille det som. Anonymkode: 3ce64...16f 9 2
skreppamedleppa Skrevet 3. juni 2022 #13 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Vi blir utsatt for det stygge regnbueflagget rundt hvert hjørne, og skattepengene våres brukes til mye av oppstyret. Å "feire" en hel måned med Pride er jo et nytt (woke) fenomen, i motsetning til det Ronald McDonald litt lengre oppe prøver å fremstille det som. Anonymkode: 3ce64...16f "Festivalens historie går tilbake til 27. juni 1974, da en gruppe skeive arrangerte den første offentlige markeringen av Stonewall-opprøret. Markeringen samlet 250 personer på Universitetsplassen i Oslo.[1] Det første offisielle arrangementet med parade fant sted i 1982, og siden har festivalen vokst i omfang. I løpet av 1990-årene ble festivalen utvidet til ti dager – med seminarer, foredrag, debatter, konserter og fester på ulike steder i Oslo. Hovedbasen er på Eidsvolls plass (Spikersuppa mellom Stortinget og Nationaltheatret), der det er barer, festivalscener, spisesteder og stands fra ulike organisasjoner og virksomheter.[2] I 2013 og 2014 holdt festivalen til på Rådhusplassen, men har holdt til i Spikersuppa siden 2015.[3] Ifølge arrangørene samlet Oslo Pride 450 000 deltakere og besøkende i løpet av de ti dagene festivalen varte i 2019 https://no.m.wikipedia.org/wiki/Oslo_Pride Når noe *en markering* blir større i omfang/aksept og sunn fornuft ønsker og ser en gjerne behov for å gjøre den større i tid og rom. Juni måned har siden Stonewall opprøret i 1969 vært pride måneden nettopp for å markere det som skjedde der. Den har vært ulike tider i juni måned verden rundt og det er knappe 10 dager det er pride dager i Oslo. Det er lov å sette seg litt inn i ting. 13 2 8
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #14 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): I Oslo er det umulig å unngå det. På barcode feks henger det regnbue bannere langs hele gaten. Anonymkode: 3ce64...16f Men i Oslo er det jo mange flere homofile også, så det høres jo fornuftig. Ikke uten grunn at Oslo blir kalt norges homostad. Anonymkode: 18902...ae2
MapleSirup Skrevet 3. juni 2022 #15 Skrevet 3. juni 2022 Menneskerettigheter er kjedelig, as. Det holder med en dag….. Våkn opp og les en bok! 22 6
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #16 Skrevet 3. juni 2022 Man trenger ikke være homofob fordi man ikke støtter pride. Jeg støttet homofile sine rettigheter lenge før pride ble en utbredt greie, men jeg misliker pride og måten det skal tvinges på alle overalt i samfunnet. De ønsker ta æren for noe de bidrar til å ødelegge - hverdagen til homofile som stadig får flere mennesket mot seg grunnet det ekstreme maset om og fra pride. Bålkaffe skrev (1 time siden): Blir hele samfunnet tvunget til å delta? På hvilken måte blir man tvunget til å delta? Ja i stor grad, når selskaper blir angrepet for å ikke ta stilling til eller endre logoen sin til å ha regnbueflagg så er det tvang. Selv Politiet og PST har begynt å bryte loven ved å legge til regnbuefarger på riksvåpenet og etatene sine myndighets emblemer, dette er selvfølgelig ikke lov da denne logoen er det som gir de makt og skal ikke misbrukes på noen måte. Anonymkode: 4ea1f...376 15 4
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #17 Skrevet 3. juni 2022 Sånn at de politisk korrekte flinkisene kan pynte profilbildet sitt på facebook med en ny ramme vel! Ærlig talt - jeg har ingenting imot LBTQ-bevegelsen eller samfunnet, men jeg har noe i mot alle de som gjør seg selv til selvutnevnte beskyttere av disse menneskene. Hvem i huleste er det egentlig i dag som ikke mener at alle bør få elske den de elsker? Ja, det er noen få, men de fleste bryr seg minimalt. Jeg forstår at vi fortsatt trenger Pride, men noen ganger mener jeg paradene midt på dagen er for utagerende. Halvnakne voksne i bondage-utstyr midt på dagen foran unger og alt. Jeg vet jeg høres konservativ ut nå, og det får så være. Men hvor ofte løper heterofile rundt i gatene i lakk og lær undertøy uten å bli hanka inn av snuten? Jeg har ingenting i mot at de nyter hverandre og sin seksualitet, men jeg trenger faktisk ikke å se det. Og ja, jeg vet det er heterofile utagerende mennesker også. Setter like lite pris på det. Heller ikke fan av hverken mannlige eller kvinnelige strippere. Syns samfunnet gjennomsyres av kroppsfokus og seksualitet. Kjærlighet er jeg 100% for. Det trenger vi MYE mer av! Anonymkode: a6de0...c86 22 2 3
Guppy88 Skrevet 3. juni 2022 #18 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Sånn at de politisk korrekte flinkisene kan pynte profilbildet sitt på facebook med en ny ramme vel! Ærlig talt - jeg har ingenting imot LBTQ-bevegelsen eller samfunnet, men jeg har noe i mot alle de som gjør seg selv til selvutnevnte beskyttere av disse menneskene. Hvem i huleste er det egentlig i dag som ikke mener at alle bør få elske den de elsker? Ja, det er noen få, men de fleste bryr seg minimalt. Anonymkode: a6de0...c86 Vi trenger pride-bevegelsen frem til homofile ikke lenger trenger å gå igjennom en fornektelse og selvforaktelse for å akseptere den de er. Vi trenger den til det ikke lenger er snakk om å "komme ut av skapet". Vi trenger den frem til homo ikke lenger er et skjellsord. Vi trenger den frem til homofile like lett som heterofile tar sin kjærestes hånd når de går gjennom byens gater. Vi trenger den til det ikke lenger er noen grunn til å frykte slag og spark eller hets bare å være den man er. 15 2 24
MapleSirup Skrevet 3. juni 2022 #19 Skrevet 3. juni 2022 Guppy88 skrev (3 minutter siden): Vi trenger pride-bevegelsen frem til homofile ikke lenger trenger å gå igjennom en fornektelse og selvforaktelse for å akseptere den de er. Vi trenger den til det ikke lenger er snakk om å "komme ut av skapet". Vi trenger den frem til homo ikke lenger er et skjellsord. Vi trenger den frem til homofile like lett som heterofile tar sin kjærestes hånd når de går gjennom byens gater.Vi trenger den til det ikke lenger er noen grunn til å frykte slag og spark eller hets bare å være den man Takk❤️
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #20 Skrevet 3. juni 2022 Guppy88 skrev (1 minutt siden): Vi trenger pride-bevegelsen frem til homofile ikke lenger trenger å gå igjennom en fornektelse og selvforaktelse for å akseptere den de er. Vi trenger den til det ikke lenger er snakk om å "komme ut av skapet". Vi trenger den frem til homo ikke lenger er et skjellsord. Vi trenger den frem til homofile like lett som heterofile tar sin kjærestes hånd når de går gjennom byens gater. Vi trenger den til det ikke lenger er noen grunn til å frykte slag og spark eller hets bare å være den man er. Hvor mange artikler finner du om jenter som blir angrepet og voldtatt på vei hjem fra byen? Og tror du virkelig at disse menneskene lar seg overbevise av pride? De lar seg provosere. Det er del av problemet. De får ikke ytre egne meninger pga politisk korrekthet politiet og tar den feige tilnærmingen og angriper i mørket etter at de har sittet på puben i flere timer. De er rasshøl, helt enig i det. Og de bør finne andre måter å takle problemene sine på. Men å tro at pride skal fikse det er naivt. Mye av problemet er at ting tvinges ned over ørene på folk og dersom man sier i mot den politiske korrekte tenkemåten så blir man cancelled. Det er utrolig farlig - for da slutter de å delta i debatten og lager subkulturer hvor de driver med sånn faenskap som dette her! Anonymkode: a6de0...c86 20 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå