AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #1 Skrevet 3. juni 2022 Dame i 40-åra her. Jeg prøver å gå ned vekt og prøver å gjøre noe med magehelsen min. (165 høy, vekt rundt 60 kg. Aner ikke helt, tør ikke gå på vekta.. 😬) Jeg merker at jo bedre jeg er i magen, jo bedre funker jeg i toppen også. Føler meg vel både i kropp og sinn Magen min blåser seg alltid opp etter at jeg spiser, samme hva, hvor mye eller hvor lite.. føler meg alltid så stinn og stappa, uvel og sliten. For 10 år siden hadde jeg kreft, og pga komplikasjoner/feilmedisinering gikk jeg på altfor mye antibiotika for alle mulige infeksjoner. Dette resulterte i at jeg fikk clostridium difficile. Så den naturlige tarmfloraen ble utradert. Fikk aldri noen tips eller råd om hvordan bygge den opp igjen eller hva som var gunstig næring.. Så jeg gikk jo bare rundt og spiste som før. Konsentrerte meg om det overfødige kroppsfettet som skulle av. Tok probiotika og Udos choice-olje, prøvde lavkarbo.. men det har liksom aldri funka og det føltes så krevende å holde vedlike. Nå har jeg begynt å fokusere på magehelsen. Periodisk faste og prE-biotika. Bruker nå fast FOS som kosttilskudd i biolaen min (FruktoOligoSakkarider) 😄 Kuttet ut sikkert 90% av glutenet jeg får i meg til vanlig. Spiser proteinrike måltider slik at jeg holder meg mett lenger. Lysten på søtsaker har avtatt kraftig (synes ikke det er noe godt når jeg tar meg et godteri med unga på lørdagene). Nå er det skikkelig party i magan nattestid, altså, jeg mener rumling og ramling og "skravling", bobler og fullt kjør. 🤣 Så tydelig at magan jobber og holder på for å få det bedre, og tydeligvis funker de grepene jeg har tatt. Så går jo vekta ned litt etter litt i en naturlig fart. God tarmhelse har mye å si for hjernefunksjonene og energien også. Snart kan jeg bruke favorittbuksa og kjolen min igjen. Nekter å kjøpe større str på de, da jeg føler meg så vel med å være en slankere og sunnere utgave av meg selv - istedet for å spise dritt som jeg tror har fungert som et slags ubevisst og lite gjennomtenkt belønningssystem. Hva gjør dere for magen/hodet? Setter veldig pris på seriøse tilbakemeldinger og erfaringer🙂 Anonymkode: 43abb...93e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå