AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #1 Skrevet 2. juni 2022 Jeg vet nesten ikke hvem jeg er lenger. alt jeg gjør er feil, alt jeg sier er feil.. det jeg ikke sier eller gjør er også feil. Slik føles det. ikke tør jeg snakke med venninner for mye, for er redd for å bruke de opp, så jeg setter på et smil og lider i stillhet. Jeg bestilte legetime for å forklare legen at jeg har det vanskelig og vondt og at jeg trenger noen å snakke med. Hun klaget på at jeg brukte for lang tid hos henne. Jeg hadde brukt opp tiden til neste pasient. Jeg skal hverfall ikke bruke legen lengre. Jeg er gift og har barn. Er i full jobb og har en god utdannelse. Har et bra liv. Den siste tiden har jeg slitt, og trenger støtte. jeg har alltid tenkt at En skal søke hjelp osv. Jeg skjønner de som gir opp, de som drikker, de som isolerer seg og gir opp.. Anonymkode: 47813...ab8
Den_ene Skrevet 2. juni 2022 #2 Skrevet 2. juni 2022 Det første du bør gjøre, er å bytte lege. For alle har krav på å bli hørt, hos legen 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #3 Skrevet 2. juni 2022 Bytt lege og bestill timer i til samtaler hos kommunal psykisk helse, da får du gode samtaler. Anonymkode: 9b59f...371 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #4 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bytt lege og bestill timer i til samtaler hos kommunal psykisk helse, da får du gode samtaler. Anonymkode: 9b59f...371 Nei. Ingen får det bedre av å snakke med en psykisk sykepleier. Anonymkode: e137f...79f 1
skreppamedleppa Skrevet 3. juni 2022 #5 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei. Ingen får det bedre av å snakke med en psykisk sykepleier. Anonymkode: e137f...79f Det var da voldsomt til prosjektering da. Hva som kan hjelpe andre og hva som tydeligvis ikke har funket for deg kan faktisk være samme greien. Ikke alle er lik verken av mottakere eller givere av en spesifikk hjelp. Mangen får fantastisk god hjelp og har et veldig godt utbytte av kommunale psykisk helse og tilbudene er gode og mange https://www.helsenorge.no/psykisk-helse/psykisk-helsehjelp-for-voksne/ Til ts: legen skal stå i frontlinjen når en trenger helsehjelp, og som du smertelig erfarer: Det kan være vanskelig nok å be om hjelp men da skal iallefall ikke legen være et hinder men gjøre jobben sin og faktisk være til den hjelpen h*n er der for. Jeg vet at det skrikes etter fastleger for tiden men om det er muligheter for deg å bytte lege var det noe jeg absolutt ville gjort her. Det er god hjelp der ute, ikke gi deg på første forsøk for det er verdt å få den hjelpen du trenger, behøver og har rett på! 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #6 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Nei. Ingen får det bedre av å snakke med en psykisk sykepleier. Anonymkode: e137f...79f Det er helt individuelt. Anonymkode: 1dc12...bfa 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #7 Skrevet 3. juni 2022 Føler meg så maktesløs og fortvilt. vært sykmeldt i 4 måneder. Legen sier jeg kommer til å få avslag på dps så tok kontakt med kommunen selv. bare gråter. Får ikke sove på natta. Tankekjør og grubling. Stuptrøtt men klarer ikke sove. Ligger bare å vrir meg i 6 timer før jeg sovner. føler ingen livsglede. Orker ikke folk. Vil bare være alene. Sammen med folk detter jeg ut i samtaler og klarer ikke konsentrere meg. Føler meg mislykket og skammer meg Anonymkode: 47813...ab8 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #8 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Føler meg så maktesløs og fortvilt. vært sykmeldt i 4 måneder. Legen sier jeg kommer til å få avslag på dps så tok kontakt med kommunen selv. bare gråter. Får ikke sove på natta. Tankekjør og grubling. Stuptrøtt men klarer ikke sove. Ligger bare å vrir meg i 6 timer før jeg sovner. føler ingen livsglede. Orker ikke folk. Vil bare være alene. Sammen med folk detter jeg ut i samtaler og klarer ikke konsentrere meg. Føler meg mislykket og skammer meg Anonymkode: 47813...ab8 Uff, fine deg❤️❤️ Håper du får det bedre snart. Har du hatt noen samtaler med noen i kommunen enda? Du kan kanskje prøve å sette av en «grubletid», og skrive ned alt du har av bekymringer, og negative tanker da. Prøv å la de negative tankene passere, når de kommer utenfor grubletiden din. Du er i en vanskelig periode nå, men det kommer til å gå over! Prøv og ikke være for hard mot deg selv. Anonymkode: 1dc12...bfa 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #9 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Føler meg så maktesløs og fortvilt. vært sykmeldt i 4 måneder. Legen sier jeg kommer til å få avslag på dps så tok kontakt med kommunen selv. bare gråter. Får ikke sove på natta. Tankekjør og grubling. Stuptrøtt men klarer ikke sove. Ligger bare å vrir meg i 6 timer før jeg sovner. føler ingen livsglede. Orker ikke folk. Vil bare være alene. Sammen med folk detter jeg ut i samtaler og klarer ikke konsentrere meg. Føler meg mislykket og skammer meg Anonymkode: 47813...ab8 Uff, dette er vondt å lese. ❤️ Legen din høres tafatt ut, finnes det ikke psykologer med avtale i ditt område? Kan din mann være med deg til legen og prøve å få litt fart i denne legen? Det kan være vanskelig å orke dette når man selv er utkjørt og deprimert. Strengt tatt er det legens jobb å finne muligheter for deg, og ikke bare sykemelde og trekke på skuldrene. Da jeg var utbrent og deprimert, var min lege raskt på ballen med henvisning til psykolog. I ventetiden fulgte han meg opp tett med samtaler, og jeg hadde aldri følelsen av at dette var noe jeg måtte stå i alene, han «tok kampen» for meg. Anonymkode: d91c1...89d
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #10 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Uff, dette er vondt å lese. ❤️ Legen din høres tafatt ut, finnes det ikke psykologer med avtale i ditt område? Kan din mann være med deg til legen og prøve å få litt fart i denne legen? Det kan være vanskelig å orke dette når man selv er utkjørt og deprimert. Strengt tatt er det legens jobb å finne muligheter for deg, og ikke bare sykemelde og trekke på skuldrene. Da jeg var utbrent og deprimert, var min lege raskt på ballen med henvisning til psykolog. I ventetiden fulgte han meg opp tett med samtaler, og jeg hadde aldri følelsen av at dette var noe jeg måtte stå i alene, han «tok kampen» for meg. Anonymkode: d91c1...89d Jeg har ny fastlege, så vi har ikke blitt kjent enda. Jeg skal til rask psyk helse neste uke. Ringte å ordnet selv. Anonymkode: 47813...ab8
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #11 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Uff, fine deg❤️❤️ Håper du får det bedre snart. Har du hatt noen samtaler med noen i kommunen enda? Du kan kanskje prøve å sette av en «grubletid», og skrive ned alt du har av bekymringer, og negative tanker da. Prøv å la de negative tankene passere, når de kommer utenfor grubletiden din. Du er i en vanskelig periode nå, men det kommer til å gå over! Prøv og ikke være for hard mot deg selv. Anonymkode: 1dc12...bfa Ingen samtaler enda. Den siste uka har jeg holdt på i Hagen. Hatt et prosjekt der , og føler skikkelig mestring med det jeg har fått til. Godt å gjøre noe fysisk ute. Siden jeg jobber med mennesker er det vanskelig å være på jobb nå. Men å sysle i Hagen med prosjekter gjør jeg når jeg føler for. Går turer også, men blir ikke så ofte. Tåler ikke kritikk, tar alt i verste mening og gråter Anonymkode: 47813...ab8
Rhodiola Skrevet 3. juni 2022 #12 Skrevet 3. juni 2022 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: Sitat * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende admin en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Retningslinjene for bruk av forumet finner du her. Vh Rhodiola, adm.
Anbefalte innlegg