Gå til innhold

Legen vil ha meg inn til ukentlige samtaler- psykisk helse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hvorfor legen ber meg komme inn for en sjekk ukentlig pga psykisk helse? 

Anonymkode: c5d8c...836

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legen er vel ganske bekymret da. Er det i forbindelse med ventetid til psykolog, eller er det ikke sendt henvisning til psykolog?

Anonymkode: 06b0c...c87

• Liker 2
Skrevet

Ut i fra hi virker det som om dette er overraskende, altså at du lever livet ditt helt normalt og fra den ene dagen til den neste så dukket det opp en forespørsel fra legen din og h*n vil nå ha deg inn på en ukentlig skjekk.. Viss dette er tilfelle så forstår jeg at du ikke har peiling på hvorfor og spør oss som selvsagt heller ikke har mer peiling enn deg. Men viss du har sagt noe til legen din, noe som angår din psykiske helse og du ikke går til psykolog akkurat nå, så er det jo rimelig å anta at legen din kanskje er bekymret for din psykiske helse🤷‍♀️ go figure..  En lege har også ansvar for å hjelpe eller henvise videre til spesialisert helsepersonell ang den psykiske helsen vår så vel som den fysiske og enhver lege bør sjekke ut hvordan en pasient har det psykisk fra tid til annen. Men du gjør kanskje lurest i å bare spørre h*n hvorfor.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Trolig fordi han/hun mener du trenger tett oppfølging men ikke har andre løsninger for hånden enn å ta ansvar for at du får den hjelpen selv. 

Anonymkode: 5d135...b73

Skrevet

Du er heldig som har en slik fastlege…

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du er heldig som har en fastlege som følger deg opp. Er dessverre ikke alle som har det.

Jeg går selv ukentlig til fastlege i tillegg til psykolog og fysio. Det har vært til enormt til hjelp for meg. Anbefaler deg å nyttegjøre deg av tilbud du får så lenge du har det ❤️ 

Anonymkode: c0269...db4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du er heldig som har en fastlege som følger deg opp. Er dessverre ikke alle som har det.

Jeg går selv ukentlig til fastlege i tillegg til psykolog og fysio. Det har vært til enormt til hjelp for meg. Anbefaler deg å nyttegjøre deg av tilbud du får så lenge du har det ❤️ 

Vel, du er heldig som får ukentlige samtaler hos psykolog da. Jeg får bare annenhver uke. 

Anonymkode: a47ef...3a0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vel, du er heldig som får ukentlige samtaler hos psykolog da. Jeg får bare annenhver uke. 

Anonymkode: a47ef...3a0

Ja, og det er jeg veldig takknemlig for det har ikke alltid vært slik. 

Du høres litt bitter ut? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her:

jeg vil ikke at legen (eller noen andre) skal være bekymret… jeg sier ti han at det går greit jo…

AnonymBruker
Skrevet

Tenk å ha en fastlege som tar iniativ til dette.

Jeg ville aldri fått det av min, hen har null antenner sosialt. "Hvorfor er du her" typen.

Anonymkode: 3b9d9...e6a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

TS her:

jeg vil ikke at legen (eller noen andre) skal være bekymret… jeg sier ti han at det går greit jo…

Det beste du kan gjøre for at andre ikke skal bekymre seg er å ta i mot hjelp i alle fall. Vær ærlig med legen om hvordan du har det, så kan du få den hjelpen du trenger.

Anonymkode: 5dc5d...c47

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...