Gå til innhold

Er sjansen større for å bli gravid med hostesaft

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har noen formening om man har større mulighet for å bli gravid når man drikker hostesaft.

Jeg har lest at man bør drikke hostesaft fra og med 5. dagen av menstrasjonsperioden og til etter eggløsningen. Solvipect anbefales 10 ml 3 ganger daglig og bør tas av begge parter.

Fint om noen har noen formening eller erfaring når det gjelder dette.

Vi skal nå prøve igjen etter en MA forrige mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan umulig stemme, og kan umulig være bra. Mange hostesafter inneholder litt alkohol også, som ikke er bra.

Skrevet

Dette er et kjerringråd for å løsne på slimhinnene (men at det skal funke hos menn, er jo litt spesielt...). Hadde det vært sant så hadde det nok vært mye mer anbefalt vil jeg tro.

Og om det var alkohol i hostesaften (er det virkelig det nå?), så kan jo det umulig ha så mye å si, så lenge du slutter når EL har vært. Har heller aldri hørt at gravide ikke skal ta hostesaft?

Til trådstarter: Hadde ikke satset på det, men det kan jo være verd et forsøk?

Skrevet

Hostesaft og grapefruktjus er to kjerringråd for å øke produksjonen av EL slim. Tas i perioden rett før EL. Drikke nok vann er og viktig. Lite vann = kroppen sparer der den kan, og da produserer den iverfall ikke EL slim, det blir ansett for å være “luksus”.

Det jeg har hørt er grunnen til at det anbefales menn er at det gjør sædvæsken mer tynnflytende, noe som gjør at det ikke blir så mye motstand for sædcellene.

Men husk at dette kun øker sjansen for befruktning, det har ingenting å si for om det sitter. Det kan faktisk virke mot sin hensikt i tiden etter EL pga at da fungerer den slimløsnende effekten negativt.

Lykke til :)

Skrevet

Sikkert bare tilfeldigheter, men jeg ble gravid den måneden jeg drakk grapefruktjuice. Drakk det fra jeg var ferdig til mens til EL hadde blitt påvist.

Skrevet

jeg ble gravid da jeg drakk solvipect av den grunnen du spør om..hadde tatt 8 mnd og da klaffet det..om det er derfor vet vel ingen, men jeg velger å tro litt på det. Og farlig er det i hvertfall ikke, med noen slurker rundt el.. ;)

Skrevet

Iceglow har gitt deg et kjempe godt svar.

Som jeg signerer. husk bare å slutte med hostesaften etter EL

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...