AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #1 Skrevet 2. juni 2022 Hel. Jeg er 40 år , gift m en kjerne kar som jeg er ufattelig glad i…. Vil gå fra han da jeg føler vi kun er et team for vår datter på 10. det skal sies at hun har spesielle behov som følges nøye ut. Har alltid vært trygt å være oss 3 som en familie men følelsene mine er borte….Jeg håper vi kunne bo i samme hus en stund fremover for datter sin del…. Uff trenger skikkelig råd. Vi har vært sammen i 15 år…. Datter med spesiellevbehov vil ikke takle dette bra da hun er veldig avhengig av oss 3 som en familie. Hjelp meg være så snill?? Anonymkode: 2f585...d23
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #2 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hel. Jeg er 40 år , gift m en kjerne kar som jeg er ufattelig glad i…. Vil gå fra han da jeg føler vi kun er et team for vår datter på 10. det skal sies at hun har spesielle behov som følges nøye ut. Har alltid vært trygt å være oss 3 som en familie men følelsene mine er borte….Jeg håper vi kunne bo i samme hus en stund fremover for datter sin del…. Uff trenger skikkelig råd. Vi har vært sammen i 15 år…. Datter med spesiellevbehov vil ikke takle dette bra da hun er veldig avhengig av oss 3 som en familie. Hjelp meg være så snill?? Anonymkode: 2f585...d23 Kan dere jobbe med forholdet slik at du kan få tilbake følelsene igjen da? Siden det høres ut som dere samarbeider bra ellers, så hadde vel det vært det beste. Sikkert ikke det rådet du vil ha, men har dessverre ingen andre råd. Velger du å gå i fra han, så er det ikke noe annet å gjøre enn å stå i det. De fleste klarer heller ikke å bo i samme hus i en lengre periode etter et brudd. Anonymkode: 596ba...c40 5
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #3 Skrevet 2. juni 2022 Vi har det likt. 40 år, sammen med en veldig god mann. Vi har bestemt oss for å prøve parterapi. Må prøve alt før en gir opp når en har barn. Kontakt familievernkontoret i din kommune. De prioriterer par med barn, og det koster ikke så mye. Anonymkode: 005ba...3c5 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #4 Skrevet 2. juni 2022 Du er ufattelig glad i han, men skriver samtidig at følelsene dine er borte? Det skjønner jeg ikke🤔 Anonymkode: be3f8...1dd 5
Hunmedham Skrevet 3. juni 2022 #5 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): en kjerne kar som jeg er ufattelig glad i AnonymBruker skrev (11 timer siden): følelsene mine er borte 🤔 2
Havspeil Skrevet 3. juni 2022 #6 Skrevet 3. juni 2022 (endret) Foreslår at du kontakter Habiliteringen og ber om en samtale med sosionom og psykolog. Har dere hørt om kurset " Hva med oss " ? For foreldre med barn som har spesielle behov. Om du blir alene, så har du krav på overgangsstønad frem til barnet er 18 år. Dvs om hjelpebehovet er såpass at du ikke kan være I jobb. Det er tungt å være alene, så gjør alt for å fikse det. - om mulig ❤ Endret 3. juni 2022 av Havspeil 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #7 Skrevet 3. juni 2022 Prøv parterapi og kurset som blir nevnt her men hvis det ikke skulle gå og datter trenger dere begge . Todelt bolig eller et sted hvor dere har hver deres enhet eller del av bolig ? Anonymkode: b5790...a8d 2
intexus40 Skrevet 3. juni 2022 #8 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Vi har det likt. 40 år, sammen med en veldig god mann. Vi har bestemt oss for å prøve parterapi. Må prøve alt før en gir opp når en har barn. Kontakt familievernkontoret i din kommune. De prioriterer par med barn, og det koster ikke så mye. Anonymkode: 005ba...3c5 Det er gratis.
Havspeil Skrevet 3. juni 2022 #9 Skrevet 3. juni 2022 (endret) Jeg er enslig Løvemamma. Med overgangsstønad, omsorgslønn,hjelpestønad og grunnstønad + utvidet barnetrygd ( 2 barn ) og bidragsforkudd ( barnefar betaler ikke bidrag 🙄) har vi ca 30 000 i mnd. Sterkt pleietrengende barn. Jeg opplyser i kroner og øre,fordi det sitter noen slitne mammaer der ute som er i håpløse ekteskap og er urolige for økonomien. (Noen lever også med vold). Som ikke kan gå ut i jobb uten å plassere barnet på institusjon. Så det finnes muligheter for å være hjemme ❤ ( omsorgslønn gis ikke av alle kommuner dessverre - en sak i seg selv politisk) Det heter forøvrig ikke omsorgslønn lenger ,men omsorgsstønad. Hvorfor ordskiftet vet jeg ikke ...😅,da den skattes av ) Dersom noen trenger input,send pm. Jeg vet hvor isolert man blir og hvor vanskelig det er å orientere seg, når alt av energi og fokus er på barnets helse. Samt utryggheten man opplever . Har flere ressurser/ organisasjoner å linke opp til . Nederland krever kompass ❤ og veivisere om terrenget er ukjent. ( diktet " Velkommen til Nederland " av Kingsley) Endret 3. juni 2022 av Havspeil 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #10 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hel. Jeg er 40 år , gift m en kjerne kar som jeg er ufattelig glad i…. Vil gå fra han da jeg føler vi kun er et team for vår datter på 10. det skal sies at hun har spesielle behov som følges nøye ut. Har alltid vært trygt å være oss 3 som en familie men følelsene mine er borte….Jeg håper vi kunne bo i samme hus en stund fremover for datter sin del…. Uff trenger skikkelig råd. Vi har vært sammen i 15 år…. Datter med spesiellevbehov vil ikke takle dette bra da hun er veldig avhengig av oss 3 som en familie. Hjelp meg være så snill?? Anonymkode: 2f585...d23 Ikke gjør det for barnet de merker mer enn du tror. Jeg gikk selv fra barnefar og har en psykisk utviklingshemmed barn. Tiden etterpå ble så mye bedre for oss alle. Anonymkode: ca04a...b72
snillOnkel Skrevet 3. juni 2022 #11 Skrevet 3. juni 2022 Havspeil skrev (8 timer siden): Jeg er enslig Løvemamma. Hva er en Løvemamma?
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #12 Skrevet 3. juni 2022 Kanskje ikke tidspunktet å gå fra han nå da. Om du er så glad i han og ikke klarer. Forutsatt at han behandler deg fint, selvfølgelig. Gi det litt tid og se om du går styrken Anonymkode: 5c71f...92c 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #13 Skrevet 4. juni 2022 snillOnkel skrev (14 timer siden): Hva er en Løvemamma? En mamma som slåss for barnet sitt, som har behov for hjelp, høres det ut som ❤️ Anonymkode: 8b887...7c3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #14 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 3.6.2022 den 0.23): Du er ufattelig glad i han, men skriver samtidig at følelsene dine er borte? Det skjønner jeg ikke🤔 Anonymkode: be3f8...1dd Går an å være glad i noen, men samtidig innse at kjæreste-følelsene er borte? Synes personlig ikke det er så rart. Anonymkode: 761b8...f73 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #15 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 3.6.2022 den 0.23): Du er ufattelig glad i han, men skriver samtidig at følelsene dine er borte? Det skjønner jeg ikke🤔 Anonymkode: be3f8...1dd Jeg var også glad i exen min. Likevel var jeg utro flere ganger. Jeg elsket ham ikke og respekterte han ikke. Han visste om utroskapene altså, gjorde det til og med foran han av og til 😅 Anonymkode: 12ac3...d58 1 1
Havspeil Skrevet 5. juni 2022 #16 Skrevet 5. juni 2022 (endret) snillOnkel skrev (På 3.6.2022 den 23.37): Hva er en Løvemamma? En mamma som har barn med handikapp, alvorlig sykdom eller andre kognitive utfordringer. Google organisasjonen Løvemammaer. De jobber hardt for å påvirke barns rettigheter I denne gruppen. Mange Løvepappaer der også. 🙂 Endret 5. juni 2022 av Havspeil
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #17 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 3.6.2022 den 0.23): Du er ufattelig glad i han, men skriver samtidig at følelsene dine er borte? Det skjønner jeg ikke🤔 Anonymkode: be3f8...1dd Hunmedham skrev (På 3.6.2022 den 11.28): 🤔 Det er vel ikke så rart? Å være glad i noen vil ikke si det samme så man er forelsket Anonymkode: 0b931...4c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå