Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skammer meg over at jeg ikke har partner å ha med. Han prioriterer jobb. Tenker at alle kommer til å tenke det verste om meg og dømme. Er så redd jeg ikke skal klare å få gjort det jeg skal med baby på barsel hvis jeg får skader eller komplikasjoner etter fødsel. Har også en nabo som er sjef på føden og enda flauere at hun ser jeg er der alene. 

Åsså har jeg så innmari fødselsangst, visste ikke hvor ille det var før jeg ble gravid og jo lengre uti svangerskapet jeg kom jo verre ble det. Har søkt om keisersnitt og fått avslag. Skjelver og griner av tanken på fødsel. 

Har dere sett noen alene på fødsel/barsel? Hva tenkte dere? 

Anonymkode: 80097...c2c

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Barnefar må jo bli med, med mindre han absolutt ikke har mulighet.

Hvordan kan han "prioritere jobb" når han ikke vet hvilken dag fødselen kommer til å skje?

Anonymkode: b5315...dca

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

For en patetisk far… 

Anonymkode: 6f456...9fe

• Liker 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skammer meg over at jeg ikke har partner å ha med. Han prioriterer jobb. Tenker at alle kommer til å tenke det verste om meg og dømme. Er så redd jeg ikke skal klare å få gjort det jeg skal med baby på barsel hvis jeg får skader eller komplikasjoner etter fødsel. Har også en nabo som er sjef på føden og enda flauere at hun ser jeg er der alene. 

Åsså har jeg så innmari fødselsangst, visste ikke hvor ille det var før jeg ble gravid og jo lengre uti svangerskapet jeg kom jo verre ble det. Har søkt om keisersnitt og fått avslag. Skjelver og griner av tanken på fødsel. 

Har dere sett noen alene på fødsel/barsel? Hva tenkte dere? 

Anonymkode: 80097...c2c

Ingen tenker noe vondt om deg som er der alene 💓 Har du angst kan det være lurt med et fødebrev el.l, fint å ha forsøkt å avklart hva du er mest redd for og snakke med jordmor om det. 
Få jordmor eller sykepleier til å ta litt bilder underveis om du har anledning. Ta vare på deg selv og lykke til. 

Anonymkode: 62562...f49

• Liker 4
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke en venninne, søster, bror eller mor eller noe som kan være med? Hvis du ønsker det. Hvis ikke er det ikke flaut å være der alene! ❤️

Anonymkode: bdf73...e4b

• Liker 6
Skrevet

Jeg vil også anbefale deg å ta med ett fødebrev der du skriver litt om angsten din og hva du vil tro kan være hjelp og støtte for deg. Det hjelper!

Det er ingen som tenker noe som helst om deg.
Det er mange som føder alene av forskjellige grunner, noen av de fordi far må være hjemme med andre søsken om man ikke har noen som kan passe de andre barna feks.

Men, her bør jo din mann stille opp og prioritere deg og gi deg støtte når du har slik angst!
Det er jo deres begge sitt barn.
Vil han ikke treffe barnet sitt når det kommer til verden og være del av den opplevelsen?

• Liker 10
Skrevet

Uff, så trasig! Skriv et fødebrev, snakk om jordmor no i svangerskapet, som kan forberede deg på fødsel. Det er så mange overdramatiske fødselshistorier på nett. 

Og du..det høyres ut som om den kommende pappaen bør få seg et spark bak og en skikkelig alvorsprat. Prioritere jobb framfor fødsel, både ho din del og sin egen del...Altså, hallo i luken..

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ingen kommer til å tenke noe eller dømme deg. Jeg fødte uten far, han hadde rett og slett ikke lyst til å være med på fødselen - så jeg hadde med meg min mor istedenfor. Du har ikke en annen enn far du stoler på og kunne tenke deg å ha med på fødselen? 

Lykke til med fødsel og baby uansett!

Anonymkode: 50cb3...0eb

• Liker 3
  • Hjerte 1
Gjest DislayName
Skrevet
1 minutt siden, Sagtifra said:

Jeg var ikke med på fødselen fordi jeg ikke hadde lyst. Men jeg var på sykehuset samtidig som kona og ventet i resepsjonen til babyen var født. Når babyen var blitt vasket og kona hadde hvilt litt kom jeg opp. Det er mange menn som ikke gidder å være med og det må man respektere.

😅😅😅😅

Serr???

AnonymBruker
Skrevet
Sagtifra skrev (1 minutt siden):

Jeg var ikke med på fødselen fordi jeg ikke hadde lyst. Men jeg var på sykehuset samtidig som kona og ventet i resepsjonen til babyen var født. Når babyen var blitt vasket og kona hadde hvilt litt kom jeg opp. Det er mange menn som ikke gidder å være med og det må man respektere.

Gidder? Det var jo også en unnskyldning...

• Liker 14
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Sagtifra skrev (1 minutt siden):

Sagtifra skrev (2 minutter siden):

Så hvorfor «gidde» å få barn? 😅 Tror du kona din hadde så lyst til å være med på den fødselen? 

• Liker 18
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke ha mannen min med på fødselen. Han er så udugelig på den måten  😉

Mora mi hadde sikkert fått hjerteinfarkt 🙈 ho ville jeg ikke ha med heller. 

Venninner har jeg ikke så mange av og ikke så nære heller for å ta med på fødselen... 

Så jeg valgte å føde alene.  Og jeg var så fornøyd med fødselen 👍☺️

Anonymkode: 23c9a...c7d

• Liker 1
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært litt frem og tilbake. Min mann er skrekkslagen ved tanke på fødsel, så var lenge i tenkeboksen på om det er hensiktsmessig at han blir med. Dersom vi hadde landet på at han ikke skulle være med, vurderte jeg en nær venninne eller doula som andre alternativer - eller alene med bare helsepersonell til stede.

Ingen kommer til å tenke at du er rar som er alene, det kan være hundre grunner til det, det er jo også kvinner som ønsker å føde alene! 

Snakk med jordmor i forkant og skriv et fødebrev, de ansatte på føden kommer til å ta godt vare på deg ❤️

Anonymkode: 1ae03...86d

• Hjerte 2
Skrevet
Sagtifra skrev (4 minutter siden):

"Gidder  ikke å være med på fødselen" 🤣🤣 for en holdning du har! Mens vi kvinner "må gidde" å føde barn..  hva f...? 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde mannen min med da jeg fødte, men med neste unge vurderer jeg å si at jeg ønsker å føde alene. Mannen satt bare i en stol ved siden av fødesengen og drakk kaffe og leste en avis. Synes hans nærvær bare var irriterende 😂

Men jeg forstår at du ikke ønsker å føde alene. Som flere andre har foreslått, så kan du jo evt be en venninne eller søster om å bli med hvis du ønsker 😊 Hvis ikke så kan du jo bare skylde på at du ikke ønsker en plagsom mann som er i veien, for det følte jeg virkelig at min mann var 😅

Anonymkode: cb02d...4df

• Liker 5
Skrevet
Sagtifra skrev (7 minutter siden):

Godt du tørr å si det. En fødsel er sikkert sinnsykt for menn og jeg tror mange ikke tørr si nei takk fordi det i dag er forventet far skal på død og liv være i rommet. Det er en uting å tvinge noen til å vitne en fødsel hvis de ikke ønsker det. Og det betyr selvfølgelig ikke at far ikke ønsker barnet. 

• Liker 2
Skrevet
Anonym546u skrev (4 minutter siden):

"Gidder  ikke å være med på fødselen" 🤣🤣 for en holdning du har! Mens vi kvinner "må gidde" å føde barn..  hva f...? 

Du må ikke «gidde» å føde nei. Du velger selv å bære frem barn. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Sagtifra skrev (8 minutter siden):

Gidder = takle presset (som betyr at man ikke gidder)

https://ordbokene.no/bm/search?q=å gidde&scope=ei

Betydning og bruk

• særlig brukt i nektende setninger: ville umake seg til
    • orke

Eksempel

• jeg gidder ikke

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Så hvorfor «gidde» å få barn? 😅 Tror du kona din hadde så lyst til å være med på den fødselen? 

Det kan godt hende. Jeg elsker å føde, kunne født 10000 barn. Fødsel er verdens sykeste rus, hadde menn bare visst hva de går glipp av. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har erfaring fra jobb ved fødsel. Og folk er forskjellige, menn og damer er ulike. Menn kan bli gode fedre selv om de ikke er med inn på selve fødselen. Ofte skjer det at menn ikke takler det som skjer, og det følelsemessige rundt det, og da er det bedre at de venter på gangen. Inne på føderommet handler alt om mor og barnet og det er vanskelig å finne kapasitet til å støtte fedre på en god måte slik mange trenger. Er man med, er det fint, hvis ikke går det også fint. Folk må slutte å være så dømmende om ting man ikke vet så mye om. Man trenger ikke tenke det verste om folk. Alle har sine grunner. 

Anonymkode: de4a6...8d9

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...