Gå til innhold

Noen som har pusset opp bad i det siste?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva kom det på?

Har et bad på 6m2 med lenolium på gulvet og tapet. Alt er så sinnsykt dyrt. I sånne kalkulatorer blir det 400 000 kr. 

Anonymkode: ff8f0...37c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skal du ha gjort? Kan du velge plater istedenfor fliser? Kjøpe baderomsmøbler på IKEA, finn,etc?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jupp, veldig lite bad, kun dusj, servantskap og toalett. Kom på noe over 400 000kr der ca 350 var arbeidet og resten var inventar, fliser osv. 

Anonymkode: 217a0...a4e

AnonymBruker
Skrevet

Renoverte bad ca. 6m2 nylig. Ca. 340 000 for arbeidet, anskaffet inventar og fliser selv.

Anonymkode: 92f67...b48

AnonymBruker
Skrevet

Vi renoverte badet i fjor. Vi rev ut alt selv og strippet bade inn til stendere. Snekker, rørlegger og elektriker bygde det opp igjen. Vi satte inn badekar med dusj egg, vaskeskap og do. Alt kjøpt via rørlegger. Plater på veggene og flis på gulv. Det kom på 240 000,- 

Men, de sier at IKEAs baderomsinteriør er dårlig men det er også det vi kjøpte av rørlegger.

Anonymkode: 6901a...bdc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trengte bare flislegger/snekker. Rev ned selv. 
Kom vel på 40.000. Kjøpte panel, fliser på gulv, nye møbler og toalett fra Megaflis. 

Da byttet jeg altså ikke varmekabler eller rør. Er da det koster. 

Snekring og flising var en vennetjeneste. 

Anonymkode: 5ae7b...72c

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang tid bruker firmaene på oppussing av et bad, egentlig? Flere hundre tusen kroner i kostnad for arbeidet høres jo helt hinsides ut.

Sannsynligvis mye høyere timepris enn advokater og tannleger... utført av folk med to års videregående skole pluss to år i lære. 

Anonymkode: 2a805...017

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk renovert hele badet i fjor, de rev hele badet, la nye varmekabler, fliser på gulv og vegger, ny dusj. De brukte 3-4 uker. Ble på 134.000 kr

Anonymkode: 560d4...155

AnonymBruker
Skrevet

Dette lurer jeg også på! 

Vi har bad på 10 kvm som skal totalrenoveres med alt nytt. River selv, snekkerfirma bygger. 

Budsjettet vårt er 200.000, så får vi se hvordan vi kommer ut etter hvert.  Blir plater på vegger og fliser på gulv. 

Anonymkode: d4547...c6c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette lurer jeg også på! 

Vi har bad på 10 kvm som skal totalrenoveres med alt nytt. River selv, snekkerfirma bygger. 

Budsjettet vårt er 200.000, så får vi se hvordan vi kommer ut etter hvert.  Blir plater på vegger og fliser på gulv. 

Anonymkode: d4547...c6c

Høres urealistisk ut med mindre dere skal gjøre veldig mye selv

Anonymkode: 31bee...e02

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høres urealistisk ut med mindre dere skal gjøre veldig mye selv

Anonymkode: 31bee...e02

Vi får se hvordan regnskapet ser ut når badet er ferdig. Planlegger å kjøpe inn plater, fliser og innredning i løpet av de neste 2-3 mnd slik at vi kan få gode tilbudspriser og er klar når snekkeren starter.  

Skrevet (endret)

Jeg pusset opp ett bad på 4,5 m3 i fjor. Det ble totalrenovert, dvs alt ble revet helt inn til reisverket. Det ble lagt flis og varmekabler på gulvet og flis på veggene + nytt vindu og nye plater i taket. I tillegg ble det lagt nye rør fra kjelleren og opp (badet er i 2. etg). Badet inneholder nå dusjnisje med dusjvegg, toalett, samt servant med tilhørende servantskap og speil med lys, samt spotter i taket og en liten pendellampe vedsidenav speilet.

Badet var fra 70-tallet med lineoleum på gulvet, i flere lag og eldgamle, malte, baderomsplater på veggene.

Vi rev alt selv, samt pigget opp det lille som var av betong, og betalte fagfolk for resten. Dette kom på ca 235 000 inkl innredning etc. Jeg fikk tilbud fra flere og endte på å bruke snekker/våtrom, Elektriker og Rørlegger hver for seg. Det sparte jeg nesten 100 000 på sammenlignet med tilbud fra totalentreprenørene som var innom. MEN jeg visste at disse 3 var vant til å samarbeide seg i mellom fra før. Noe som gjorde det mindre "skummelt" å ha 3 uavhengige for min del :) 

Endret av DrueSmoothie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...