Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ikke ha og kjente plutselig på et snev av dårlig samvittighet oven for barnet, vet ikke hvorfor, er det slik at alle har dette og man burde ha en av delene?

Anonymkode: f8504...713

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Ikke hatt for noen av mine fem.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke tenkt å ha verken dåp eller navnefest. Ønsker barnet skal få bestemme selv eventuell religion ☺ Mest spent på hvordan øvrige familie vil reagere da de er vant til tradisjoner som kirkedåp. Vi er begge "kristne" på papiret. Om jeg skulle valgt nå ville jeg gått i retning av navnefest men da på eget intiativ ikke nå sånn offisielt. 

Anonymkode: 3a683...98b

AnonymBruker
Skrevet

Barnet husker da ikke noe av det uansett. Eller har noe glede ut av den dagen. Ungen har vel egentlig mer glede av en rolig dag hjemme med mamma og pappa, enn en slitsom dag med masse «fremmede» som bare må kose og holde. 

Anonymkode: 9b5c2...bf4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke hatt. Blant våre venner er det ca 50/50 dåp eller ingenting. Ingen navnefester. 

Anonymkode: 78f2f...a9c

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Barnet husker da ikke noe av det uansett. Eller har noe glede ut av den dagen. Ungen har vel egentlig mer glede av en rolig dag hjemme med mamma og pappa, enn en slitsom dag med masse «fremmede» som bare må kose og holde. 

Nå er det vel ikke primært for barnets del man arrangerer det... Jeg har vært i "Velkommen til verden"-fest - foreldrene ønsket ikke dåp og så ikke poenget med annen navneseremoni, men synes det var synd å kaste bort en sjelden anledning til å samle storfamilien.

AnonymBruker
Skrevet

prøv å legg bort den dårlige samvittigheten ovenfor barnet. Babyen er liten og vil ikke merke dette. 

Vi har enda ikke bestemt om vi ønsker navnefest. Dåp er utelukket (fordi jeg har tidligere vært kristen). Dette blir i tilfelle kun for at familie som bor lengre borte kan få mulighet til å komme og kan få lov til å gi en gave om de vil :)

Anonymkode: dfed0...a91

AnonymBruker
Skrevet
Daria skrev (21 minutter siden):

Nå er det vel ikke primært for barnets del man arrangerer det... Jeg har vært i "Velkommen til verden"-fest - foreldrene ønsket ikke dåp og så ikke poenget med annen navneseremoni, men synes det var synd å kaste bort en sjelden anledning til å samle storfamilien.

Nei, men ts skriver at de har dårlig samvittighet ovenfor barnet. Ikke familien. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har tenkt å ha navnefest. Ikke noe seremoni. Men leie lokale eller ha det hjemme. Kjekt at begges familier kan samles. 

Anonymkode: 43c1a...a1d

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det blir mer og mer uvanlig . 

Anonymkode: 51a65...12a

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke hatt det. Er ikke kristne. Hadde en litt større 1 årsdag i stedet 🌺

Anonymkode: a5966...84c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vi har tenkt å ha navnefest. Ikke noe seremoni. Men leie lokale eller ha det hjemme. Kjekt at begges familier kan samles. 

Anonymkode: 43c1a...a1d

Kjekt med gaver og oppmerksomhet til foreldrene, tenker jeg. 😊

Anonymkode: e9d65...644

Skrevet

Venter baby på sensommeren/tidlig høst. 
Hverken jeg eller barnefar er religiøs så blir ingen dåp.

Navnefest syns jeg bare er rart men samboer vil ha navnefest. Jeg har sagt at da er navnefest 100% hans ansvar så da blir det nok ikke noe av.
Null dårlig samvittighet fra min side av den grunn 😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi inviterte heller storfamilie til ettårsfeiring ☺️ 

Anonymkode: 9eda3...fee

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt navnefest for begge barna. Kjempefin seremoni i Oslo rådhus, veldig fornøyd. Koselig å markere et nytt liv og hyggelig for familien. Ventet til babyene var litt større så de syntes det var gøy - for mye styr å gjennomføre sånt med helt små babyer, synes jeg. Alle jeg kjenner har hatt dåp eller navnefest, unntatt en som ikke gidder/orker styret. For det er jo litt jobb og planlegging. 

Anonymkode: 8724b...91a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde ikke. Vi er ikke kristne, så dåp var ikke aktuelt. Vi hadde egentlig tenkt til å ha navnefest, men uten seremoni, men så ble barnet født under korona og før vaksinene kom. Derfor ble det ingenting. 

Anonymkode: 76a96...4bb

AnonymBruker
Skrevet

Skulle egentlig ha navnefest med førstemann men ble avlyst pga korona, så siden han ikke har fått enda (han er over to år nå), så blir det ikke noe på andremann heller.. Kjenner jeg får litt dårlig samvittighet, men hjelper å se at andre ikke pleier å feire heller ☺️

Anonymkode: 6b94d...e45

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde navnefest. Familiene våre hadde ikke møttes før, så tenkte det var greit. Så de fikk møttes én gang før vi gikk fra hverandre 😅

Anonymkode: 688dd...ddd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Venninna mi har en hel skokk med unger. De to første fikk navnefest. Resten fikk ingenting fordi de ikke hadde tid til det/orka ikke. Så nei, man må ingenting.

Anonymkode: 0a783...f0b

AnonymBruker
Skrevet

Nei, hadde ingen av delene.

Anonymkode: f62df...c8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...