AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #1 Skrevet 2. juni 2022 … Min 2,5 åring sover faen ikke gjennom natta enda, hvert måltid er en kamp (husker ikke sist vi hadde et koslig måltid sammen… aldri?), nekter å vaske/bade/dusje seg, nekter å pusse tennene, nekter å få klipt neglene and the list goes on. Ikke rart at dere med enkle barn tenker «wow dette er livet, barn gjør meg så lykkelig!!! Det er det beste som har hendt meg» og får fortløpende flere barn. Jeg klarer ikke engang forestille meg hvordan vi skal klare oss med flere barn, i alle fall hvis vi går en til som er slik hun vi har nå. Hun suger all livsgnist ut av meg. Dere er faen meg heldige. Takk for blow outen, hilsen jævla sliten mor Anonymkode: 7bb1c...7fb 3 25 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #2 Skrevet 2. juni 2022 Jeg føler med deg! Her har vi to på 2 og 3 år begge er i skikkelig trassalder. Det blir bedre ❤️ Anonymkode: 94484...e6f 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #3 Skrevet 2. juni 2022 Oi, det var litt av et språk og omtale av eget barn. Kan jo ane en liten årsak til barnets atferd her.. Anonymkode: 7968c...82d 7 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #4 Skrevet 2. juni 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: … Min 2,5 åring sover faen ikke gjennom natta enda, hvert måltid er en kamp (husker ikke sist vi hadde et koslig måltid sammen… aldri?), nekter å vaske/bade/dusje seg, nekter å pusse tennene, nekter å få klipt neglene and the list goes on. Ikke rart at dere med enkle barn tenker «wow dette er livet, barn gjør meg så lykkelig!!! Det er det beste som har hendt meg» og får fortløpende flere barn. Jeg klarer ikke engang forestille meg hvordan vi skal klare oss med flere barn, i alle fall hvis vi går en til som er slik hun vi har nå. Hun suger all livsgnist ut av meg. Dere er faen meg heldige. Takk for blow outen, hilsen jævla sliten mor Anonymkode: 7bb1c...7fb Tror ikke blow out betyr slik du bruker ordet? Men, greit nok - not the point, is it, haha. Meld deg på et foreldrekurs eller begynn å lese bøker om viljesterke barn eller spør om foreldreveilding. Har en som var på lignende vis og vi venta til ungen var 5 med foreldrekurs, og skjønner nå at vi kunne spart oss selv for masse unødvendig stress, maktkamper, krangler o.lign. om vi foreldre hadde hatt bedre peil på hvordan møte ungen på en mer hensiktsmessig måte. Anonymkode: c1a3f...769 11 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #5 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Oi, det var litt av et språk og omtale av eget barn. Kan jo ane en liten årsak til barnets atferd her.. Anonymkode: 7968c...82d Å, skjerp deg! Hun er sliten. Anonymkode: cc161...b62 22 2 7
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #6 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Oi, det var litt av et språk og omtale av eget barn. Kan jo ane en liten årsak til barnets atferd her.. Anonymkode: 7968c...82d Nei altså...Slutt Anonymkode: 693de...fb3 9 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #7 Skrevet 2. juni 2022 Barnet mitt er enkelt på dagen, men sover fortsatt ikke gjennom natta og er 4 år. Det er skikkelig dritt. Og det er perioder hvor jeg lurer på om jeg overlever. Anonymkode: 8f727...024 2
Marimba Skrevet 2. juni 2022 #8 Skrevet 2. juni 2022 (endret) Så bra at du skriver av deg frustrasjonen! Det tror jeg kan være sunt! Dessverre finnes det sinnsykt mange kjipinger på nett, så det er fort gjort å bli enda mer nedtrykt i retur. I såfall synes jeg du skal vurdere foreldresupporttelefonen: https://mentalhelse.no/fa-hjelp/foreldresupport Endret 2. juni 2022 av Marimba 4 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #9 Skrevet 2. juni 2022 Når jeg leser slike innlegg, skjønner jeg hvor heldig jeg er som har en liten gullunge. Er ikke så mye styr med henne, pusser tennene selv gjør hun, og legger seg utrolig nok uten at jeg må mase. Vet ikke helt hvordan jeg skal oppmuntre, du gjør så godt du kan, unger er ulike. Tipper det jevner seg ut i det lange løp jeg. Det er kanskje vi med enkle unger som får slite oss gjennom tenårene, mens du får sove ut Anonymkode: 693de...fb3 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #10 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): … Min 2,5 åring sover faen ikke gjennom natta enda, hvert måltid er en kamp (husker ikke sist vi hadde et koslig måltid sammen… aldri?), nekter å vaske/bade/dusje seg, nekter å pusse tennene, nekter å få klipt neglene and the list goes on. Ikke rart at dere med enkle barn tenker «wow dette er livet, barn gjør meg så lykkelig!!! Det er det beste som har hendt meg» og får fortløpende flere barn. Jeg klarer ikke engang forestille meg hvordan vi skal klare oss med flere barn, i alle fall hvis vi går en til som er slik hun vi har nå. Hun suger all livsgnist ut av meg. Dere er faen meg heldige. Takk for blow outen, hilsen jævla sliten mor Anonymkode: 7bb1c...7fb Er jo derfor det ikke ble noen etter nr 2 😂 Første var en engel, blid og fornøyd og hørte alltid på mammaen sin, elsket å være med å vanne blomster etc. Nr 2 er en tornado. Anonymkode: e39a4...33a 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #11 Skrevet 2. juni 2022 Faen. Du har min sympati. Virkelig. Vår på fire har vært (og kommer nok til å være) slik i perioder. Det tar all livslyst fra en. Man går i konstant beredskapsmodus for "hva hvis sutringa begynner igjen...!?!?! Ouææææ!" Anonymkode: 5b022...58a 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #12 Skrevet 2. juni 2022 Dette går over etterhvert. Når det skal sies: barn klarer seg utmerket uten søsken. Anonymkode: 637d0...2e6 5 1
AprilLudgate Skrevet 2. juni 2022 #13 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): … Min 2,5 åring sover faen ikke gjennom natta enda, hvert måltid er en kamp (husker ikke sist vi hadde et koslig måltid sammen… aldri?), nekter å vaske/bade/dusje seg, nekter å pusse tennene, nekter å få klipt neglene and the list goes on. Ikke rart at dere med enkle barn tenker «wow dette er livet, barn gjør meg så lykkelig!!! Det er det beste som har hendt meg» og får fortløpende flere barn. Jeg klarer ikke engang forestille meg hvordan vi skal klare oss med flere barn, i alle fall hvis vi går en til som er slik hun vi har nå. Hun suger all livsgnist ut av meg. Dere er faen meg heldige. Takk for blow outen, hilsen jævla sliten mor Anonymkode: 7bb1c...7fb Gud 😅 Nå kom minnene tilbake gitt 😅 Om det er en trøst så er de fleste 2,5åringer noen energibunter av noen viljesterke apekatter som bare ligger sånn halvveis til lading 😝 Men…..om du er såpass frustrert og oppriktig føler at barnet selv suger ut all livsgnist (og ikke bare «alderen»), så bør du snakke med noen. For eksempel psykolog. Ikke fordi det er unormalt å være veldig sliten, men fordi slike følelser kan ta overhånd etterhvert. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #14 Skrevet 2. juni 2022 27 minutter siden, AnonymBruker said: Når jeg leser slike innlegg, skjønner jeg hvor heldig jeg er som har en liten gullunge. Er ikke så mye styr med henne, pusser tennene selv gjør hun, og legger seg utrolig nok uten at jeg må mase. Vet ikke helt hvordan jeg skal oppmuntre, du gjør så godt du kan, unger er ulike. Tipper det jevner seg ut i det lange løp jeg. Det er kanskje vi med enkle unger som får slite oss gjennom tenårene, mens du får sove ut Anonymkode: 693de...fb3 Ikke la henne pusse tennene selv… Det er oppskriften på maaange hull. Hilsen grei jente som fikk pusse tenna selv🤪 Anonymkode: c306b...246 6 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #15 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg føler med deg! Her har vi to på 2 og 3 år begge er i skikkelig trassalder. Det blir bedre ❤️ Anonymkode: 94484...e6f Ja, det sier de alle. Men nå har vi venta i 2,5 år altså!😆 Anonymkode: 7bb1c...7fb
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #16 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Oi, det var litt av et språk og omtale av eget barn. Kan jo ane en liten årsak til barnets atferd her.. Anonymkode: 7968c...82d Det har absolutt ingenting med saken å gjøre, tro meg. Anonymkode: 7bb1c...7fb
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #17 Skrevet 2. juni 2022 Jeg har barna 100% begge 2 alene. 6åringen har autisme, minste på 3 år har (godt mulig adhd) , og medfødt lavt stoffskifte som gir kroppen litt problemer. Det er en fryktelig "herlig" søskenkjærlighet tid mellom de 2 for tiden, som helt sikkert vil øke med alderen 🤣 Minste er i en veldig ekstrem følelsesmessig tid for tiden. Bare det å ta på han en jakke før vi går til barnehagen, tar fort en halvtime bare det. Hele kroppen hans raser sammen stakkar. Det jeg må gjøre da er bare å la han hyle fra seg, prøve å finne ut hva som er galt:) det er ikke lett for de små når de kommer i perioder som det, de trenger hjelp til å regulere seg selv og kroppen/følelsene/tankene. Beste vi foreldre kan gjøre er å være der for dem, tålmodighet fra oss er det beste man kan gi I faser som det Anonymkode: f2caa...162 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #18 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Tror ikke blow out betyr slik du bruker ordet? Men, greit nok - not the point, is it, haha. Meld deg på et foreldrekurs eller begynn å lese bøker om viljesterke barn eller spør om foreldreveilding. Har en som var på lignende vis og vi venta til ungen var 5 med foreldrekurs, og skjønner nå at vi kunne spart oss selv for masse unødvendig stress, maktkamper, krangler o.lign. om vi foreldre hadde hatt bedre peil på hvordan møte ungen på en mer hensiktsmessig måte. Anonymkode: c1a3f...769 Vi bruker alle triks og råd i boka, men jeg tror ungen bare er immun ass🥲 Anonymkode: 7bb1c...7fb
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #19 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Når jeg leser slike innlegg, skjønner jeg hvor heldig jeg er som har en liten gullunge. Er ikke så mye styr med henne, pusser tennene selv gjør hun, og legger seg utrolig nok uten at jeg må mase. Vet ikke helt hvordan jeg skal oppmuntre, du gjør så godt du kan, unger er ulike. Tipper det jevner seg ut i det lange løp jeg. Det er kanskje vi med enkle unger som får slite oss gjennom tenårene, mens du får sove ut Anonymkode: 693de...fb3 Ja, da er du heldig! Vel, jeg har mine tvil hahah Anonymkode: 7bb1c...7fb
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #20 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Oi, det var litt av et språk og omtale av eget barn. Kan jo ane en liten årsak til barnets atferd her.. Anonymkode: 7968c...82d Haha, synes du det var ille? Jeg teller ikke én "drittunge" eller lignende, så det her var mindre ille enn innlegg jeg har skrevet her før🙈 Du må ha et enkelt barn siden du ikke skjønner noenting. Til TS: Det er lov å klage når det er dritt, klag i vei Min er bare 1,5 da men søvn er fortsatt dritt og jeg er sliten. Nokså grei på dagtid da, endelig og foreløpig, venter at det snur igjen snart. Anonymkode: 1ad56...17a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå