AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #1 Skrevet 2. juni 2022 Føler du det er trist? Det er vel mer "mas" og høyt aktivitetsnivå på stor avdeling og færre voksne? Anonymkode: 6e186...181
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #2 Skrevet 2. juni 2022 Nei, jeg trodde kanskje det ville være det da eldstejenta var to år og de fortsatt var et år igjen til hun skulle starte på storbarn. Men da hun passerte tre, hadde hun veldig lyst til det selv. Hun var strålende glad de dagene før sommeren de hadde tilvenningsdager og hun hadde vært på storbarnsavdelingen. Hun ble betydelig mer orientert mot jevnaldrende barn og lek med andre akkurat i den tiden hun flyttet over. Og hun stortrivdes Den yngste er en roligere type, så det kan hende det vil være mer slitsomt for henne. Derfor er jeg og litt mer spent denne gangen. Men ikke direkte trist. Annet enn at jeg personlig syns det er vemodig at de vokser så fort, og kunne tenke meg å stoppe tiden litt da. Anonymkode: 4493e...a19
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #3 Skrevet 2. juni 2022 Jeg syntes det var vemodig og rart ifjor når min skulle over. Det er jo en milepæl som vitner om at han ikke er en liten baby enda. Også skal jeg gledelig innrømme at jeg var bekymra for tettheten av ansatte. Etter et år er jeg ikke bekymret for antall ansatte lenger. Jeg er fly forbanna! Det drives rovdrift på ansatte i barnehagen så det synger etter, og det er ikke få tidspunkt på dagen én ansatt har ansvar for 8-15 barn alene. Det er helt føkkings sjukt! Jeg tror ikke det har vært en eneste uke det siste barnehageåret de har klart å gjennomføre det planlagte pedagogiske opplegget hver dag, og de minste på storbarn har vært på tur kanskje femte hver uke enda det er en ukentlig greie ifølge virksomhetsplanen. Jeg blir så lei meg på vegne av både de ansatte og barna, og synes det er så synd at barnehagen reduseres til å være en oppbevaringsplass, ikke den fantastiske utviklings- og læringsarenaen som den skal være. Hadde jeg stolt på prioriteringene til politikerne våre hadde jeg gledelig betalt 50% skatt om alle ekstrainntekter som følge av det gikk til skole, barnehage, sykehus og eldreomsorg. Men de hadde vel bare gått til å gi stortingspolitikerne 2 Mill i lønn istedet. Underbetalte og overarbeida som de jo selv ser ut til å tro de er... 🤬🤬🤬🤬🤬🤬 Anonymkode: f02be...916 3
tangent Skrevet 2. juni 2022 #4 Skrevet 2. juni 2022 Synes det var trist å "miste" de fine voksne som jobbet på småbarnsavdelingen, men det gikk fint. Litt mindre voksne på store barn, men da ble de uansett så orientert mot andre barn at de voksne var litt mindre viktig for trivsel. Og de voksne på store barn var også veldig bra. 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #5 Skrevet 2. juni 2022 Ja, kjempetrist. Småbarn er så koselig, storebarn er aaltfor få voksne og en helt annen stemning. Anonymkode: 62bea...c24
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #6 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg syntes det var vemodig og rart ifjor når min skulle over. Det er jo en milepæl som vitner om at han ikke er en liten baby enda. Også skal jeg gledelig innrømme at jeg var bekymra for tettheten av ansatte. Etter et år er jeg ikke bekymret for antall ansatte lenger. Jeg er fly forbanna! Det drives rovdrift på ansatte i barnehagen så det synger etter, og det er ikke få tidspunkt på dagen én ansatt har ansvar for 8-15 barn alene. Det er helt føkkings sjukt! Jeg tror ikke det har vært en eneste uke det siste barnehageåret de har klart å gjennomføre det planlagte pedagogiske opplegget hver dag, og de minste på storbarn har vært på tur kanskje femte hver uke enda det er en ukentlig greie ifølge virksomhetsplanen. Jeg blir så lei meg på vegne av både de ansatte og barna, og synes det er så synd at barnehagen reduseres til å være en oppbevaringsplass, ikke den fantastiske utviklings- og læringsarenaen som den skal være. Hadde jeg stolt på prioriteringene til politikerne våre hadde jeg gledelig betalt 50% skatt om alle ekstrainntekter som følge av det gikk til skole, barnehage, sykehus og eldreomsorg. Men de hadde vel bare gått til å gi stortingspolitikerne 2 Mill i lønn istedet. Underbetalte og overarbeida som de jo selv ser ut til å tro de er... 🤬🤬🤬🤬🤬🤬 Anonymkode: f02be...916 Kommunal barnehage? Anonymkode: f44e4...472
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #7 Skrevet 2. juni 2022 tangent skrev (57 minutter siden): Synes det var trist å "miste" de fine voksne som jobbet på småbarnsavdelingen, men det gikk fint. Litt mindre voksne på store barn, men da ble de uansett så orientert mot andre barn at de voksne var litt mindre viktig for trivsel. Og de voksne på store barn var også veldig bra. Ja Min har nylig begynt i barnehagen og jeg synes allerede at det kommer til å bli trist å ta farvel med de voksne som jobber på småbarnsavd. Anonymkode: a06e2...8a6
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #8 Skrevet 2. juni 2022 Ikke trist. Det er jo gøy å se barnet utvikler seg, og får nye omgivelser og utfordringer på ny avdeling. Tror det er bra for utviklingen. Men, synes det er litt dumt å miste hverdagen med de kjente voksne. Nå blir det nye voksne. Men så prøver jeg å tenke litt alternativt, at det er jo faktisk bra for barn å bli kjent med flere voksne, utvikle nye bekjentskaper og lære at de nye voksne er også omsorgsfulle, trøstende og gode å sitte på fanget til. Tror det er bra for utviklingen. Og så er det bra at overgangen er gradvis, og de har startet bekjentskaper så smått allerede. Dessuten, betyr det jo at man er ett år nærmere skolestart,der fremme ett sted. Blir litt kos det også, på sin måte. Da har jeg vært 11 år barnehagemamma. Så, blir litt godt å bli ferdig med barnehageårene også. Selv om det også er en fin og koselig tid🥰🥰 Anonymkode: 8cb78...ced
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå