Gå til innhold

Spm til overvektige - hvor vanlig er dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Satt og sveipa litt på Tinder, og fant en bekjent der. Ikke så rart, ikke så ofte jeg søker så lokalt, men ble overrasket over bildene av henne: hun så atskillig slankere ut enn det hun faktisk er, og det var tydelig en god del ovenfra ned bilder, og ikke helfigur. Er det veldig vanlig? For hun så kanskje 30kg "lettere" ut på bildene enn det hun faktisk er, (og jeg så henne senest for to dager siden). Er det veldig vanlig for dere som er større å gjøre slik? Gir ikke det litt feil signal?

Anonymkode: 16316...f6f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres mer ut som en ovenfra og ned holdning fra deg. Nei, bilder kan ikke manipuleres så mye med vinkler. Da har de brukt filtere.

Anonymkode: a1644...4b9

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan bare snakke for meg selv da.. Men jeg har aldri brukt sånne bilder. Nettopp for at jeg vet det vil gi et feil inntrykk. Om det er snakk om så mye som 30 kg. vet jeg ikke. 

Anonymkode: d4c24...2b5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er normalvektig, men litt større lår og absolutt ikke "slank", så prøver å ha bilder som viser det. Men samtidig bilder som viser meg i et godt lys da.

Anonymkode: 41617...5e4

AnonymBruker
Skrevet

Det handler litt om at man innerst inne ikke føler seg elskbar som den man faktisk er. Man tror ikke noen vil like deres ekte jeg. Man klarer knapt se på seg selv i speilet. Eller godta hvor mye man har sviktet seg selv ved å bli så feit. Og noen ganger er det lettere å fortsette å leve i en fantasi, enn å akseptere ting slik de faktisk er.

Noen ganger er det bedre å få komplimenter for en halv-ekte jeg, og kanskje aldri ta steget videre å møte vedkommende. Enn det er å legge ut bilder der man føler seg motbydelig, og kanskje også risikere å få sin egen motbydelighet bekreftet med slemme kommentarer eller ingen oppmerksomhet i det hele tatt.

Hilsen ei som tidligere var feit.

Anonymkode: 6302e...906

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

Noen er mer fotogene enn andre, noen har tillært seg kunnskap om hvordan de han ta mest mulig flatterende bilder av seg selv. Ofte viser man heller ikke sine verste sider på første eller andre date, men ønsker å gi et godt inntrykk. Jeg mener ikke at dette er feil eller misvisende. Det tar tid å bli kjent. Jeg er ikke selv på datingsider, men hadde ikke oppfattet dette som noe negativt.

AnonymBruker
Skrevet
Helene1982 skrev (8 minutter siden):

Noen er mer fotogene enn andre, noen har tillært seg kunnskap om hvordan de han ta mest mulig flatterende bilder av seg selv. Ofte viser man heller ikke sine verste sider på første eller andre date, men ønsker å gi et godt inntrykk. Jeg mener ikke at dette er feil eller misvisende. Det tar tid å bli kjent. Jeg er ikke selv på datingsider, men hadde ikke oppfattet dette som noe negativt.

Tenker litt sånn om vedkommende. Hun har et veldig vakkert ansikt, og kler seg veldig bra for størrelsen. Det er bare så rart hvor mye mindre hun så ut på de Tinder-bildene.

AnonymBruker
Skrevet

Samme på Facebook. Jeg har et par venninner som i det virkelige liv er smellfeite. Men de har kun ansiktsbilder, gjerne tatt veldig ovenfra på profilene sine og ser således 20-30 kg lettere ut. 

Anonymkode: 5b455...57b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er alltid et dilemma uansett innenfor online dating. Når du ser på trådene her inne at overvektige damer rakkes ned på og at de såkalte normale (eller at de selv kaller seg for kjekke) mennene kun er ute etter tynne pene damer så skjønner jeg usikkerheten. Er selv overvektig, men har kiloene godt fordelt. Om jeg skulle sunket ned til tindernivå ville jeg nok postet både halv- og helbilder av meg selv.

Anonymkode: f1bba...2d3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Tenker litt sånn om vedkommende. Hun har et veldig vakkert ansikt, og kler seg veldig bra for størrelsen. Det er bare så rart hvor mye mindre hun så ut på de Tinder-bildene.

Det er jo utelukkende synd på de mennene hun matcher med og møter. Hun selger jo en vare hun ikke har. 

Anonymkode: 9c6e1...524

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er jo utelukkende synd på de mennene hun matcher med og møter. Hun selger jo en vare hun ikke har. 

Fyrene kan jo enten velge å se bort i fra det overfladiske og bli kjent med henne eller bestemme seg for at dette ikke er liv laga og si det på en skikkelig måte.

Så og si ingen er 100% som på bildene 365 dager gjennom året

Anonymkode: f1bba...2d3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

"En vare"? Seriøst?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ingen vinkler som tar av 30 kg. Men at folk tar mest mulig flatterende bilder av seg selv til Tinder og lignende, er jo ingen nyhet. Uavhengig av hvilke skavanker man føler man har.

Anonymkode: 5daae...1ba

• Liker 2
Gjest AprilRyan
Skrevet (endret)

Jeg tror det lett blir sånn. Ingen legger ut bilder på Tinder med alle slags skavanker man har. Man gjør jo det man kan for å fremstille seg på best mulig måte, men det blir litt feil siden man potensielt skal møte de må chatter med. Litt synd om man da treffer noen som er direkte slem fordi de innbilte seg noe annet.

Det er noen som har 10 år gamle bilder, jukser på alderen, tar bilder sånn at man ikke ser diverse skavanker osv.

Så man kan ikke forvente at et bilde forteller hele sannheten og det er vel derfor man burde møtes relativt kjapt enn å skape seg et bilde av en person som ikke stemmer.

Nå tviler jeg på at bilder kan ta av 30 kg. Da må vedkommende ha et veldig slankt ansikt isåfall.

Endret av AprilRyan
AnonymBruker
Skrevet

På mitt profilbilde, så ser jeg slank ut. Men så er jeg smal i ansiktet. Går man inn på profilen, ligger det et helfigur bilde av meg, og det er tatt med vekten jeg har nå, men valgte jo selvfølgelig det jeg så best ut på. Så føler virkelig ikke at jeg lurer noen.

Verste jeg var med på, var at jeg skulle på date, med en kjekk veltrent mann på 38 år. Når han kommer så kjenner jeg han ikke igjen, for der kom en tykk gråhåret mann, så ut som han var i 60 årene. 

Anonymkode: 5f890...a93

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det er vel ingen vinkler som tar av 30 kg. Men at folk tar mest mulig flatterende bilder av seg selv til Tinder og lignende, er jo ingen nyhet. Uavhengig av hvilke skavanker man føler man har.

Anonymkode: 5daae...1ba

Vil ikke påstå at menn på 40+ som tar bilde fra hoftehøyde slik at man får med både dobbelthaker og nesehår legger ut de mest flatterende bildene.😅😂Men de er i det minste ærlig.

Anonymkode: d4c24...2b5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mennesker er ikke varer.

Anonymkode: bdb4f...399

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er overvektig, og nei jeg har ikke helfigurbilde.

Om noen føler at jeg har løyet for dem når vi treffes på en date, da er det deres problem. Kropp er det den er. Jeg har ikke manipulert bildene jeg ellers.

Anonymkode: db35f...050

Skrevet

jeg har ikke helfigur bilder på tinder, jeg veier 90 kg, 

men det er fordi jeg seriøst ikke gidder ta bilde i helfigur, jævlig slitsomt uten tripod.

jeg har dog vekta og høyden i profilen.  er ikke det nok for dem så er ikke det mitt problem.

nå har jeg aldri møtt noen ifra tinder. jeg bruker fetlife. tinder er kun for å sjekke markedet i byen her.

AnonymBruker
Skrevet

Veldig vanlig. Og filtere og diverse også. Kjenner flere som kjenner vinklene sine ufattelig godt. Så ser man et bilde av dem tatt av noen andre og de er mye større enn de virker på selfiene. Men dette gjelder normalvektige også. Alle forsøker å legge ut bilder hvor man ser best mulig ut. Hva med sminke, filtere, lysstetting etc? De fleste bilder er så falske at det er til å bli gal av! Men samtidig lever vi i et veldig utseendemessig samfunn. Man sammenlignes med modeller og filmsterner etc etc... trist er det.

Anonymkode: 2a461...49d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...