Gå til innhold

Hvordan "skrur" man seg på så man blir mer åpen for overnaturlige inntrykk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I huset til svigers er det visst litt åndelig aktivitet. De er en stor familie som merker det alle sammen og ingen av dem er spesielt alternative i verken fremtoning eller oppførsel. Men jeg har aldri merket noe. Er det fordi jeg liksom er "lukket"? Kan man "skru på" sansene så man merker det lettere eller må jeg bare innse at jeg aldri vil merke noe?

Og ja, ingen kan bevise at overnaturlig aktivitet eksisterer men man kan ikke bevise at det ikke eksisterer heller. Så ingen vits å diskutere dette i tråden.

Anonymkode: 338a4...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Man sørger for å være født skrullete

Anonymkode: 6c4a7...4a0

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aner ikke, lurer på det samme. Samboeren min er veldig åpen og sensitiv, og merker sånne ting lett. Tror hun bare er født sånn 😅

Anonymkode: 1dd90...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det har ingenting å være åpen for det overnaturlige om du ikke kan bruke det til noe. Hvorfor vil du være åpen til det? Er det bare for opplevelseskyld? Ikke kunne bruke det til noe hjelp til i den fysiske verden?

Anonymkode: b84b1...8e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Drikk på deg en lett hjerneskade?

Anonymkode: 3f20e...9f9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det første du må er jo å faktisk tro på at det finnes noe mer. Tror du ikke på sånt, vil du heller ikke oppleve det. 

Anonymkode: 4bbb5...9bd

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan bli lett psykotisk, få epileptisk aktivitet i hjernen, hallusinasjoner av ulike slag, feks etter en hjerneskade som gjør deg mer utsatt. Eller du kan underbevisst overtale hjernen til å tolke normale fenomener som noe overnaturlig ved å lete etter dem og bevisst tillegge dem en overnaturlig betydning.

Anonymkode: c6826...406

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du kan bli lett psykotisk, få epileptisk aktivitet i hjernen, hallusinasjoner av ulike slag, feks etter en hjerneskade som gjør deg mer utsatt. Eller du kan underbevisst overtale hjernen til å tolke normale fenomener som noe overnaturlig ved å lete etter dem og bevisst tillegge dem en overnaturlig betydning.

Anonymkode: c6826...406

Hvordan forklarer du barn som plutselig ser avdøde familiemedlemmer på rommet sitt samme natt de går bort og ungen ikke vet noe som helst før dagen etter? Er det også hjerneskade og hallusinasjon?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bli deprimert - det er i mine depressive perioder jeg merker åndelig aktivitet. 

Noe som forøvrig får meg til å lure på om det i det heletatt finnes, eller om jeg bare blir lettere psykotisk. 

Anonymkode: 01bf8...7c5

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan forklarer du barn som plutselig ser avdøde familiemedlemmer på rommet sitt samme natt de går bort og ungen ikke vet noe som helst før dagen etter? Er det også hjerneskade og hallusinasjon?

Fantasi. Og kanskje savn?

Anonymkode: 3864d...61c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Savn på forhånd? Høres merkelig ut. 

Anonymkode: 4f7de...e76

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må vekke Esp-sansen din, og lære deg å komme ned i delta-sonen din. Kan læres gjennom meditasjon 

Anonymkode: 922b9...34c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Barn er naturlig mer åpen og mottakelige for slik, enn voksne. Har vært mye snakkis om barn som har fantasivenner. Om det kan ha en sammenheng med ånder. 

Var selv veldig mottakelige for det, vi bodde i et gammelt hus der ei gikk igjen. Men med tiden så mista jeg det.

Pappa har hatt det med seg hele livet. Både han og farmor. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må tro på det og vere villig til å gå inn i det. Eg er veldig åpen og er veldig forsiktig. Kvifor vil du bli meir åpen? Det har ingenting for seg i detta livet. Det kan vere ganske utrivelig. Folk trur fort du er rablande gal om du snakker om det. 

Anonymkode: 8eb2a...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du virkelig vil les om å opna det tredje øyet. Les om the pineal gland. Engelsk litteratur er best. 

Det er ikkje noko folk er født med, alle kan bli aktivert om dei virkelig har lyst. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hør på podcasten «på den andre siden» med Tone og Helge. 
De snakker mye om dette.. man lærer mye av dem, noen dager tror jeg på det-andre dager tenker jeg de er sjuke i huet..😂 men verdt å høre på.. de dagene jeg tror på dem kommer de med masse bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså.

Jeg ville ikke oppsøkt dette for å være ærlig, og jeg sier det av egen erfaring. Ble veldig nysgjerrig på det åndelige en stund, drev og mediterte og sendte positive tanker osv til andre mennesker. Jeg ønsket å bli en healer.

Det som skjer er at du blir åpen for det åndelige ja, men det innebærer også det som ikke er så koselig i den åndelige verden også.

Ble bl.a veldig plaget med søvnparalyse i denne perioden. Jeg fikk sterke drømmer, fikk "beskjeder" fra folk på andre siden, som jeg ikke ante hvordan jeg skulle videreformidle til vedkommende de var til.. Det var rett og slett bare et kaos på innsiden og det gjorde meg veldig sliten. Hadde nok med familielivet, og til slutt sa jeg bare "STOPP NÅ ER DET NOK".

Og siden da har jeg ikke holdt på med det der. Noen sier at det er bare tull, hvem vet hva det er. Alt som er inne i hodet er uansett en påvirkende faktor på stress.. Plagsomt var det, energikrevende og jeg vil ikke tulle med slikt igjen. Må vite hva du gjør, hvordan du beskytter deg osv.. !

Anonymkode: 4fac4...d91

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Altså.

Jeg ville ikke oppsøkt dette for å være ærlig, og jeg sier det av egen erfaring. Ble veldig nysgjerrig på det åndelige en stund, drev og mediterte og sendte positive tanker osv til andre mennesker. Jeg ønsket å bli en healer.

Det som skjer er at du blir åpen for det åndelige ja, men det innebærer også det som ikke er så koselig i den åndelige verden også.

Ble bl.a veldig plaget med søvnparalyse i denne perioden. Jeg fikk sterke drømmer, fikk "beskjeder" fra folk på andre siden, som jeg ikke ante hvordan jeg skulle videreformidle til vedkommende de var til.. Det var rett og slett bare et kaos på innsiden og det gjorde meg veldig sliten. Hadde nok med familielivet, og til slutt sa jeg bare "STOPP NÅ ER DET NOK".

Og siden da har jeg ikke holdt på med det der. Noen sier at det er bare tull, hvem vet hva det er. Alt som er inne i hodet er uansett en påvirkende faktor på stress.. Plagsomt var det, energikrevende og jeg vil ikke tulle med slikt igjen. Må vite hva du gjør, hvordan du beskytter deg osv.. !

Anonymkode: 4fac4...d91

Dette! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Om du virkelig vil les om å opna det tredje øyet. Les om the pineal gland. Engelsk litteratur er best. 

Det er ikkje noko folk er født med, alle kan bli aktivert om dei virkelig har lyst. 

Vet du egentlig hva the pineal gland er? Hvordan er det logisk at en endokrin kjertel (som produserer hormoner), er det såkalte tredje øyet og kan få oss til å "se ånder" eller lignende ting?? 

Anonymkode: 62402...c8a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...