Gå til innhold

Hva om hvis barnet blir syk mens barnet er på ferie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg måtte haste reise til hjemlandet og måtte ta med barnet mitt også som er 6 år gammel og går i 1.klasse. vi søkte fri fra skolen og fikk 2 uker. Nå er disse to ukene over og vi skulle tilbake til Norge i morgen kveld. men problemet er at dattera mi har blitt syk. Hun virker dehydrert pga varmen, hun kaster opp i tillegg og har magesmerter. 

Vi har vært hos legen. Nå lurer vi på om vi skal be legen skrive legeerklæring på at hun er syk og at hun vil være borte fra skolen noen dager til.

Vil skolen i Norge godta en slik legeerklæring? Prøvde å ringe skolen i dag men da var skolen stengt så vi fikk ikke tak i noen. 

Anonymkode: aa994...be7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det jo helligdag på mandag, så hun har en dag til å bli frisk på. Hvis hun bare er dehydrert, så burde hun være frisk igjen til tirsdag.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke et problem. Barnet er sykt punktum. Om sykdommen skjer i hjemmet, indre Østfold, London eller Nepal har ingenting å si.

Når begynte skoler å godta legeerklæringer? 

Hilsen lærer. 

Anonymkode: 81cfe...1a2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dette er ikke et problem. Barnet er sykt punktum. Om sykdommen skjer i hjemmet, indre Østfold, London eller Nepal har ingenting å si.

Når begynte skoler å godta legeerklæringer? 

Hilsen lærer. 

Anonymkode: 81cfe...1a2

Vet ikke. Det er det jeg spør. Hva om hvis hun ikke blir frisk? Hva løsningen da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet ikke. Det er det jeg spør. Hva om hvis hun ikke blir frisk? Hva løsningen da?

Hvis hun ikke blir frisk, så må hun jo være hjemme. Du sender ikke et sykt barn på skole.

• Liker 1
Skrevet

Dette er en ikke-sak - jeg skjønner egentlig ikke hva du er bekymret for? Hun går på barneskoen - det er ingen fraværsgrense, ingen karakterer eller andre sånne problemstillinger.  Send kontaktlærer beskjed om at hun er syk, og så er dette ute av verden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må vel uansett ha legeerklæring for å få noe igjen på reiseforsikringen. 

Så merkelig at du ikke bare ordnet dette? 

Anonymkode: e4df7...bbd

Skrevet

Er ditt hjemland den del av verden der omskjæring av jenter er tradisjon? Er det derfor du er bekymret for hva skolen tenker? Det er et skudd i blinde altså, og er sikkert skivebom. Men den bekymringen kan jeg forstå. Hvert år er det flere barn som drar på ferie og aldri kommer tilbake igjen. Og det kan ikke være morsomt å bli mistenkt for om det ligger noe mer bak en forlenget ferie til hjemlandet, enn det det faktisk gjør.

Men du vet jo hvorfor det er som det er, så du må rett og slett bare informere skolen om sykdom, og håpe at hun blir frisk snart så dere kan dra hjem igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...