AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #1 Skrevet 2. juni 2022 Vi bor på et lite småbruk med høner og noen få geiter. Den uka vi skal på sommerferie hadde vi syntes det var hyggelig å leie ut huset billig mot foring av dyrene våre. Hvilke kanaler kan man bruke for å komme i kontakt med en familie som synes dette er vil være en drømmeferie? Landlig beliggenhet, nær badestrand omtrent midt i Norge. Anonymkode: a029f...304 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #2 Skrevet 2. juni 2022 Dersom du behøver noen til å ta seg av dyrene dine mens du er på ferie så syntes jeg faktisk du burde låne bort boligen din gratis mot pass og stell av dyr, ikke «leie den ut billig». 😶 Anonymkode: 5dd39...819 13 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #3 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dersom du behøver noen til å ta seg av dyrene dine mens du er på ferie så syntes jeg faktisk du burde låne bort boligen din gratis mot pass og stell av dyr, ikke «leie den ut billig». 😶 Anonymkode: 5dd39...819 Nå var ikke det akkurat det jeg spurte om da. De ti minuttene foringen tar (ikke pass og stell som du sier) har jeg venner og familie som kan gjøre. Jeg kan også velge å leie ut boligen for 1500,- i døgnet på Airbnb. Men nå var jeg ute etter en vinn-vinn situasjon for begge parter og det er vel ikke for mye forlangt med noen kroner for å dekke strøm etc. Anonymkode: a029f...304 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #4 Skrevet 2. juni 2022 Hadde ikke overlatt ansvaret for dyrene til noen jeg ikke kjenner. Men om du har noen du kjenner som tar seg av det, så kan du vel legge ut en offentlig status på fb om tilbudet? Da kan dine venner der dele det. Anonymkode: 25f58...03f 7
altflyter Skrevet 2. juni 2022 #5 Skrevet 2. juni 2022 Jeg hadde aldri overlatt ansvaret for dyrene til ukjente. Du aner ikke hva folk kan finne på. 10 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #6 Skrevet 2. juni 2022 Overlate en flokk med geiter til ukjente som kanskje ikke har peiling på håndtering av husdyr? Anonymkode: a2173...8b3 7 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #7 Skrevet 2. juni 2022 Her trekker man virkelig slutninger ut av det blå 😂😂 Fem geiter med nofence på stort område greier seg i utgangspunktet helt fint i en uke uten tilsyn. Jeg følger med de på appen. Litt kraftfortilskudd hadde vært fint, men er ingen nødvendighet midt på sommeren. Vann finner de selv. Tror jeg må søke andre steder etter svar på spørsmålet mitt. Anonymkode: a029f...304 4 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #8 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Her trekker man virkelig slutninger ut av det blå 😂😂 Fem geiter med nofence på stort område greier seg i utgangspunktet helt fint i en uke uten tilsyn. Jeg følger med de på appen. Litt kraftfortilskudd hadde vært fint, men er ingen nødvendighet midt på sommeren. Vann finner de selv. Tror jeg må søke andre steder etter svar på spørsmålet mitt. Anonymkode: a029f...304 Hvor stort er huset? Hva blir prisen? Og hva slags app er det snakk om? Anonymkode: 9be44...df6
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #9 Skrevet 2. juni 2022 Hvordan skal du vurdere om de er passe vanskeligstilte? Årsinntekt, med øvre og nedre grense? Forbruk? Antall barn? Skal vanskelighetene vektes etter årsak, noen har vært rammet av sykdom, arbeidsløshet, eller har gjort dumme ting. Hva syns du du bør vite om dem? Hva er billig? Du må jo annonsere på Finn eller noe? Facebook? Anonymkode: da751...b6d 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #10 Skrevet 2. juni 2022 Litt usikker på hva du mener med vanskeligstilte, og hvilken pris du ser for deg. Alle kan jo påstå at de er vanskeligstilte, og du kan jo ikke akkurat sjekke bankutskrifter for å sjekke at det stemmer. De skikkelige vanskeligstilte vil nok uansett ha vansker med å få råd til å reise til huset ditt og leie det noen dager. Uansett er det jo en fin tanke, bare tenk på at mange av disse familiene er vant til å holde hus og barn på en helt annen måte enn dere. Men du får annonsere via Finn eller lignende, så får du leie ut til dem du syns passer best. Anonymkode: 5cffb...2f4
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #11 Skrevet 3. juni 2022 Bare pass på at det er en oppegående familie som ev. får låne/leie huset. Jeg vet av noen som skulle på ferie og lånte ut huset gratis til et par rumenere. Jepp, dette er et menneske som er veldig snilt, og syntes synd på de fattige som kom hit, og ikke hadde noe sted å være. Da han kom tilbake fra ferien, var huset herpa. Mye var stjålet og ødelagt, og huset bar preg av intens drikking og festing. I hagen var det gravd mye, og det viste seg at det var gravd ned store mengder farlig avfall.... Helt utrolig. Personen låner ikke ut huset sitt igjen. Anonymkode: 61dd2...01f
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #12 Skrevet 3. juni 2022 Du lar ikke vanskeligstilte passe dyrene dine. Det er dyremishandling. Anonymkode: 4918c...f4e
hjärterdam Skrevet 3. juni 2022 #13 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du lar ikke vanskeligstilte passe dyrene dine. Det er dyremishandling. Anonymkode: 4918c...f4e Kan du utdype denne? 1
Daria Skrevet 3. juni 2022 #14 Skrevet 3. juni 2022 Tanken er god, men i praksis er det å skulle vurdere hvem som er "vanskeligstilte nok" en umulig oppgave - du kan i anstendighetens navn ikke be folk brette ut sine personlige forhold for at du skal være sikker på at de er verdige din snillhet. Den eneste måten jeg ser for meg at dette kan funke på er at du går via en organisasjon som jobber med sånt - Blå Kors el.l. - og lar dem finne noen. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #15 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Bare pass på at det er en oppegående familie som ev. får låne/leie huset. Jeg vet av noen som skulle på ferie og lånte ut huset gratis til et par rumenere. Jepp, dette er et menneske som er veldig snilt, og syntes synd på de fattige som kom hit, og ikke hadde noe sted å være. Da han kom tilbake fra ferien, var huset herpa. Mye var stjålet og ødelagt, og huset bar preg av intens drikking og festing. I hagen var det gravd mye, og det viste seg at det var gravd ned store mengder farlig avfall.... Helt utrolig. Personen låner ikke ut huset sitt igjen. Anonymkode: 61dd2...01f Men hvor dum går det ann å bli da når man låner huset til bostedsløse rumenere? Det blir jo som at jeg skulle hentet en haug med heroinnarkomane nedi byen uten boevne, og låne dem huset mitt i en uke. Jeg hadde blitt overrasket om noe annet en grunnmuren hadde stått igjen 🙄 At denne personen ikke låner bort igjen er trist, han burde heller lære seg å se ann folk og ikke være naiv. Synes det er flott med de som låner bort til andre som har mindre muligheter, og jeg synes ikke sånne historier burde ødelegge for andre som ønsker å være gode. Anonymkode: 53c0e...d39 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #16 Skrevet 3. juni 2022 Ville lagt ut annonse på Finn. Og snooket på den du velger på forhånd, søk opp på fb. Det høres jo helt perfekt ut for en småbarns familie med dårlig råd! Anonymkode: 2f580...c75
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #17 Skrevet 3. juni 2022 Daria skrev (4 timer siden): Tanken er god, men i praksis er det å skulle vurdere hvem som er "vanskeligstilte nok" en umulig oppgave - du kan i anstendighetens navn ikke be folk brette ut sine personlige forhold for at du skal være sikker på at de er verdige din snillhet. Den eneste måten jeg ser for meg at dette kan funke på er at du går via en organisasjon som jobber med sånt - Blå Kors el.l. - og lar dem finne noen. Som nevnt i hovedinnlegget så er det nettopp slike kanaler jeg var ute etter. Har vært i kontakt med Røde Kors i dag, som har en lokalavdeling her jeg bor. Og de kunne fortelle meg at de har gratis ferietilbud til familier med økonomiske utfordringer, men må avvise mange pga. kapasitet. Hun hadde kontakter i andre avdelinger og skulle sette meg i kontakt med noen. 👍🏼 Å kjøre søknadsprosess med utlevering av privat og sensitiv informasjon har virkelig aldri vært tanken! Anonymkode: a029f...304 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #18 Skrevet 3. juni 2022 Naboen vår har innekatter og leier ut huset til fremmede hver sommer. De betaler en billig penge for å mate kattene og slå plenen. Folk flest er ikke gal og slem med kattene. Det har funket for de hvert eneste år. mye hyggelige folk. Anonymkode: 564db...cb3 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #19 Skrevet 4. juni 2022 Det er dessverre sånn at noen vanskeligstilte også er ressurssvake. De tar ikke vare på noe eller noen. Tok valget i vinter å leie ut til vanskeligstilte som hadde problemer å finne noe. Har ikke ord for hvor mye jeg angrer. Jeg kommer til å sitte medlem regning jeg ikke tør å tenke på når de flytter ut. De er rett og slett slum. Anonymkode: e262f...7b4
Vera Vinge Skrevet 4. juni 2022 #20 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Som nevnt i hovedinnlegget så er det nettopp slike kanaler jeg var ute etter. Har vært i kontakt med Røde Kors i dag, som har en lokalavdeling her jeg bor. Og de kunne fortelle meg at de har gratis ferietilbud til familier med økonomiske utfordringer, men må avvise mange pga. kapasitet. Hun hadde kontakter i andre avdelinger og skulle sette meg i kontakt med noen. 👍🏼 Å kjøre søknadsprosess med utlevering av privat og sensitiv informasjon har virkelig aldri vært tanken! Anonymkode: a029f...304 Så bra! Flott initiativ fra dere, altså😀
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå