Gjest brødskalle Skrevet 2. juni 2022 #1 Skrevet 2. juni 2022 Så, jeg vet ikke om noen av dere er klar over at diverse land bruker mye tid og penger på å forske på propaganda og meningspåvirkning. Et viktig våpen for alle nasjoner. Om du kan styre meninger i befolkningen, så har du mye makt. Det var en stor greie under verdenskrigene, og det er fortsatt et brukt våpen idag Om du er rik, så har du råd til å betale mennesker for å spre din mening på for eks store forum som kg. Det er jo fordelaktig. Selger du klær? Hva med å betale en person på kg for å snakke positivt om din klesbutikk? Sannsynligvis profitabelt For å komme til poenget. Hva om det er brukere på kg som er betalt fot å spre spesifikke meninger og som lager tråder eller deltar i tråder fordi de blir betalt for å spre meninger de kanskje ikke egentlig tror på selv? Jeg syntes det er en interessant problemstilling, for om det skulle være slik, så betyr det at vi må være veldig forsiktig med hvem vi tror på når vi leser argumenter på nett. Det betyr at enkelte ikke har nordmenn og Norge sine interesser i sikte, de har sine egne
ops2 Skrevet 2. juni 2022 #2 Skrevet 2. juni 2022 Åh, jeg blir gjerne en internettkriger. Send Pm med tilbud om hva du/dere betaler! Toodledoo! Vi snakkes! 🥳 6
Gjest brødskalle Skrevet 2. juni 2022 #3 Skrevet 2. juni 2022 18 minutter siden, ops2 said: Åh, jeg blir gjerne en internettkriger. Send Pm med tilbud om hva du/dere betaler! Toodledoo! Vi snakkes! 🥳 Sier du at du ikke ville gjort det for, si, 30 000 i måneden? Der du vet du taler til en stor del av Norges befolkning. Der du ikke egentlig bryr deg om Norge og nordmenn, om du får penger så er du fornøyd Tenk og føl litt. Om du var rik og ville reklamere for dine produkter, er ikke dette en genial løsning for å spre produktene dine?
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #4 Skrevet 2. juni 2022 brødskalle skrev (2 timer siden): Så, jeg vet ikke om noen av dere er klar over at diverse land bruker mye tid og penger på å forske på propaganda og meningspåvirkning. Et viktig våpen for alle nasjoner. Om du kan styre meninger i befolkningen, så har du mye makt. Det var en stor greie under verdenskrigene, og det er fortsatt et brukt våpen idag Om du er rik, så har du råd til å betale mennesker for å spre din mening på for eks store forum som kg. Det er jo fordelaktig. Selger du klær? Hva med å betale en person på kg for å snakke positivt om din klesbutikk? Sannsynligvis profitabelt For å komme til poenget. Hva om det er brukere på kg som er betalt fot å spre spesifikke meninger og som lager tråder eller deltar i tråder fordi de blir betalt for å spre meninger de kanskje ikke egentlig tror på selv? Jeg syntes det er en interessant problemstilling, for om det skulle være slik, så betyr det at vi må være veldig forsiktig med hvem vi tror på når vi leser argumenter på nett. Det betyr at enkelte ikke har nordmenn og Norge sine interesser i sikte, de har sine egne Du får betalt for å spre russisk propaganda? Anonymkode: eec53...76c 4 1 1
Gjest brødskalle Skrevet 2. juni 2022 #5 Skrevet 2. juni 2022 17 minutter siden, AnonymBruker said: Du får betalt for å spre russisk propaganda? Anonymkode: eec53...76c Om jeg hadde det, så hadde jeg aldri startet en tråd som dette som kunne svekke meg selv. Da hadde jeg vært mye mer kynisk og utnyttet følelser hos mennesker og den slags.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #6 Skrevet 2. juni 2022 brødskalle skrev (5 minutter siden): Om jeg hadde det, så hadde jeg aldri startet en tråd som dette som kunne svekke meg selv. Da hadde jeg vært mye mer kynisk og utnyttet følelser hos mennesker og den slags. Anonymkode: eec53...76c 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #7 Skrevet 2. juni 2022 3 hours ago, brødskalle said: Jeg syntes det er en interessant problemstilling, for om det skulle være slik, så betyr det at vi må være veldig forsiktig med hvem vi tror på når vi leser argumenter på nett. Har vi ikke vært forsiktige med dette frem til nå? I så fall så er det mange som har gått glipp av mye. Anonymkode: 0f0c7...fb8
Gjest brødskalle Skrevet 2. juni 2022 #8 Skrevet 2. juni 2022 Just now, AnonymBruker said: I så fall så er det mange som har gått glipp av mye. Anonymkode: 0f0c7...fb8 Jepp.....
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #9 Skrevet 2. juni 2022 Tror helt klart det kan finnes grupper som prøver å påvirke, ja. Det er jo så mange interessegrupper som prøver å vinne fram nå for tiden. Saudi-Arabia finansierer moskeer over hele verden og sprer med dette en mye mer radikal islam enn det som var vanlig i mange land tidligere. Iran har egne "flyktningspeidere" i vesten som oppsøker dem som snakker dårlig om regimet. Russiske trollfabrikker har vi jo hørt om. Og de ulike gruppene har også begynt å inngå i overraskende samarbeider; europeiske nazistgrupper som har kontakt med indiske hinudnasjonalistledere for eksempel. Snakk om nynazisme; var et svensk forum Flashback som jeg brukte å lese mye på før. Men det virker helt overtatt av nazistgrupper som spammer enhver tråd med rasismen sin. Spør du "hvorfor blir vaflene ikke sprø når jeg steker dem?" kan du være sikker på at svaret er "Det er muslimene fra MENA-landene og homolobbyen sin skyld". Så det er ikke noe gøy å være der lengre. Anonymkode: f202e...39e 1
Mamajune11 Skrevet 2. juni 2022 #10 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Du får betalt for å spre russisk propaganda? Anonymkode: eec53...76c For 100K i mnd, lett.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #11 Skrevet 2. juni 2022 Mamajune11 skrev (59 minutter siden): For 100K i mnd, lett. 100k rubler i mnd? Anonymkode: 2294b...09e 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #12 Skrevet 2. juni 2022 Tenker du at NAV betaler folk for å spre hets mot syke mennesker som har fått uføretrygd, i håp om at ferre skal søke? 🤔🤔🤔 Anonymkode: 32e51...7fb 2 1
Gjest Adobyen Skrevet 3. juni 2022 #13 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tenker du at NAV betaler folk for å spre hets mot syke mennesker som har fått uføretrygd, i håp om at ferre skal søke? 🤔🤔🤔 Anonymkode: 32e51...7fb Nei, det tror jeg ikke at de trenger å betale for. Det kommer naturlig fra noen menneskers iboende ondskap og trang til å sparke dem som ligger nede.
ops2 Skrevet 3. juni 2022 #14 Skrevet 3. juni 2022 13 hours ago, brødskalle said: Sier du at du ikke ville gjort det for, si, 30 000 i måneden? Der du vet du taler til en stor del av Norges befolkning. Der du ikke egentlig bryr deg om Norge og nordmenn, om du får penger så er du fornøyd Tenk og føl litt. Om du var rik og ville reklamere for dine produkter, er ikke dette en genial løsning for å spre produktene dine? Hehe, selvsagt ville jeg tatt penger for å reklamere for noe. Men du er ikke seriøs, da er ikke jeg seriøs tilbake. Bare å bruke moteord som "internettkrigere" er tåpelig. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #15 Skrevet 4. juni 2022 Ser man på innholdet i tråden om Viggo Kristiansen, og på hvor iherdig fanklubben hans skriver side etter side om gullgutten sin, så har jeg sterk mistanke om at store deler av dette er organisert. Anonymkode: 7a1b3...74d 1
Example Skrevet 4. juni 2022 #16 Skrevet 4. juni 2022 At særlig russiske trollfabrikker har folk her inne, er det ingen tvil om i det hele tatt. 6
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #17 Skrevet 4. juni 2022 Example skrev (6 minutter siden): At særlig russiske trollfabrikker har folk her inne, er det ingen tvil om i det hele tatt. Akkurat det er (dessverre) skrevet i stein. Anonymkode: 6b561...fa4
Elaine Marley Skrevet 5. juni 2022 #18 Skrevet 5. juni 2022 Tråden er ryddet for kommentar til moderering og svar til dette. Elaine Marley, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå