AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #1 Skrevet 2. juni 2022 Det siste halve året har jeg hatt et "profesjonelt" engasjement. Vil ikke gå i detalj på dette direkte da jeg ikke vil bli kjent igjen. Uansett, jeg har vært en del av en ledelsesgruppe her, og dette har vært en spesiell opplevelse mildt sagt. Merket at ting var rart fra dag 1, men siden jeg liker å fullføre det jeg starter på, så valgte jeg å stå ut min periode. Nå sitter jeg her og føler dette har kostet mer enn det ga, og det er en del hendelser som enda gnager da jeg aldri har fått noen "closure". Jeg føler dette nå begynner å tære på selvfølelsen min fordi jeg er redd at alt skjedde pga av at det er noe galt med meg. For å oppsummere så merket jeg på første møte at stemningen var rar. Jeg har vært en del av dette profesjonelle nettverket lenge og begynte i ledergruppen da jeg trivdes og ønsker å få nye utfordringer Jeg ble ikke tatt godt i mot den første dagen. Ingen sa hei, det var ytterst lite interesse for meg som person. Min forgjenger var svært lite behjelpelig med opplæring, og hadde i tillegg etterlatt seg et voldsomt rot i systemet. Jeg sto på bar bakke, helt alene og følte meg svært lite inkludert i fellesskapet. Jeg opplevde at møtene våre besto av intern humor og kulturtradisjoner som var ekskluderende for oss nye. Jeg prøvde å si ifra til min leder, og følte også der at forståelsen var laber. Samtidig har jeg mitt på "det rene", da jeg har gjort en utmerket jobb det siste halvåret. Jeg har satt i gang endringer som fungerer godt og bygd opp mitt ansvarsområde fra et rot til et meget bra system. Jeg har fått utelukkende gode tilbakemeldinger for jobben min. Men den rare stemningen har likevel vært der. Jeg ble ikke hørt på når jeg snakket, mine innspill ble stort sett avfeid, og jeg fikk minimalt med hjelp og støtte. Jeg ble heller aldri direkte inkludert i ting som skjedde ved siden av selve engasjementet. Det var aldri noen som var direkte slemme, men jeg hadde alltid den rare magefølelsen om at jeg var utenfor "noe". Jeg var ikke uvelkommen, men jeg var definitivt ikke velkommen heller. Å oppholde seg i et slikt miljø har vært utfordrende, og derfor besluttet jeg å avslutte dette engasjementet når perioden min var over denne våren. For en kort tid tilbake hadde jeg derfor mitt siste møte med ledergruppen, og dukket opp med godt humør og intensjon om å runde av på en hyggelig måte. Da jeg takker for meg og ønsket de andre lykke til videre var det ingen positivt reaksjon å få. De overså det jeg sa, og responderte med et likegyldig "hadet" når jeg gikk. Jeg ønsket de likevel god sommer osv, og da bare momlet de tilbake. Hva er dette for noe? Det er mange flere hendelser her som er relevante, men jeg ønsker ikke å ta dette i detalj, da jeg ikke vil bli kjent igjen. Jeg er redd for at det er meg det er noe "galt" med. Likevel er dette en helt merkelig situasjon. Der jeg var tidligere var miljøet godt og jeg stortrivdes. Jeg ville ikke gått inn i ledergruppen hvis jeg var klar over hvordan det kom til å bli. Det er sårt å ha kjent på så mye ansvar helt alene. Ingen støtte, ingen inkludering, og ubehagelig stemning på møter. Nå har jeg nesten blitt litt redd for å være engasjert og ta på seg lederoppgaver. Jeg skulle gjerne ha vært dette foruten. Anonymkode: 47737...235
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #2 Skrevet 3. juni 2022 Dert høres helt klart ut som det er miljøet det er noe galt med, og overhodet ikke deg. Kan det være at ditt engasjement/din stilling føltes som et overtramp for de som allerede var der? At du byttet ut en person de gjerne skulle beholdt? Eller at din ansettelse var en beslutning de følte ble tvunget på dem, at de heller ville hatt en annen person i ditt sted? Håper ikke dette knekker engasjementet ditt, ut i fra denne beskrivelsen høres det ut som de burde skjerpet seg kraftig... Anonymkode: 8a738...1fb 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå