Gå til innhold

Jeg har 4 barn ( mannen er et , ikke bokstavlig talt,men føles sånn ), er så dritt lei og hjelper ikke og snakke med han heller

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han vil ikke gå i par terapi, han går hjemme hele dagen ,da han mistet jobben i fjor pga korona og firma gikk konkurs, han går på nav.

Jeg gjør alt,mens han sitter og spiller, ser på film og serier og er mye med kamerater.

vi har 3 barn sammen , en på 15, som er mer voksen enn faren sin, og hjelper meg en del, ting faren burde ha gjort, jeg ber han ikke gjøre det,men han vil hjelpe meg, for han ser hvor sliten jeg er + at lillesøsteren hans bare 6mnd og er veldig avhening av meg,kanskje ikke så rart så lenge far ikke viser noen intresse.

mellomste er snart 6 og begynner på skolen til høsten, har så dårlig samvittighet overfor han, han må i bhg fra ca 8 storebror følger han, så er der til ca 1430 da henter storebroren han, jeg kommer ingen vei pga mannen ikke vil ta Lillesøster og lillesøster kan jeg ikke ha i vogn eller bilstol i alle fall ikke i bilen hvis ingen andre er med, hun bare skriker og skriker og er ca 20 min til bhg, og får så dårlig samvittighet for storebror også.

Bør jeg gå her ? er ikke noe jeg ønsker,men går ikke an og snakke med han, han vil ikke i parterapi og slik, vi har ikke sex mer og ser han sjelden, spiser nesten aldri sammens med oss heller.

Anonymkode: 9e966...177

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det der er ikke et forhold. Du får det bedre om du bor alene og kan fokusere på barna dine, og ikke tenke på mannebabyen i tillegg. 

Anonymkode: 6e0ee...62c

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må snakke med mannen din. Og med 15-åringen din som tar alt for mye ansvar, hen tar jo ansvar for å bære hele familien. 

Du går ikke basert på hva folk på Kvinneguiden sier, de kjenner verken deg eller mannen din.

Anonymkode: 85b60...0d6

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Han vil ikke gå i par terapi, han går hjemme hele dagen ,da han mistet jobben i fjor pga korona og firma gikk konkurs, han går på nav.

Jeg gjør alt,mens han sitter og spiller, ser på film og serier og er mye med kamerater.

vi har 3 barn sammen , en på 15, som er mer voksen enn faren sin, og hjelper meg en del, ting faren burde ha gjort, jeg ber han ikke gjøre det,men han vil hjelpe meg, for han ser hvor sliten jeg er + at lillesøsteren hans bare 6mnd og er veldig avhening av meg,kanskje ikke så rart så lenge far ikke viser noen intresse.

mellomste er snart 6 og begynner på skolen til høsten, har så dårlig samvittighet overfor han, han må i bhg fra ca 8 storebror følger han, så er der til ca 1430 da henter storebroren han, jeg kommer ingen vei pga mannen ikke vil ta Lillesøster og lillesøster kan jeg ikke ha i vogn eller bilstol i alle fall ikke i bilen hvis ingen andre er med, hun bare skriker og skriker og er ca 20 min til bhg, og får så dårlig samvittighet for storebror også.

Bør jeg gå her ? er ikke noe jeg ønsker,men går ikke an og snakke med han, han vil ikke i parterapi og slik, vi har ikke sex mer og ser han sjelden, spiser nesten aldri sammens med oss heller.

Har han gått inn i en depresjon?

AnonymBruker
Skrevet

Mannen din høres ut som en større belastning enn babyen.

Her må en skikkelig alvorsprat til først tenker jeg. Start med å spørre han med hva han selv mener han bidrar med for å holde familien as i gang. Eller, start heller med å si at du føler/synes at ansvaret for familien ligger  på deg og at du gjør vesentlig mer enn hva som forventes og at du forventer at han gjør sin del, spesielt siden han ikke er i jobb. Jeg hadde nok krevd at han var aktiv på søkesiden og at han hadde gjort forfallende arbeid i huset, støvsuge, vaske, ta klær osv. At han skal tilbringe tid med barna er også å forvente!

Du kan velge om du skal ta en pedagogisk tilnærming eller en annen. Det er lett å gå for den frustrerte måten og anklage den andre for å bare sitte på røva og si at man gjør alt. Det kan godt være det stemmer, men det gjør ofte at den andre ikke lytter og heller stiller seg i forsvarsposisjon og man ikke kommer noen vei.

Anonymkode: b7f39...9e8

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (Akkurat nå):

Har han gått inn i en depresjon?

Da får han komme seg i behandling.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Da får han komme seg i behandling.

Ikke bare bare det 

ventelistene er ille lange

Anonymkode: 4041e...5b0

AnonymBruker
Skrevet

Sett krav til mannen din eller dra. Han er en belastning. Babyen må vennes til bilsete og vogn. Det er ditt ansvar å levere og hente i barnehagen når far er fraværende, men kvitt seg med dødvekta. 15-åringen kan hjelpe til men ikke få ansvaret til en voksen.

Anonymkode: 6fdd2...052

• Liker 1
Gjest BethD
Skrevet

Og dette er en problemstilling fordi..?

Skjønner virkelig ikke hva som gjør at du blir i dette «forholdet». 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde gått. Hvorfor gidde å leve sånn 

Anonymkode: 57f25...1c1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som han er deprimert, ville bedt han skaffe hjelp 

Anonymkode: f64e8...163

AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke rett ovenfor 15åringen! Han leverer lillebror i barnehagen når far er HJEMME! Herregud. 

Du har blitt så vant til dette at du ikke innser galskapen du lever i. 

Anonymkode: cc874...362

Skrevet (endret)
On 6/2/2022 at 7:43 PM, AnonymBruker said:

Ja du bør gå. Håper du får det lettere snart kjære deg.

Endret av PGMVL
Skrevet

Han vil være fri?
Ikke det peset du selv har valgt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...