Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg ammer og brystene har naturligvis blitt litt større på grunn av det. Som følge av dette har jeg nå fått et nytt problem med at jeg svetter under brystene. Opplever dette som plagsomt og det fører til at jeg må skifte både bh og skjorte hyppigere. Jeg tenker at dette må vel være et kjent problem, så lurer rett og slett på: Hva er ditt beste tips for dette?

Anonymkode: 1147f...e6e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Må ammer jeg ikke lenger (noen år siden), men har store bryst. Jeg må ta deo under brystene for at det ikke skal lukte 😕 Men - det hjelper… 

Anonymkode: eddad...493

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tørkepapir, et par stykk brettes og legges under brystene. Skiftes gjennom dagen, ved behov 

Anonymkode: e49dc...8ee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Brystreduksjon... ? Fatter ikke hvorfor noen gidder de sttore brystene.. aldri igjen 

Anonymkode: bec5e...668

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Brystreduksjon... ? Fatter ikke hvorfor noen gidder de sttore brystene.. aldri igjen 

Ts her. Håper litt på at det kanskje løser seg selv når jeg slutter å amme og de blir mindre igjen? Førstegangs, så jeg vet ikke, men tenkte uansett ikke gå så drastisk til verks foreløpig. :)

Anonymkode: 1147f...e6e

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Små kluter i gasbind. Legg under. Og talkumpudder/pevaryl-pudder. 

Anonymkode: 26aa2...371

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En riktig bh vil løfte brystene, slik at du slipper hud mot hud. Det kan kreve litt innsats å finne om du har store bryster, selv fant jeg ammebh i min størrelse på change.

Da jeg hadde høstbaby fungerte det bra med store ammeinnlegg i ull, de absorbere svette også. Desverre er det et dårlig råd i juni, ihvertfall svetter jeg i ullinnleggene uansett hvor mye ull vistnok er temperaturregulerende.

Det hjelper å ikke kle seg så mye. Jeg bruker gjerne bare en vanlig, løs tskjorte, med en jakke over hvis det er kaldt ute. Ammeklær med flere lag blir for varme. Jeg blir generelt varmere når jeg ammer, om må derfor kle meg lettere enn før jeg ble gravid.

Anonymkode: 839c1...591

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.6.2022 den 19.36):

Er det spesielt lurt og ta brystreduksjon når man ammer? Har hørt puppene blir ganske ubrukelige i noen uker etter en slik operasjon.. 

Anonymkode: 2db4f...916

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tatt en gammel t-skjorte eller laken og kuttet i små firkanter (bør helst være litt god, tjukk bomull) og legger det under hver pupp når det står på som verst. Ammer ikke, men har store pupper og når det er varmt og sånn så sliter jeg litt. Da er sånne kjekt og ha

bh som gjør at man ikke får hud mot hud? Finnes det altså??  Du verden så mange merker jeg har vært borti, men en del av puppen vil jo alltid være mot resten av kroppen uansett..?

Skrevet

Talkum/baby powder hjelper veldig. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Trodde alle kvinner brukte deo under brystene, men nå begynner jeg å lure på om jeg er rar siden bare én i tråden har nevnt det. 

Anonymkode: 257a4...2a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Baby pudder hjelper. Jeg har ikke store bryster og ikke ammer jeg heller men svetter mye under brystene.

Anonymkode: 1708b...fd2

Gjest Småfrekk40
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.6.2022 den 19.36):

Store mamma bryster er himmelen🥰

AnonymBruker
Skrevet
Meadow skrev (2 minutter siden):

Talkum/baby powder hjelper veldig. 

Full av asbest! Livsfarlig!

Anonymkode: 965c6...d20

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Full av asbest! Livsfarlig!

Anonymkode: 965c6...d20

He? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...