Gå til innhold

Noenlunde rimelig, men bra restaurant/spisested sentralt i Oslo? ("budsjett-gourmet", altså ikke Egon, Olivia ol.)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ville prøvd (tror det er vanskelig) å bestille bord på Zarahustra. Fantastisk god mat:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Brasserie France for fransk mat og dessertdelikatesser.

Anonymkode: beea5...ed2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi er åpne for det meste 🙂

Anonymkode: d5414...77c

Mye nytt og bra i Barcode nå, det skal liksom være den nye matdestinasjonen for turister, og er i umiddelbar nærhet til Oslo S.

Lunsj på The Vandelay, middag på Nodee kanskje? Kanskje ikke det rimeligste i verden, og potensielt fullbooket. Men det er en mathall/street food der også, de har bra bacalao. Villa Paradiso for pizza. Rivoli for fransk. 

Hvis du vil oppover Karl Johan, så er Masala Politics bra på indisk, og Brasserie France en fin fransk bistro. 

Går du til Mathallen på vulkan, så har de den beste tacosen (Breddos) og en veldig bra pinxtos-plass. Mer lunsj det kanskje.

I Torggata har de en kul mathall (Oslo Street food) hvor de har en sykt bra indisk. Gunnars generasjonsbar for brunsj. Bindaas for indisk street food.

For rimelig og god dim sum, så kan jeg anbefale Taste of china i Tordenskiolds gate.

For oss Oslo-boere er alt dette i gå/voi-avstand fra Oslo S, men for en turist med dårlig tid er noe av det kanskje langt. Barcode er vel det området jeg ville valgt om jeg ville ha best mulig mat nærmest mulig Oslo S.

Anonymkode: be345...c60

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mye nytt og bra i Barcode nå, det skal liksom være den nye matdestinasjonen for turister, og er i umiddelbar nærhet til Oslo S.

Lunsj på The Vandelay, middag på Nodee kanskje? Kanskje ikke det rimeligste i verden, og potensielt fullbooket. Men det er en mathall/street food der også, de har bra bacalao. Villa Paradiso for pizza. Rivoli for fransk. 

Hvis du vil oppover Karl Johan, så er Masala Politics bra på indisk, og Brasserie France en fin fransk bistro. 

Går du til Mathallen på vulkan, så har de den beste tacosen (Breddos) og en veldig bra pinxtos-plass. Mer lunsj det kanskje.

I Torggata har de en kul mathall (Oslo Street food) hvor de har en sykt bra indisk. Gunnars generasjonsbar for brunsj. Bindaas for indisk street food.

For rimelig og god dim sum, så kan jeg anbefale Taste of china i Tordenskiolds gate.

For oss Oslo-boere er alt dette i gå/voi-avstand fra Oslo S, men for en turist med dårlig tid er noe av det kanskje langt. Barcode er vel det området jeg ville valgt om jeg ville ha best mulig mat nærmest mulig Oslo S.

Vandelay kan IKKE anbefales. Spist der to ganger for trodde jeg var uheldig første gang. Dyrt og ikke bra. Venninner deler samme opplevelse

Anonymkode: ea331...5da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oriental har ganske lik mat som Dinner, men rimeligere og i mindre fancy lokaler. Ville egentlig ikke beskrevet noen av dem som gourmet, da. 

Du kan kikke på Arakataka, Grezzo, Zarathustra Meyhane, Basso Social eller Issho? 

Nodee Sky er fantastisk, men kanskje over prisklassen du tenker. Bruker betale 700-1000 per person der uten alkohol. 

Anonymkode: d6e74...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vandelay kan IKKE anbefales. Spist der to ganger for trodde jeg var uheldig første gang. Dyrt og ikke bra. Venninner deler samme opplevelse

Og min venn Eivind Hellstrøm synes den er bra :P Men jeg kan være med på at den kan være litt oppskrytt. Den fikk terningkast 6 og benevnelsen Oslos beste burger, men for burger så synes jeg faktisk at Munchies er bedre.

Det er Munchies også i det samme området, sånn som tips til TS. Nå er jo ikke hamburger det man kaller gourmet-mat, men sykt godt kan det jo være, så om dere kan sitte på en krakk på et uhøytidelig sted å spise en burger, så anbefaler jeg virkelig den. Men The Vandelay har mer gourmet-vibber over seg, om man skal "flotte seg litt".

Restauranten I baren har et veldig bra sjømat-fat forøvrig, det er også i samme område. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tonka skrev (38 minutter siden):

Hva med Havsmak, Code eller Stock? 

Jeg vet ikke hva du synes er for dyrt, men disse er milevis over Egon i kvalitet, men ikke i pris. Håper at dere får en fin tur. :)

Støtter veldig code og stock. Helgebrunsj på code er stas

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mamma pizza i Dronningens gate. Utrolig Harry nan som over hodet ikke passer stedet. Masse god italiensk Mart (ikke bare pizza). 

eller enda billigere: tuk tuk thai i Møllergata. 

Anonymkode: 5ca88...069

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei

Vi har ikke vært i Oslo på veldig mange år, og har tenkt oss på dagstur dit til uka. Vi er glad i god mat, og ønsker å spise enten lunsj eller middag mens vi er i Oslo. 

Egon har mye bra. Enten du liker pizza eller vanlig mat. Fordel at du kjøper/betaler rett i kassa. Effektiv gourmet er en god betegnelse. 

Smaklig måltid!

Anonymkode: 28ca5...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei

Vi har ikke vært i Oslo på veldig mange år, og har tenkt oss på dagstur dit til uka. Vi er glad i god mat, og ønsker å spise enten lunsj eller middag mens vi er i Oslo. 

Anonymkode: d5414...77c

Et godt tips er restauranten på toppen av Tåsen, hva het den igjen. Du tar bussen så lang opp det går så har du god utsikt over byen.

Smaklig måltid!

Anonymkode: 28ca5...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg ble også veldig skuffet over vandelay. Anbefaler ikke den videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Arakataka har god og rimelig mat. 
Asia på Aker Brygge har gode sharing menus

Eller som fler nevner, en av mathallene. I tillegg til de som er nevnt har man Via Village. Men jeg foretrekker de til lunsj. 

Anonymkode: f4b7f...75f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trattoria Popolare på Grünerløkka. 

Den lille ostebutikken på Grünerløkka. 

Støtter Brasserie France. :) 

Le Benjamin på Grünerløkka. 

Anonymkode: 82aaa...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hvis du vil ha burgere så kan jeg anbefale Bastard Burgers, ellers så er det masse bra tips her nå. Mange gode spisesteder i Barcode-området. 

Anonymkode: c13cc...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Trattoria Popolare på Grünerløkka. 

Den lille ostebutikken på Grünerløkka. 

Støtter Brasserie France. :) 

Le Benjamin på Grünerløkka. 

Ostebutikken har nydelig mat, en av mine favoritter i Oslo 🙏❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
52 minutter siden, AnonymBruker said:

Ostebutikken har nydelig mat, en av mine favoritter i Oslo 🙏❤️

ja! og målt opp mot egon er maten langt bedre, billigere(!), og bedre service. Og dessverre absolutt ikke fisefint for de som tror at Egonkritkere ønsker fisefin mat.

Anonymkode: 7c243...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kafeteria August på Tullinløkka både for lunsj og middag 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...