Gå til innhold

Jeg syns mange unger er så egoistiske…

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De er liksom bare opptatt av seg og sitt og sine egne behov. De bryter avtaler de har gjort uten å bry seg noe om det. Forstår de ikke at andre blir lei seg når de gjør dette? Virker som om de har så lite omtanke for andre. 
Dette gjelder jente på 11 år. 

Anonymkode: d971e...c37

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel selve essensen i det å være ung og umoden? Vær den voksne som er god rollemodell. :) 

Anonymkode: 60b07...dca

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke så rart det, når de er opplært til at verden dreier seg om kun dem og deres behov fra fødselen av og foreldrene utsletter seg selv for deres skyld 🤷‍♀️

Anonymkode: 00c39...80c

• Liker 7
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Det skal bli så gøy å se på når curlingbarna møter hverandre som voksne og forventer gjensidig oppvartning fra hverandre som den de er vant med hjemmefra......Den lille Prinsen møter Prinsessen....😏

Anonymkode: 28caf...fad

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det skal bli så gøy å se på når curlingbarna møter hverandre som voksne og forventer gjensidig oppvartning fra hverandre som den de er vant med hjemmefra......Den lille Prinsen møter Prinsessen....😏

Dette kræsjer allerede i barnehagen😅

Anonymkode: fe8e4...3aa

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Curlingbarn er vel et 20+ år gammelt begrep, så curlingbarna er vel voksne nå. Hvordan synes du det har gått?

Anonymkode: 2c44d...19f

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Størsteparten av barna som bokser opp i dag  eiger ikke oppdragelse når det kommer til respekt for andre... Ikke så rart når dagens foreldre tror hele verden dreier rundt barna deres og de gjør alt de kan for at poden skal slippe motgang og utfordringer... 

Anonymkode: e4f9c...80f

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Hva er «curlingbarna»? 

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Størsteparten av barna som bokser opp i dag  eiger ikke oppdragelse når det kommer til respekt for andre... Ikke så rart når dagens foreldre tror hele verden dreier rundt barna deres og de gjør alt de kan for at poden skal slippe motgang og utfordringer... 

Anonymkode: e4f9c...80f

Godt poeng. I tillegg foretrekker de luksus, har dårlige manerer, fornekter autoritet, har ingen respekt for eldre mennesker og prater når de egentlig burde arbeide! Dessuten motsier de foreldrene sine og tyranniserer sine lærere. Det er bare å gi opp hele fremtiden faktisk. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvilke erfaringer er det som ligger bak disse betraktningene?

Klage på manglende omsorg fra en 11 åring som er selvsentrert. Vel....ja. Du kan vel si det slik at jeg mistenker mitt...

• Liker 6
Skrevet

Noen barn gjør det og da er det ofte fordi foreldre ikke har lært dem bedre, er ikke så mye å gjøre med det. Mitt barn luker vekk folk som lager avtaler i hytt og pine uten evne til å holde de. 

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke ungdommen mer pliktoppfyllende enn på lenge? Vi var mye mye verre før...

Anonymkode: 78e66...0ca

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Min gutt på 9 delte popcornet sitt med hele klassen sin i dag. Oppdrar et omsorgsfult barn ihvertfall, selv om han kan ha sine ego episoder som alle barn kan ha. 😂

Anonymkode: 472e1...9a3

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Syns det er morsomt når folk prater om "ungdom nå til dags". Den eldre generasjonen har gjort det om ungdommen siden tidenes morgen,og verden har jo klart seg til nå? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er ikke ungdommen mer pliktoppfyllende enn på lenge? Vi var mye mye verre før...

Anonymkode: 78e66...0ca

Man kan vel være både pliktoppfyllende og egoistisk? Så lenge de får noe for det, så gjør de jo ting lett - og stiller opp på det de kan. Er jo det jeg definerer som plikt. 

Men ja, jeg synes mange barn og unge er egoistiske i dag. Alt handler om meg - meg - meg. 

Anonymkode: f33cb...f8e

• Liker 2
Skrevet

Jeg er lærer for 11 åringer, og deler ikke denne betraktningen. 

Møter daglig mange empatiske barn som viser stor omsorg for både familien sin, vennene sine og medelever. De har stor rettferdighetsans i den alderen.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på tannklinikk.  Er ganske mange bortskjemte, tafatte og respektløse barn/ungdom inne til oss. Foreldrene sitter ofte bare der som noen fjomper og sier ingenting. 

Anonymkode: c7f9a...ddc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Curlingbarn er vel et 20+ år gammelt begrep, så curlingbarna er vel voksne nå. Hvordan synes du det har gått?

Curlingbarn og curlingforeldre er det fortsatt i dag. Det er jo bare lese trådene her inne så ser en jo det.

Anonymkode: fee26...255

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker said:

Curlingbarn og curlingforeldre er det fortsatt i dag. Det er jo bare lese trådene her inne så ser en jo det.

Anonymkode: fee26...255

Joda, men om man er spente på hvordan det går med denne typen barn når de blir voksne så er det jo bare å se på unge voksne i dag.

Det jeg synes er enda mer spennende er disse voksne som ikke innser at de er en klisjé av gammel gubbe, og klager på "dagens barn og unge" på lik linje med alle generasjoner før seg. Som om det er noe helt nytt og hårreisende som foregår nå. Sorry boomers, dere er ikke så spesielle.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det et alltid noe galt med alle andre generasjoner enn sin egen…. Med alder kommer manglende toleranse for ting og man samler på seg kjepphester….

Anonymkode: 02f50...93d

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...