AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #1 Skrevet 2. juni 2022 Jeg har fullammet sønnen min i over 4 måneder nå. Den siste uken er det alt annet enn koselig. Han bare styrer, griner og alt ved puppen. Han er ikke slik når han får erstatning på flaske (pappaen gir det innimellom). Hva gjør jeg? Er dette tegn på at ammingen er over? Anonymkode: 7f56e...f43
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #2 Skrevet 2. juni 2022 https://ammehjelpen.no/kaving/ https://ammehjelpen.no/brystvegring/ Kanskje noen av de er hjelpsomme? Nei, det trenger ikke bety av dere er ferdige med ammingen. Men det er heller ingen skam å gi seg nå om du ønsker det Anonymkode: 5d642...7b4 1
mingus Skrevet 2. juni 2022 #3 Skrevet 2. juni 2022 (endret) Bare tull og fjas ved puppen nå, nettopp blitt 4 mnd. Snur seg, griner og styrer. Samme var det med storebror da han var like liten. Løser det bare ved å legge oss alene på soverommet hvor det er rolig og kjedelig, da går det fint å amme 🙂 Endret 2. juni 2022 av mingus 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #4 Skrevet 2. juni 2022 Liggende amming på et mørkt rom 😛 Anonymkode: 1a976...151
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #5 Skrevet 2. juni 2022 Opplevde også at amminga vart vanskelig rundt den alderen. Plutseleg kunne han begynne å hyle på puppen etter eit øyeblikk, og da var vi ferdig for ei stund. Fortsatte å tilby pupp og amme, han godtok pupp på natta (stort sett), og tidvis på dagen. Eg fann ut via googling at det er ein del som får ein periode som dette rundt 4 mnd (og 8), les om brystvegring om du vil ha meir info. No er min 6 mnd, og amminga er som før igjen, så verdt å prøve å holde det gåande. Anonymkode: 9e52d...5b3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #6 Skrevet 2. juni 2022 Begge mine har eller har hatt perioder hvor alt er sååå spennende at det må være mørkt og stille i rommet, eller de må være megasultne for å kunne gjennomføre et normalt måltid. Jeg er en lat mor, så jeg byr frem puppen der jeg er og er det ikke godt nok så venter jeg bare litt før jeg byr den fem igjen. Eldstemann hadde tre sånne perioder i sin diekarriere, yngstemann på 5 mnd er akkurat mer eller mindre ferdig med første. Går seg til etterhvert. Og det skal mye til at de ikke spiser i det hele tatt altså, blir bare kanskje et annet mønster en periode. Anonymkode: e183b...988
Molly_ Skrevet 3. juni 2022 #7 Skrevet 3. juni 2022 Har det sånn her og nå, 3,5 mnd gammel. Har bare innsett at det er for mye annet gøy rundt og tilbyr bare oftere, om det er helt krise hjemme så legger jeg meg i senga bare. Om jeg får til 4 minutter til sammen per mating er jeg megahappy på dagtid 😂 velger å ikke tilby erstatning eller flaske når jeg ikke må, redd for at det påvirker ammingen for mye. Om hun begynner å gå ned i vekt må jeg jo bare gjøre tiltak selvsagt 🙈
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå