Gå til innhold

Kjæresten ligger bestandig etter med husleien.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten og jeg leier bolig, vi har ungene hannes her annenhver helg + ferier.

Han henger bestandig etter med husleien   synes ikke det er greit men usikker på om jeg skal ta de opp når han sliter litt med å få nok penger inn. 

Anonymkode: 0d86f...9c2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke bedre at han ligger etter med husleien enn at han ligger med andre?

Anonymkode: 8da89...fbb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags relevans har det at barna er der annenhver helg?

Når det gjelder husleia får du bare gi han beskjed om å overføre til deg med en gang han får lønn.

Anonymkode: 6251a...088

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du bør absolutt drøfte økonomi med partneren din. 

Pengeproblemer er en av de vanligste grunnene folk krangler og går fra hverandre. Å snakke om penger er noe man må mestre.

Kanskje kan dere gjøre noe sammen for å redusere felles forbruk? Så kan jo alltids du sette det du ikke bruker på en sparekonto eller investere.

Anonymkode: 3ce39...90a

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sliter han med å få nok penger inn så må forbruket ned. Husleie må prioriteres høyt.

Men betaler du din del til han eller direkte til huseier? Står begges navn i kontakten?

Anonymkode: 0a6d1...898

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Er det ikke bedre at han ligger etter med husleien enn at han ligger med andre?

Anonymkode: 8da89...fbb

Hadde mye heller foretrukket at han lå med andre enn at han er økonomisk slaskete. Finnes ikke noe værre.

Anonymkode: 2d4d3...387

• Liker 2
Skrevet

Han får legge inn autotrekk som utføres samme dag som lønn da…

• Liker 2
Skrevet

Selvsagt skal du ta det opp, husleie skal være førsteprioritet. Og han har barn, så dette må han bare rydde opp i.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva slags relevans har det at barna er der annenhver helg?

Når det gjelder husleia får du bare gi han beskjed om å overføre til deg med en gang han får lønn.

Anonymkode: 6251a...088

Bor her pga ungene,  hadde han ikke hatt unger kunne man klart seg med mindre leilighet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sliter han med å få nok penger inn så må forbruket ned. Husleie må prioriteres høyt.

Men betaler du din del til han eller direkte til huseier? Står begges navn i kontakten?

Anonymkode: 0a6d1...898

Jeg betaler til huseier,  kun mitt navn men vi har kontrakt oss mellom om 50/50 på husleien.

AnonymBruker
Skrevet

Ville vært svært forsiktig med å gå inn i mer forpliktende forhold med en som ikke har god kontroll på egen økonomi.

Dette skal du selvfølgelig ta opp med han, det blir fort dyrt for deg å ikke si noe. Blir han irritert eller sint bør du flytte fra han.

Anonymkode: 1d416...ef6

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri fiks bolig for en annen. 

Anonymkode: 9650b...44b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg betaler til huseier,  kun mitt navn men vi har kontrakt oss mellom om 50/50 på husleien.

Så du betaler 50% av leien (din del) til huseier, og så skal samboer betale sin del separat?

Jeg tror jeg ville endret det til at du betalte 100% så du ikke risikerer å bli kastet ut, og så får samboer betale til deg.

AnonymBruker
Skrevet
Fjugur skrev (2 timer siden):

Han får legge inn autotrekk som utføres samme dag som lønn da…

Les tråden en gang til. Ikke vits å legge inn autotrekk når han bruker opp pengene fortere enn husleia trekkes. Han går jo i minus, og blir da liggende etter med husleie. 

Anonymkode: 46a6e...e55

AnonymBruker
Skrevet
nomore82 skrev (2 timer siden):

Så du betaler 50% av leien (din del) til huseier, og så skal samboer betale sin del separat?

Jeg tror jeg ville endret det til at du betalte 100% så du ikke risikerer å bli kastet ut, og så får samboer betale til deg.

Ja, skrev kanskje litt dumt. Jeg står på kontrakten og betaler 100% till huseier.  Kjæresten og jeg har en kontrakt oss mellom som sier vi skal betale 50% hver.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville nok ikke satsa på noe videre med han her. Og bruk prevensjon. 

En fyr som nedprioriterer husleien til fordel for noe annet? Det virker som om han bruker deg for å få råd til større bolig slik at han kan ha barna. Løp! 

Anonymkode: 59e63...258

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...