Gå til innhold

Borderline erfaringer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter flere år med et veldig turbulent forhold med kjæresten min har han fått diagnosen borderline/ emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Kjæresten min var heilt unik fra andre jeg hadde vært sammen med før på godt og vondt. Jeg har aldri følt meg så elsket og hatet samtidig! Så jeg søkte endel på nettet, og kom frem til at jeg trodde han hadde denne diagnosen, noe som stemte. 
Jeg vil egentlig høre om noen har erfaringer fra forhold der enten du eller partneren har borderline.

Selv har jeg unnvikende tilknytningsmønster, noe som gjør symptomene hans verre.. 

Del deres erfaringer!

Anonymkode: f4b1c...882

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke svar på det du lurer på, men hvordan klarte du å få kjæreste om du har unnvikende pf og føler alle hater deg? Har du veldig mild grad? 

Anonymkode: 11442...e77

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har ikke svar på det du lurer på, men hvordan klarte du å få kjæreste om du har unnvikende pf og føler alle hater deg? Har du veldig mild grad? 

Anonymkode: 11442...e77

Tror du misforsto litt, jeg mener at jeg føler kjæresten min svinger fra å elske og «hate meg». 
jeg har ikke personlighetsforstyrrelse, men unnvikende tilknyttningsmønster. Det vil si jeg har vanskelig for å åpne meg, vise følelser (som gjør at jeg kan virke kald) . Skyver kjæresten min å vonde følelser bort, slik at jeg slipper å kjenne på dem. 
men kan si det er en litt mild grad ja.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har borderline. Forhold med noen som er konflktsky/unnvikende/lite empatisk/ kompetativ får frem det aller verste i  meg..Kjæresten min nå er varm, kontaktsøkende, rolig og trygg. Vi hadde noen konflikter i starten fordi jeg er redd for forhold og  for å bli avvist så han fant meg kald og kynisk. Han begynner å endre mening og er det beste som har skjedd meg..jeg tror ikke du og kjæresten er kompatible..

Anonymkode: afc9c...609

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har borderline. Forhold med noen som er konflktsky/unnvikende/lite empatisk/ kompetativ får frem det aller verste i  meg..Kjæresten min nå er varm, kontaktsøkende, rolig og trygg. Vi hadde noen konflikter i starten fordi jeg er redd for forhold og  for å bli avvist så han fant meg kald og kynisk. Han begynner å endre mening og er det beste som har skjedd meg..jeg tror ikke du og kjæresten er kompatible..

Jeg er veldig empatisk å støttende mot han! Men problemet er at jeg ikke klarer å åpne opp meg selv å fortelle mine følelser. 
Tror du ikke det kan gå med hjelp fra profesjonelle? Vi skal få hjelp nå.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er dessverre vanlig forholdsdynamikk.. Kan endres! 

Anonymkode: a8f33...cb3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg er veldig empatisk å støttende mot han! Men problemet er at jeg ikke klarer å åpne opp meg selv å fortelle mine følelser. 
Tror du ikke det kan gå med hjelp fra profesjonelle? Vi skal få hjelp nå.

Jeg vet ikke. Med forbehold om at jeg og andre med borderline ikke er like og derfor ikke reagerer helt likt er alt jeg kan si at for meg vil det være veldig vanskelig å forholde meg rolig overfor noen som ikke utrykker sine følelser klart (uansett hva bakgrunnen for det er). Jeg vil typisk forsøke fremprovosere reaksjoner når jeg ikke vet hvor jeg har den andre personen og derfor føler meg utrygg og usikker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...