AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #1 Skrevet 2. juni 2022 Da har du troleg tatt høgde for hva en evntl. ny oljekrise med kjøreforbud i helgene utan dispensasjon vli bety for deg kvardagen om det igjenn blir oljekrise i Europa. Ja, kanskje vi ein igjjenninnføre rasjoneringskort på drivstoff, Anonymkode: 393a9...09f
Hedda-78 Skrevet 2. juni 2022 #2 Skrevet 2. juni 2022 Nei, jeg var ikke født. Men jeg har el-bil. Så rasjonering på drivstoff vil ikke påvirke meg direkte. 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #3 Skrevet 2. juni 2022 De som merket noe særlig til effektene av den må jo være over 70 år gamle nå, så ekstremt mange er det nok neppe her på KG... Anonymkode: b5574...874
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #4 Skrevet 2. juni 2022 Alt henger saman. Følgen av rasjonering av fossil brenntoff vil skape enrgikrise i Europa, og høye strømpriser. Så tror ikkje el.bileigere skal glede seg for tidleg. Anonymkode: 393a9...09f
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #5 Skrevet 2. juni 2022 Litt feil i overskriften: Det var i januar 1974 det var "bensinkrise" som det ble kalt. Husker det, men hadde ikke bil. Men husker det var veldig stille på veiene. Anonymkode: eac99...174
Cata Skrevet 2. juni 2022 #6 Skrevet 2. juni 2022 Jeg husker den ganske godt og merket ikke så mye til den annet enn at det var stille på veiene i helgene så vi ungene kunne leke i gata uten å være så voldsomt forsiktige. Hvis jeg husker rett var det "bilfri" dag på lørdager (eller muligens hele helga). Vet ikke om det var nasjonalt eller bare i småbyen der jeg bodde. Mulig de voksne var litt mer stressa enn vi ungene var men selv om det ble snakket om så var det ingen panikk. Vi lot bilene stå og det var det liksom. Så lenge vi kunne kjøre resten av uka så var det greit nok. Det var jo likt for alle. Den dag i dag ville kjøreforbud i helgene ikke plaget meg så voldsomt. Som oftest står bilen i ro da uansett. Jeg ville "mistet" enkelte helgeturer men hadde klart meg helt greit for det.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #7 Skrevet 2. juni 2022 Da var jeg riktignok født, men var nok andre ting som opptok hverdagen min da. Sikkert noen dukker, barnebøker eller hva jeg hadde av interesse. Så jeg husker ikke noe av det, eller om det var mindre biler enn før og etter. Anonymkode: 21b64...a01
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #8 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Alt henger saman. Følgen av rasjonering av fossil brenntoff vil skape enrgikrise i Europa, og høye strømpriser. Så tror ikkje el.bileigere skal glede seg for tidleg. Anonymkode: 393a9...09f Har solceller på taket 🎉 Anonymkode: b2fab...9e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå