Gå til innhold

Blir truet anonymt etter salg av bolig.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dagen etter at boligen ble overtatt, solgt gjennom megler, begynner jeg å få telefoner fra en "Anonymous" og en som hvisker navnet på hjemlandet sitt på mobilsvar. Jeg har ikke hørt hele meldingen, orket ikke, men kan politiet gjøre noe? Vært i kontakt med dem i dag, og måtte komme i morgen, men kan de virkelig finne ut av dette? 

Kjøper var misfornøyd selv om det står i kontrakten at boligen ikke trengte vaskes. Bad og kjøkken var vasket. Kjøper krever kr. 30.000,- i avslag av kjøpesum, noe jeg nektet mens megler og kjøper var der. Likevel stakk megler mobilen sin nesten opp i nesen min og ba meg signere. Jeg har klaget til megler, men fikk disse telefonene før jeg klaget. Kjøper har også mast mye på mail om å få overta boligen før overtagelsesdag. Har aldri fått sånne telefoner før, og redd både mobil og telefon kan bli hacket eller mest sannsynlig er det. 

Vil politiet gjøre noe? Eller for å si det på en annen måte, kan de finne ut av det? 

Anonymkode: f7b0f...d87

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må høre hva han sier på meldingene og samle opp alle bevis først!

Anonymkode: aea69...913

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Du må høre hva han sier på meldingene og samle opp alle bevis først!

Anonymkode: aea69...913

Bare masse rare lyder, som om noe gjøres fysisk og ingenting mer. 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Dagen etter at boligen ble overtatt, solgt gjennom megler, begynner jeg å få telefoner fra en "Anonymous" og en som hvisker navnet på hjemlandet sitt på mobilsvar. Jeg har ikke hørt hele meldingen, orket ikke, men kan politiet gjøre noe? Vært i kontakt med dem i dag, og måtte komme i morgen, men kan de virkelig finne ut av dette? 

Kjøper var misfornøyd selv om det står i kontrakten at boligen ikke trengte vaskes. Bad og kjøkken var vasket. Kjøper krever kr. 30.000,- i avslag av kjøpesum, noe jeg nektet mens megler og kjøper var der. Likevel stakk megler mobilen sin nesten opp i nesen min og ba meg signere. Jeg har klaget til megler, men fikk disse telefonene før jeg klaget. Kjøper har også mast mye på mail om å få overta boligen før overtagelsesdag. Har aldri fått sånne telefoner før, og redd både mobil og telefon kan bli hacket eller mest sannsynlig er det. 

Vil politiet gjøre noe? Eller for å si det på en annen måte, kan de finne ut av det? 

Dette skjønte jeg veldig lite av .. 

Anonymkode: 3acd2...a9a

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvordan er dette trusler?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Hedda-78 skrev (1 minutt siden):

Tror du det er tilfeldig at jeg begynner å få telefoner fra Anonymt nummer dagen etter at salg av bolig er gjennomført og kjøper krever 30K avslag? 

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hedda-78 skrev (2 minutter siden):

Lurer jeg også på. Plagsomt, sikkert, men hva som er truende fremgår ikke av HI.

Anonymkode: e316a...5cd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror du det er tilfeldig at jeg begynner å få telefoner fra Anonymt nummer dagen etter at salg av bolig er gjennomført og kjøper krever 30K avslag? 

ts

Er det en trussel at noen hvisker «Deutchland» på telefonsvareren din? Tror politiet må ha noe mer håndfast enn dette. 

Anonymkode: e316a...5cd

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

ts

Nei, det vet jeg ikke. Men hva består truslene i?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette skjønte jeg veldig lite av .. 

Anonymkode: 3acd2...a9a

Da er vi to

Anonymkode: 8c95f...7cd

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

ts

Sikkert ikke, men det er jo ikke en trussel hvis ikke det blir sagt noe.

Anonymkode: 82bf5...522

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tror du at telefonen din er hacket? Jeg hadde blokkert nummeret og ferdig med det.

Anonymkode: e5f82...9ba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvorfor tror du at telefonen din er hacket? Jeg hadde blokkert nummeret og ferdig med det.

Blokkere noen som ringer anonymt? 

Skrevet

Du kan jo ikke bli hacket av noen som ikke har hatt mobilen din i hendene sine og fått gjort noe på den. Du har vel ikke delt passord eller kode til å åpne mobilen med megler eller kjøper?

Det høres ut som du lider av litt forfølgelsesvanvidd, som snakker om både trusler og hacking fordi noen grynter litt i telefonen til deg og sier navnet på et land??? 

Det er ubehagelig å bli oppringt av anonyme, men da lar du bare være å svare i fremtiden. Jeg skjønner ærlig talt ikke hva du forventer eller tror politiet skal gjøre eller KAN gjøre med dette? Er det fremsagt noen trusler overhodet?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (17 minutter siden):

Du kan jo ikke bli hacket av noen som ikke har hatt mobilen din i hendene sine og fått gjort noe på den. Du har vel ikke delt passord eller kode til å åpne mobilen med megler eller kjøper?

Det høres ut som du lider av litt forfølgelsesvanvidd, som snakker om både trusler og hacking fordi noen grynter litt i telefonen til deg og sier navnet på et land??? 

Det er ubehagelig å bli oppringt av anonyme, men da lar du bare være å svare i fremtiden. Jeg skjønner ærlig talt ikke hva du forventer eller tror politiet skal gjøre eller KAN gjøre med dette? Er det fremsagt noen trusler overhodet?

kanskje hvis noen får en tekstmelding (eller sjekker e-posten sin på telefonen) og så velger man å klikke på en lenke eller noe, i disse meldingene? 

Voila, så kan man selvfølgelig ha fått ett eller annet piss på mobiltelefonen sin. Men ikke nødvendig hvis det som eventuelt har skjedd i tråd-starter sitt tilfelle altså.      

Anonymkode: d4185...020

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

kanskje hvis noen får en tekstmelding (eller sjekker e-posten sin på telefonen) og så velger man å klikke på en lenke eller noe, i disse meldingene? 

Voila, så kan man selvfølgelig ha fått ett eller annet piss på mobiltelefonen sin. Men ikke nødvendig hvis det som eventuelt har skjedd i tråd-starter sitt tilfelle altså.      

Anonymkode: d4185...020

Hun (ts) har ikke nevnt et ord om å få mistenkelige sms-er.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker said:

Blokkere noen som ringer anonymt? 

På noen telefoner tror jeg du kan blokkere innkommende samtaler som har skjult nummer. Eventuelt kan du spørre teleselskapet ditt om det er noe de kan bistå med.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri solgt hus før, er det virkelig vanlig å ikke vaske huset ordentlig når man selger? Jeg hadde aldri forlatt et hus uten å vaske vekk dritten min først, og hvis jeg likevel hadde gjort det så hadde vel megler sørget for å ordne husvask? 

Anonymkode: 56d13...154

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var det megler som truet deg med mobilen mot ansiktet ditt? Jeg skjønner ikke. 

Om megler truer deg til å signere noe slik du da så må jo du melde dette til eiendomsmeglerens kontor og til forbund. Slik skal ikke meglere iallefall ikke godkjente gjøre. Men rotete innlegg. Forsto lite av HI

Anonymkode: 39c21...3db

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har aldri solgt hus før, er det virkelig vanlig å ikke vaske huset ordentlig når man selger? Jeg hadde aldri forlatt et hus uten å vaske vekk dritten min først, og hvis jeg likevel hadde gjort det så hadde vel megler sørget for å ordne husvask? 

Anonymkode: 56d13...154

Er ganske vanlig at de som selger vasker ned. Om det da ikke blir sagt at alt skal bli oppusset og det ikke er nødvendig. Ofte leier man også inne andre til å gjøre det for seg. 

Anonymkode: 39c21...3db

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...