Gå til innhold

Eksen vil ikke at barnet vårt skal delta i pride på skolen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han har en konservativ bakgrunn, men jeg er oppriktig overrasket over dette. 
Jeg har svart at jeg er uenig og kommer ikke til å støtte han, eller å si ifra til skolen. Han er klar for «krig.» Dette er plutselig utrolig viktig for han. Barnet er 12 år og ønsker å delta. Aner ikke hva jeg skal gjøre, men kommer aldri til å gi meg på dette. Vi samarbeider ellers godt, så dette er uvant. Tar gjerne imot synspunkter og råd. 

Anonymkode: 58a05...6f6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette lar du ham ta med skolen. Bare si fra til skolen at du er uenig.

Anonymkode: 2eab2...3f4

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Barnet er 12, burde få bestemme selv. 
Jeg er enig med din xmann, men man kan ikke nekte en 12-åring dette, ærlig talt. 

Anonymkode: 02bf9...d64

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette lar du ham ta med skolen. Bare si fra til skolen at du er uenig.

Anonymkode: 2eab2...3f4

Hva kommer skolen til å gjøre da? Med to uenige foreldre..

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Barnet er 12, burde få bestemme selv. 
Jeg er enig med din xmann, men man kan ikke nekte en 12-åring dette, ærlig talt. 

Anonymkode: 02bf9...d64

Enig, men han nekter å la han bestemme

AnonymBruker
Skrevet

Dere er to mot en. Grei skuring.

Anonymkode: 31fe6...4e6

• Liker 1
Skrevet

Pride på skolen? Er det en greie?

Spørs litt hvordan det gjennomføres, tenker jeg…

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Dere er to mot en. Grei skuring.

Anonymkode: 31fe6...4e6

Han følger ikke denne logikken. I følge han bestemmer ikke barnet og han vil aldri godt dette. 

AnonymBruker
Skrevet

pride på skolen?

Anonymkode: e5567...9f3

AnonymBruker
Skrevet
Just now, Bacteria said:

Pride på skolen? Er det en greie?

Spørs litt hvordan det gjennomføres, tenker jeg…

En markering. Heising av flagget blant annet. 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Han følger ikke denne logikken. I følge han bestemmer ikke barnet og han vil aldri godt dette. 

La han ta det med skolen, du får høre hva skolen sier.

Jeg synes Pride er en uting, og at det er helt vanvittig at det har blitt som en nasjonal hellig måned med all slags Pride her, Pride der. Alle må være med på Pride.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Enig, men han nekter å la han bestemme

Det kan han ikke nekte 😂. Bestill en time på familievernskontoret og ta en samtale der dere to foreldre. Der kan også FVK si at barnet er 12 år og bestemmer slikt selv, så far har faktisk ikke "myndighet" til å nekte slikt. Vi bor i Norge, herregud. 

Du får være litt strengere med far og sette han grundig på plass. Her i Norge kan man ikke nekte så store barn å bestemme selv, og hvis han prøver seg mer på dette så bestiller du rådgivning hos barnevernet si. 

Endret av Rosatoast
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Han har en konservativ bakgrunn, men jeg er oppriktig overrasket over dette. 
Jeg har svart at jeg er uenig og kommer ikke til å støtte han, eller å si ifra til skolen. Han er klar for «krig.» Dette er plutselig utrolig viktig for han. Barnet er 12 år og ønsker å delta. Aner ikke hva jeg skal gjøre, men kommer aldri til å gi meg på dette. Vi samarbeider ellers godt, så dette er uvant. Tar gjerne imot synspunkter og råd. 

Det hadde ikke jeg heller likt. Men i dette dumme landet så skal alt være så forbanna politisk korrekt at jeg kan bli kvalm. Men dette synes jeg barnet skal bestemme selv. Er jo med skolen, alle skal jo være med. 

Anonymkode: 36db0...270

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, ops2 said:

La han ta det med skolen, du får høre hva skolen sier.

Jeg synes Pride er en uting, og at det er helt vanvittig at det har blitt som en nasjonal hellig måned med all slags Pride her, Pride der. Alle må være med på Pride.

Det var elevrådet her som ønsket å markere støtte og vise aksept. 

AnonymBruker
Skrevet

Så.. da er vi i juni. Og tråder om pride kommer til å opprettes her flere ganger gjennom måneden. Med masse hatprat, hets og diskriminering. 

God natt. Snakkes senere i sommer. 

Anonymkode: 8cee6...5e0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Rosatoast said:

Det kan han ikke nekte 😂. Bestill en time på familievernskontoret og ta en samtale der dere to foreldre. Der kan også FVK si at barnet er 12 år og bestemmer slikt selv, så far har faktisk ikke "myndighet" til å nekte slikt. Vi bor i Norge, herregud. 

Han er ikke en som gir seg og kommer nok til å gi faen i FVK. Når han først slår seg vrang… virker som om han er villig til å ofre hele vårt gode samarbeid, og ikke minst skape uro i forholdet til barnet sitt for å gå imot dette. 
Barnet synes faren er utrolig rar som er så imot dette. Og han ønsker å bli hørt. Dessverre blir det ikke respektert. 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Rosatoast said:

Du får være litt strengere med far og sette han grundig på plass. Her i Norge kan man ikke nekte så store barn å bestemme selv, og hvis han prøver seg mer på dette så bestiller du rådgivning hos barnevernet si. 

Han sier at han har forhørt seg rundt og at man som forelder kan nekte, selv om barnet er 12… Har sjekket selv, og det virker som om han har rett. Barnet skal bli hørt, men foreldrene bestemmer. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

En markering. Heising av flagget blant annet. 

Så sykt 😥! Samfunnet ødelegges fullstendig. 

Anonymkode: 1c150...e17

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette ble også sagt da kvinner fikk stemmerett… 

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Glemte du sarkasme-advarselen? For jeg kan ikke tro at voksne mennesker i Norge har slike holdninger...?

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...