Gå til innhold

Bronkitt

Fremhevede innlegg

Skrevet

...og kva gjer ein evt med det??

Eg har hosta i litt over to veker no. Hostar ganske konstant og det vil liksom ikkje gå over. I begynnelsen var det berre heilt tørrhoste, no er det litt meir "slimete".

Mamma trur eg har bronkitt...

Altså; eg skal til legen imorgon, så eg finn nok ut av det då.

Men eg vil jo likevel høyre litt frå dokke, eg.... :sjenert:

(Og jippi jippi: eg og basisgruppa mi skal ha framføring på skulen imorgon. Hurra....:roll: )

Videoannonse
Annonse
Gjest Lilleulv
Skrevet

Jeg har også hosta i over 2 uker nå. ingenting hjelper ass :forvirret: Føler meg helt mørbanka hver morgen når jeg våkner pga jeg er støl...

Skrevet

Sånn er det med meg og.

Men vi får i alle fall magemusklar! :ler:

Prøvde i alle fall alle tipsa i den forrige hostetråden min, men neida... Ingenting har funka so far!!

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Dersom du har produktiv hoste er det tydeligvis noe som skal opp derfra. Da må du ikke bruke hostedempende midler, heller slimløsende. Og blir det ikke bedre eller du får infeksjonstegn som f.eks feber eller nedsatt allmenntilstand bør du dra til legen.

Gjest Lilleulv
Skrevet
Sånn er det med meg og.

Men vi får i alle fall magemusklar!  :ler:

Prøvde i alle fall alle tipsa i den forrige hostetråden min, men neida... Ingenting har funka so far!!

nei, samme her... mine egne råd sugde jo :rodme:

Skrevet

Jeg har hatt bronkitt "1000" ganger og hver gang så "bare vet" jeg det fordi hosten kan kjennes nederst i lungene.

Moder'n er av den gamle skolen og jeg har mange ganger hatt glede av hennes råd; Beveg deg så mye at du får fart på hosten og spytt ut slimet etter hvert. Ikke særlig delikat, men kan jo godt utføres i skogen.

Et annet råd er å sitte med hodet over vasken eller en bøtte med varmt vann og puste inn dampen. Når du så hoster er det viktig å spytte ut slimet etter hvert. Heller ikke spesielt delikat, men det hjelper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...