AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #1 Skrevet 2. juni 2022 En barnehagelærer skal slutte i barnehagen og i den forbindelse skriver han et brev på appen som alle foreldre og ansatte kan se. Der fortelles det om grunnen til at han velger å slutte. Dårlig drift og styrer, høyt konflikt nivå mellom de ansatte, og rett og slett mobbing mellom kollegaer. At han ikke ønsker å jobbe i et miljø hvor barna ser at de voksne har lov å mobbe. Nå har vi bare hørt hans side av saken, men jeg kjenner meg skikkelig rystet og fortvilet. Vi har vært så fornøyde med barnehagen og barna ser ut til å trives så godt og jeg har alltid følt at de ansatte har vært hyggelige og skikkelig gode i jobben sin og så kommer det her 😞 Vet ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: db1ed...c65 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #2 Skrevet 2. juni 2022 Ingen bhglærer hadde skrevet noe sånt Anonymkode: 391bf...04e 3
Mobella66 Skrevet 2. juni 2022 #3 Skrevet 2. juni 2022 Hvis dette er tilfelle burde barnehagelæreren få sparken. Burde i hvert fall rapporteres. 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #4 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ingen bhglærer hadde skrevet noe sånt Anonymkode: 391bf...04e Dette er ikke tull. Jeg skulle så inderlig ønsket det var det. Synes det er ganske uprofesjonelt å legge ut om det på appen, men det har altså skjedd. Anonymkode: db1ed...c65 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #5 Skrevet 2. juni 2022 Mobella66 skrev (Akkurat nå): Hvis dette er tilfelle burde barnehagelæreren få sparken. Burde i hvert fall rapporteres. Han har sagt opp selv. Anonymkode: db1ed...c65 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #6 Skrevet 2. juni 2022 Bare bra at sånt kommer ut. Anonymkode: 9070a...67f 11 8
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #7 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er ikke tull. Jeg skulle så inderlig ønsket det var det. Synes det er ganske uprofesjonelt å legge ut om det på appen, men det har altså skjedd. Anonymkode: db1ed...c65 Hvis en barnehagelærer har skrevet noe sånt offentlig til alle foreldrene, så er han en elendig barnehagelærer og mangler alle sosiale antenner. Så da hadde jeg tatt det han har skrevet med en stoooor klype salt Anonymkode: 5fc17...675 8 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #8 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): En barnehagelærer skal slutte i barnehagen og i den forbindelse skriver han et brev på appen som alle foreldre og ansatte kan se. Der fortelles det om grunnen til at han velger å slutte. Dårlig drift og styrer, høyt konflikt nivå mellom de ansatte, og rett og slett mobbing mellom kollegaer. At han ikke ønsker å jobbe i et miljø hvor barna ser at de voksne har lov å mobbe. Nå har vi bare hørt hans side av saken, men jeg kjenner meg skikkelig rystet og fortvilet. Vi har vært så fornøyde med barnehagen og barna ser ut til å trives så godt og jeg har alltid følt at de ansatte har vært hyggelige og skikkelig gode i jobben sin og så kommer det her 😞 Vet ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: db1ed...c65 Det er jo de som har mye med barn å gjøre som er flinkest til å lure andre til å tro at alt er fint og flott. De er jo eksperter på det. Kunnskap kan også brukes på den omvendte måten … Anonymkode: 82a71...f37 6
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #9 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo de som har mye med barn å gjøre som er flinkest til å lure andre til å tro at alt er fint og flott. De er jo eksperter på det. Kunnskap kan også brukes på den omvendte måten … Anonymkode: 82a71...f37 Dette gjør meg urolig. Barna er jo der store deler av dagen og et høyt konfliktnivå i barnehagen er like skadelig for barna som et høyt konfliktnivå hjemme tenker jeg. Anonymkode: db1ed...c65
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #10 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette gjør meg urolig. Barna er jo der store deler av dagen og et høyt konfliktnivå i barnehagen er like skadelig for barna som et høyt konfliktnivå hjemme tenker jeg. Anonymkode: db1ed...c65 Det er frivillig å ha barna i barnehage. Selvfølgelig er det konflikter i barnehagene, akkurat som alle andre arbeidsplasser. Anonymkode: 606e5...097 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #11 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er frivillig å ha barna i barnehage. Selvfølgelig er det konflikter i barnehagene, akkurat som alle andre arbeidsplasser. Anonymkode: 606e5...097 Det er ikke normalt med høyt konfliktnivå og mobbing på alle arbeidsplasser. Det er bare tull. Anonymkode: 9070a...67f 12
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #12 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er frivillig å ha barna i barnehage. Selvfølgelig er det konflikter i barnehagene, akkurat som alle andre arbeidsplasser. Anonymkode: 606e5...097 Den første delen der ignorerer jeg og tolker som troll, så det skal jeg ikke videre kommentere på. Litt konflikter er naturlig, men jeg synes det går over stokk og stein når konfliktene tydeligvis er så store at dette brettes ut i plenum på denne måten. Anonymkode: db1ed...c65 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #13 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Den første delen der ignorerer jeg og tolker som troll, så det skal jeg ikke videre kommentere på. Litt konflikter er naturlig, men jeg synes det går over stokk og stein når konfliktene tydeligvis er så store at dette brettes ut i plenum på denne måten. Anonymkode: db1ed...c65 Det sier kanskje mer om denne barnehagelærern enn om selve barnehagen. Anonymkode: cc2ce...34c 6 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #14 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Den første delen der ignorerer jeg og tolker som troll, så det skal jeg ikke videre kommentere på. Litt konflikter er naturlig, men jeg synes det går over stokk og stein når konfliktene tydeligvis er så store at dette brettes ut i plenum på denne måten. Anonymkode: db1ed...c65 Men det er jo bare denne personens meninger som har kommet frem. En person som skriver slikt på plattformen slik at alle foreldre kan se det er ikke helt i vater og jeg tipper han selv var en veldig stor grunn til konfliktene. Kollegaene hans er sikkert bare glade for å bli kvitt han... Anonymkode: 606e5...097 5 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #15 Skrevet 2. juni 2022 Det er alltid noen som hevder de blir mobbet, uten at det nødvendigvis stemmer. Bare se på John Arne Riise i Farmen Kjendis, tok offerrollen fra første stund uten knapt noe som helst grunnlag. Anonymkode: ce1b7...7b6 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #16 Skrevet 2. juni 2022 Det høres jo litt spesielt ut. Er dette noe som "alle" trenger å høre om? Ellers er det vanlig prosedyre på de fleste arbeidsplasser at man smiler til kundene (foreldre er kunder), og later som alt er bra, selv når det ikke er bra. Kanskje det er nødvendig å ta et oppgjør med denne kulturen? Anonymkode: 71714...c53 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #17 Skrevet 2. juni 2022 Jobber selv i barnehage, og jeg vet det er en del drama og konflikter mellom enkelte ansatte. Vet det er ansatte som gråter på jobb fordi vi har en ansatt som lager mye styr. leder tar lite tak i det. Selv om de har hatt møter på møter. så ja - mobbing på arbeidsplassen finnes, også i en barnehage Anonymkode: bae9c...f45 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #18 Skrevet 2. juni 2022 Nja. Jeg opplevde noe lignende i barnehagen til eldste. Bare at der var det en assistent, som la ut i det vide og det brede om at andre ikke gjorde jobben sin. Til meg som mor, ved levering. Glad for at jeg ga barnehagen en ny sjanse. Tok det opp i samtale med pedagogisk leder, som ble veldig overrasket. Og så jo senere at det heller var omvendt. Anonymkode: 5db17...26a 1
Meltzer Skrevet 2. juni 2022 #19 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det sier kanskje mer om denne barnehagelærern enn om selve barnehagen. Anonymkode: cc2ce...34c Og hvordan gjør det det? Jeg skjønner ikke at folk har lyst til å avskrive vedkommende som en med manglende sosiale antenner. HI gir oss ingen informasjon utover at vedkommende kritiserer miljøet på arbeidsplassen sin, samt at vedkommende ikke lenger er tilsatt. Men jeg må si at jeg kjenner at jeg ikke vil ha mine barn i bhg. hvor ab'er i denne tråden ev. er tilsatt. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #20 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette er ikke tull. Jeg skulle så inderlig ønsket det var det. Synes det er ganske uprofesjonelt å legge ut om det på appen, men det har altså skjedd. Anonymkode: db1ed...c65 Da bør det meldes et sted Anonymkode: 391bf...04e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå