Gå til innhold

Kraftig ned i lønn - endre eller stoppe bidrag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 50% samvær med 3 barn. Vi har privat avtale som bestemmer at ex får barnetrygdene og bidrag i henhold til NAV sin bidragsveileder. Jeg har alltid tjent mye mer enn ex, og betalt mye i bidrag hver måned.  I tillegg betaler jeg 50% på mye annet barna «trenger», forsikringer, mobiler og abonnement, fritidsutstyr, busskort, lommepenger, frisør etc.  Ja, det blir mye Vippsing. 

Nå må jeg inn i ny jobb (nedbemanning) hvor jeg vil tjene mindre enn ex.  Ex vil nå gå bort fra avtalen og ønsker at vi fremover skal dele på de faktiske utgiftene i forhold til inntekt. (Det var mitt forslag da jeg flyttet ut, da jeg mener det er rettferdig i forhold til at vi har 50/50 samvær, men ex stod den gang hardnakket på å følge bidragsveileder for heller å få et nesten 5 sifret beløp på konto hver måned i tillegg til barnetrygdene. 

H*n har nå sikkert sett på bidragsveilederen og sett at med fremtidig inntekt, skal jeg ikke lenger betale noe bidrag.

Skal jeg forholde meg til avtalen, eller gå med på hennes forslag?  Hva om jeg går opp i lønn igjen da, skal vi da fortsette å dele på utgiftene, eller tilbake på den gamle avtalen?

Jeg har et godt forhold til barna, og ønsker fortsatt å vise at jeg er med på å forsørge dem. Noen som har vært i samme situasjon?

Anonymkode: 18387...fb2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Si til exen at dere enten må bruke veilederen eller dele utgifter? Og at det vil gjelde også når du evt går opp i lønn? Er jo helt urimelig om du skal ha det alternativet som gir høyest betaling uansett.

Anonymkode: 0d0e2...e8b

AnonymBruker
Skrevet

Ville tatt det helt under nav, så får du halve barnetrygden også.

Anonymkode: 5b24f...14c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Følg reglene. De er upersonlige og dere slipper diskusjoner.

Anonymkode: ecf61...465

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Følg veilederen til nav, jeg har også barna  50%,   betaler bidrag og betaler de faste utgiftene i tillegg uten å få en krone fra staten. 

Prøvd å øke bidraget til mor men de går på sparebluss allikeve og aldri råd til noe, så å pøse mer penger inn i en økononi hos noen som ikke kan prioritere har ingenting for seg. 

Anbefaler minst mulig bidrag til mor og bruk pengene direkte på barna 

Anonymkode: a9a8a...d1d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...