Søtpotita Skrevet 10. november 2005 #1 Skrevet 10. november 2005 Eg har lyst å laga meg ein cd med litt julestemning. Men kjem ikkje på så mange sangar. Tenker på sånne kjente som "Rocking around the christmas tree" og "Do they know its christmas"...
Malou Skrevet 10. november 2005 #2 Skrevet 10. november 2005 (endret) Noen av mine favoritter er 'O'helga natt/Holy Night, Christmas Song (Chestnuts Roasting On An Open Fire) og En stjerne skinner i natt. Eller liker jeg også So This Is Christmas, Do They Know It's Christmas, White Christmas, Christmas Day, Misteltoe and Wine og Have Yourself a Merry Little Christmas. Alle disse pluss noen til er med på min egenkomponerte jule-CD som jeg fikk lyst til å høre på her om dagen, men jeg synes det er litt for tidligste laget ennå så jeg får vente et par uker til. Endret 10. november 2005 av Malou
Brunhilde Skrevet 10. november 2005 #3 Skrevet 10. november 2005 A Fairytale of New York, Little Drummer Boy, All I Want For X-mas Is My Two Front Teeth...
Gjest gjest1 Skrevet 11. november 2005 #5 Skrevet 11. november 2005 Deilig er jorden og Himlen i min favn.
Gjest gjest1 Skrevet 11. november 2005 #7 Skrevet 11. november 2005 Fairytale of New York er superfin!
Mysti Skrevet 11. november 2005 #8 Skrevet 11. november 2005 "Julkortet" med D.D.E. og "Et lys imot mørketida" med Jenny Jensen.
Gjest gjest Skrevet 12. november 2005 #9 Skrevet 12. november 2005 "Jul med Bjelleklang" har også mange fine! Likte den ikke så godt i begynnelsen, men der er faktisk mange fine tekster!
iviking Skrevet 13. november 2005 #11 Skrevet 13. november 2005 Oi, her er det mange dere ikke har nevnt: The christmas song - Nat King Cole White Christmas - Bing Crosby Have yourself a merry little Christmas - Frank Sinatra Winter Wonderland - Tony Benett Sleigh ride - Ella Fitzgerald Let it snow - Dean Martin Home for the Hollidays - Perry Como The most wonderfull time of the year - Johnny Mathis A Holly Jolly Christmas - Burle Ives Rockin' Around the Christmas Tree - Brenda lee Jingle bell rock - Bobby helms Little saint nick - The beach boys Merry Christmas darling - the Carpenters Christmas Collage - Kathy Mattea Peace on Earth/Little Drummer Boy - Bing Crosby / David Bowie Happy Xmas (War Is Over) - John Lennon & Yoko Ono / John Lennon & the Plastic Ono Band Do they know its Christmas (gamel og ny versjon) - Band Aid A wonderfull Christmas time - Paul mcCartney last Christmas - who (husker ikke helt hva han heter igjen) Love on layaway - Gloria Estefan Santa Baby - Eartha kitt Er mange fler, men kommer ikke på noen akkurat nå Vær obs på at de fleste sangene finnes i versjoner med forskjellige artister, disse artistene liker jeg godt, men det finnnes mange andre bra versjoner til de fleste låtene.
Anglofil Skrevet 13. november 2005 #12 Skrevet 13. november 2005 Mange ulike versjoner jeg liker; Jingle Bells ~ Frank Sinatra Have Yourself a Merry Little Christmas ~ Frank Sinatra Go Tell it on the Mountain ~ Frank Sinatra & Bing Crosby We Wish You the Merriest ~ Frank Sinatra & Bing Crosby The Twelve Days of Christmas ~ Frank Sinatra, Frank Sinatra Jr., Nancy Sinatra & Tina Sinatra I Wouldn't Trade Christmas ~ Frank Sinatra, Frank Sinatra Jr, Nancy Sinatra og Tina Sinatra Christmas Memories ~ Frank Sinatra Silent Night, Holy Night ~ Frank Sinatra White Christmas ~ Frank Sinatra Hark the Herald Angels Sing ~ Frank Sinatra I Will be Home for Christmas ~ Frank Sinatra Mistletoe and Holly ~ Frank Sinatra Let it Snow! Let it Snow! Let it Snow! ~ Frank Sinatra O' Little Town of Bethlehem ~ Frank Sinatra Winter Wonderland ~ Frank Sinatra Adeste Fideles (Oh XOme, All Ye Faithful) ~ Frank Sinatra Santa Claus is Coming to Town ~ Frank Sinatra The Christmas Song ~ Frank Sinatra Silent Night ~ Bing Crosby Adeste Fideles (Oh XOme, All Ye Faithful) ~ Bing Crosby White Christmas ~ Bing Crosby I'll be Home for Christmas ~ Bing Crosby Santa Claus is Coming to Town ~ Bing Crosby Silver Bells ~ Bing Crosby Jingle Bells ~ Bing Crosby Mele Kalikimaka ~ Bing Crosby It's Beginning to Look Like Christmas ~ Bing Crosby Twelve Days of Christmas ~ Bing Crosby Rudolph the Red Nose Reindeer ~ Bing Crosby O' Little Town of Bethlehem ~ Bing Crosby Medley: Deck the Halls ~ Bing Crosby Little Drummer Boy/Peace on Earth ~ Bing Crosby & David Bowie Let it Snow! Let it Snow! Let it Snow ~ Dean Martin Rudolph the Red-Nosed Reindeer ~ Dean Martin Winter Wonderland ~ Dean Martin Rockin' Around the Christmas Tree ~ Brenda Lee I Saw Mommy Kissing Santa Claus ~ Brenda Lee Jingle Bell Rock ~ Brenda Lee We Wish you Merry Christmas ~ Lou Rawls Sleigh Ride ~ Lou Rawls Winter Wonderland ~ Lou Rawls Merry Christmas All ~ Brook Benton I Wish Everybody Could Be Like Christmas ~ Brook Benton Sleigh Ride ~ Ella Fitzgerald Have Yourself a Merry Little Christmas ~ Ella Fitzgerald Santa's List ~ Cliff Richard Mistletoe and Wine ~ Cliff Richard Little Saint Nick ~ The Beach Boys God Only Knows ~ The Beach Boys Christmas Wrapping ~ Spice Girls Sleigh Ride ~ Spice Girls The Christmas Song ~ Nat King Cole Driving Home for Christmas ~ Chris Rea My Two Front Teeth (All I Want for Christmas) ~ Spike Jones & His City Slickers Happy Xmas (War is Over) ~ John & Yoko And the Plastic Ono Band with the Harlem Community Choir Santa Baby ~ Earth Kitt Do They Know it's Christmas? ~ Band Aid Wonderful Christmas Time ~ Paul McCarthy I Wish it Could be Christmas Everyday ~ Wizzard Step Into Christmas ~ Elton John Merry Xmas Everybody ~ Slade Santa Baby ~ Kylie Minogue My Only Wish (This Year) ~ Britney Spears All I Want for Christmas is You ~ Olivia Olson What Christmas Means to Me ~ Stevie Wonder Baby, it's Cold Outside ~ Tom Jones & Cerys Matthews We Wish You a Merry Christmas ~ Ashanti White Chrismas ~ Otis Redding Last Christmas ~ Wham Baby, it's Cold Outside ~ Bobby Caldwell & Vanessa Williams Stop the Cavalry ~ Jona Lewie The Perfect Year ~ Dina Carroll Lonely this Christmas ~ MUD Rudolph the Red-Nosed Reindeer ~ Burl Ives Christmas is All Around ~ Billy Mack (fra filmen Love Actually) Frosty the Snowman ~ Jackson Five Walk this Sleigh ~ Robbie Williams Last Christmas ~ Billie Piper I Believe in Father Christmas ~ Greg Lake Silent Night ~ Sinead O'Connor When a Child is Born ~ Hannah Morris Winter Wonderland ~ Dolly Parton Silent Night, Holy Night ~ Mahalia Jackson Mary's Boy Child ~ Harry Belafonte Hark the Herald Angels Sing ~ Julie Andrews Little Drummer Boy ~ Roger Whitaker Winter Wonderland ~ The Platters Feliz Navidad ~ José Feliciano Frosty the Snowman ~ Gene Autry Mary's Little Boycild ~ John Denver The Little Drummer Boy ~ Rosemary Clooney O Holy Night ~ The Drifters feat. Bill Pinkey Last Christmas ~ The Quarrymen En stjerne skinner i natt ~ Oslo Gospel Choir Deilig er jorden ~ Nidarosdomen Guttekor Glade jul, hellige jul ~ Sølvguttene Stilla natt ~ Tommy Körberg/Oslo Gospel Choir Du grønne gliterende tre ~ Nidarosdomens Guttekor Jeg er så glad hver julekveld ~ Nidarosdomens guttekor Julekveldsvisa ~ Alf Prøysen Romjulsdrøm ~ Alf Prøysen Et barn er født i Bethlehem ~ Sølvguttene Deilig er den himmel blå ~ Nidarosdomens Guttekor Nu tändas tusen juleljus ~ Tommy Körberg/Oslo Gospel Choir Vårres jul ~ Hans Rotmo O helga natt ~ Tommy Körberg/Oslo Gospel Choir Glade jul ~ Oslo Gospel Choir Deilig er jorden ~ Elisabeth Andreassen Nå tennes tusen julelys ~ Elisabeth Andreassen Marias guttebarn ~ Anita Skorgan Bella Notte ~ Christer Sjögren La det sne ~ Nora Brockstedt Julekveldsvisa ~ Nora Brockstedt Julepotpurri ~ Scandinavia O helga natt ~ Jussi Björling Hei hå - nå er det jul igjen ~ Per Aspelin Spike-sage-lime-banke ~ Per Aspelin Sangen til julestjernen ~ Hanne Krogh Julekveld i skogen ~ Rolf Just Nilsen Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå