Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sover ganske lett, men er avhengig av god søvn. Derfor blir jeg forstyrret de gangene han jobber kveldsvakt og kanskje kommer senere hjem på grunn av at noe uforutsett hendte. Badet ligger vegg-i-vegg og når han dusjer våkner jeg igjen, og deretter når han legger seg i sengen. Andre ganger kan han streve med å sove, mens jeg sover - og så blir han liggende med telefonen, som avgir lys. Det hender da at han onanerer, for å få sove. Jeg synes det er blitt mer av det, og det er forstyrrende. Vi har mulighet til å ligge på hver vårt rom, men det føles som et nederlag å ikke sove i samme seng. Kan noen gi råd?

Anonymkode: 1d125...34f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg sover ganske lett, men er avhengig av god søvn. Derfor blir jeg forstyrret de gangene han jobber kveldsvakt og kanskje kommer senere hjem på grunn av at noe uforutsett hendte. Badet ligger vegg-i-vegg og når han dusjer våkner jeg igjen, og deretter når han legger seg i sengen. Andre ganger kan han streve med å sove, mens jeg sover - og så blir han liggende med telefonen, som avgir lys. Det hender da at han onanerer, for å få sove. Jeg synes det er blitt mer av det, og det er forstyrrende. Vi har mulighet til å ligge på hver vårt rom, men det føles som et nederlag å ikke sove i samme seng. Kan noen gi råd?

Altså, ligger han i senga ved siden av deg og onarer?

Ja, i dette innlegget var det det jeg hang meg oppi. 

Anonymkode: 2cd1a...133

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

han jobber kveldsvakt og kanskje kommer senere hjem på grunn av at noe uforutsett hendte

dusjer

liggende med telefonen

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

hender da at han onanerer

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

blitt mer av det

Hmmmmmmmmmm.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ikke nødvendigvis et nederlag, MEN det krever mer av dere for å holde på nærhet og intimitet. Man får litt gratis ved å dele rom og seng. Sover man på separate rom så må man passe på å være nære ellers.

Anonymkode: 41d80...087

• Liker 4
Skrevet (endret)

Nei, det er et basalbehov å sove. INGENTING fungerer dersom ett parti lider av kronisk søvnmangel. Dette med å "gå til sengs sammen" er selvfølgelig en veldig fin og romantisk ting dersom dette fungerer for BEGGE, men det gjør det jo ikke. Folk jobber til forskjellige tider, noen har sykdommer som gjør det vansklig å sove/trenger mer søvn, men helt ærlig vil tror det er mer unntak en regelen.  

Synes også de med småbarn burde delt på seg mer, og latt den ene får sove ifred/sove ut alene på skift. 

(hilsen en et forhold på tiende året med en toåring og mann som jobber turnus OG som sover alene) 

EDIT: Å ligge og pille på mobil å runke ved siden av partner, seriøst?  Han har ingen respekt, og du må skaffe deg selvrespekt. Det er bare ekkelt, og han burde sovet på dass. 

Endret av Perle
  • Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Å ikke dele soverom kan være begynelsen på slutten. For mange, men ikke for alle. Kommer anpå hvor interessert begge er å holde på intimiteten. Holder ikke bare at en vil. 

Anonymkode: 54657...1a8

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 2.6.2022 den 16.31):

Å ikke dele soverom kan være begynelsen på slutten. For mange, men ikke for alle. Kommer anpå hvor interessert begge er å holde på intimiteten. Holder ikke bare at en vil. 

Anonymkode: 54657...1a8

Eller søvnen. 

Igjen, det er jo en romantisk tanke å sovne i hverandres armer etter heftig elskov, men alle over 25 vet at omstendigheter i hverdagen og livet (barn, sykdom, jobb), ikke alltid (sjelden) gjør dette mulig. Å tviholde på dette idealet er helt idiotisk dersom det går utover helsen. 

Det vil ofte være ett parti som sover godt uansett, og for denne er jo dette ikke noe problem, men for de av oss som lider under for lite søvn har søvnproblemer problemer så er det invalidiserende og da må man ta ansvar for egen helse for seg selv, forholdet og familiens skyld. Dette burde den andre (stort sett mannen som ofte sover uansett) støtte, da konsekvensen av en en kronisk sliten partner er en stor trussel for forholdet og familielivet.

Edit: dette med intimitet og sex kan alle med litt fantasi få til utenom disse 7-8 timene i døgnet som skal (ihvertfall burde ) være til søvn og restitusjon.

Endret av Perle
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dere kan ha nærhet når dere skal ha sex. Det er ikke nærhet når han runker eller glor på mobilen. Det er også bedre for dere begge at dere får godt med søvn og ikke vekker hverandre 😊

Vi har hvert vårt soverom pga at vi vekker hverandre med at vi skal opp til ulik tid og pga snorking og urolig soving etc. Og så har vi kosestunder utenom 😍

Anonymkode: bd112...e38

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi sover godt på hvert vårt rom, og har gjort det i mange år 🙂 Søvn er livsviktig!

Anonymkode: 03428...1d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.6.2022 den 14.21):

Sov i ro propper i ørene. 

Anonymkode: 03e9f...0c3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det kan booste forholdet deres hvis dere sover i hvert deres rom.

Når han er komfortabel med å onanere rett ved siden av deg så har forholdet blitt litt for tett.

Litt mer avstand ville kanskje skapt litt spenning i tillegg til bedre søvn.

Anonymkode: a8fae...725

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.6.2022 den 14.21):

Det er ikke nederlag. Det er så utrolig viktig for velvære og hverdagsfungeringen med en god natts søvn. Fint å sove sammen for de som faktisk sover bra, men med årene blir søvnkvaliteten dårligere og det blir vanskelig for å få nok. 

Jeg syntes eget rom er helt nødvendig. Jeg våkner av den minste ting. Mannen er våken perioder av natten og ser på telefonen. Uten lyd men jeg våkner av han han romsterer, så må han på do, rette på dyna, leser på sengen osvosv.  Ikke glem at den som får nok søvn er hyggeligere, mer tålmodig og er mer fleksibel. 

Anonymkode: 62550...0d5

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det er best at dere ikke sover i samme hus.
Feks hvis dere har et uthus, så kan han ligg der i fred og ro og onanere så my han vil.

Anonymkode: c1427...827

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Sov i ro propper i ørene.  Anonymkode: 03e9f...0c3

Dette er veldig oppskrytt. Når en har propper i ørene blir det ens egen pust og hjertebank en hører og det er ikke beroligende. Det er helt ok å ha hver sin soveplass, tilpasset den enkelte.  

Anonymkode: e0dfa...4b2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Søvn trumfer spooning!! Å ha separate soverom er IKKE ensbetydende med at det er starten på slutten. 

Anonymkode: 805f3...694

• Nyttig 2
Skrevet
On 6/2/2022 at 2:31 PM, Perle said:

EDIT: Å ligge og pille på mobil å runke ved siden av partner, seriøst?  Han har ingen respekt, og du må skaffe deg selvrespekt. Det er bare ekkelt, og han burde sovet på dass. 

Hadde ikke brydd meg om dama begynte å fingre ved siden av meg om hun hadde behov for det, grensen går ved en vibratorer som lager irriterendes lyd.

AnonymBruker
Skrevet

Det og sove godt og sammenhengende gjennom natten er helt essensielt for at jeg skal fungere som ett nogenlunde hyggelig og fornuftig menneske. 

Mannen min ble kjempe trist når jeg ville ha eget soverom. Han følte det var som om vi gjorde det slutt omtrent. 

Men jeg var nødt. Etter åresvis med å våkne 5-6 ganger hver natt av snorking og tissepauser så orket jeg ikke mer, våknet jo mer sliten enn da jeg la meg på slutten. 

Det har vert så deilig å sove om nettene! Føler jeg har fått en ny hverdag når jeg får sove 7 timer sammenhengende. Sex og nærhet forsvinner jo ikke fordi vi sover i hver vår seng. Vi holder rundt hverandre og har sex like mye som før, vi bare snorker i hver vår seng nå.

Anbefales på det sterkeste!

Så må den som har sovet godt i åresvis bare ta seg sammen litt, for de vet ikke hvor ekstremt utmattende det er når man aldri får sovet godt nok. 

Anonymkode: 5d1bf...974

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tenker dette er ganske vanlig for folk som er 35+. Da handler samliv mest om barn og enøk, og en god natts søvn er viktig.

Anonymkode: d5145...e66

AnonymBruker
Skrevet

Vi har sex før leggetid uansett..

Søvn er SÅ viktig for meg.

Derfor sover jeg alene...

Anonymkode: 6d61e...fc1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...