Gå til innhold

Hvis det er så vanskelig å få dame, hvorfor er så mange menn dårlige partnere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja som overskriften sier, hvorfor klager menn på at det er så vanskelig å få dame, men når de så får dame er de ofte ufine og egoistiske partnere, som ødelegger relasjonen de da (omsider) har fått? Det virker helt ulogisk for min del, og spesielt det at de menn som ikke er spesielt attraktive ofte er verre mot sin partner enn dem som er såpass attraktive at de relativt enkelt kunne fått ny partner. 

Er det hevn? Den kvinnen som faktisk elsker dem må ta støyten for alle som ikke ga positiv respons?

Er det misforstått "mandighet " og dårlige sosiale evner, og tro på at menn liksom skal være sjefete, ufin og egoistisk?

Er det at de bare tok til takke med en kvinne, og egentlig er bitter over dem de ikke fikk?

Uansett ender mange slike opp som single igjen, selvforskyldt, og da er det rett tilbake til å klage på at de ikke får napp. De hadde storfisk i hendene, kastet den selv fra seg, og på'an igjen med å klage over hvor vanskelig...

Jeg forstår det ikke. 

Anonymkode: 2f04c...403

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Er det misforstått "mandighet " og dårlige sosiale evner, og tro på at menn liksom skal være sjefete, ufin og egoistisk?"

Ja.

Anonymkode: a4918...fd3

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

spesielt det at de menn som ikke er spesielt attraktive ofte er verre mot sin partner enn dem som er såpass attraktive at de relativt enkelt kunne fått ny partner. 

Dette tror jeg ikke på, playere er pene som oftest. I de tilfellene du har rett dreier det seg om lite attraktive menn som føler de har tatt til takke med ei dame med under middels utseende, uten at de virkelig elsker det herlige mennesket hun egentlig er.

Anonymkode: e5c4f...16c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Berettigelse kanskje? Entitlement på godt norsk. De tenker de har rett på å få dame. Og noen tenker nok st egentlig burde de fått en finere dame, men så fikk de bare hun her da og så er de kanskje bitre over det og anstrenger seg ikke akkurat for å behandle henne ordentlig.

Min far var litt sånn, i alle fall. De var gift og religiøse i tillegg, så i hans hode var det ikke noe alternativ å skille seg. Og da var det jo ingen konsekvenser av å være en dårlig partner. I tillegg hadde hans foreldre et dårlig ekteskap med taushet/tafatthet fra han og mas/frustrasjon fra henne, så han trodde vel at det var sånn det skulle være i et ekteskap. 

Anonymkode: 72a77...6c4

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Dette tror jeg ikke på, playere er pene som oftest. I de tilfellene du har rett dreier det seg om lite attraktive menn som føler de har tatt til takke med ei dame med under middels utseende, uten at de virkelig elsker det herlige mennesket hun egentlig er.

Uenig med deg. Har sett det ts snakker om mange ganger. Dama er vakker og helt fantastisk, han er sånn passe, og han behandler henne som dritt slik at hun får dårlig selvtillit og går ingen steder. 

Anonymkode: eb829...513

• Liker 15
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er iallefall min observasjon. De menn jeg kjenner som har vært populære blant kvinner er jevnt over bedre partnere og har bedre dialog med sin partner. De menn jeg virkelig reagerer på oppførsel til er menn som har slitt med å få interesse fra kvinner. Så får de det, og er altså mer eller mindre direkte slemme mot kvinnen. Ufin i hvordan de snakker med henne, egoistiske og dårlig partner totalt sett. 

Så blir de gjerne forlatt etterhvert selvfølgelig, og da er det overraskende, de er knust, de er bitre... og så gjentar de det samme om de omsider finner en ny. 

Tidligere "playboys" jeg vet om er dedikerte fedre og ektemenn. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja som overskriften sier, hvorfor klager menn på at det er så vanskelig å få dame, men når de så får dame er de ofte ufine og egoistiske partnere, som ødelegger relasjonen de da (omsider) har fått? Det virker helt ulogisk for min del, og spesielt det at de menn som ikke er spesielt attraktive ofte er verre mot sin partner enn dem som er såpass attraktive at de relativt enkelt kunne fått ny partner. 

Er det hevn? Den kvinnen som faktisk elsker dem må ta støyten for alle som ikke ga positiv respons?

Er det misforstått "mandighet " og dårlige sosiale evner, og tro på at menn liksom skal være sjefete, ufin og egoistisk?

Er det at de bare tok til takke med en kvinne, og egentlig er bitter over dem de ikke fikk?

Uansett ender mange slike opp som single igjen, selvforskyldt, og da er det rett tilbake til å klage på at de ikke får napp. De hadde storfisk i hendene, kastet den selv fra seg, og på'an igjen med å klage over hvor vanskelig...

Jeg forstår det ikke. 

Tror mye bunner i frustrasjon og oppgitthet over dårlig kommunikasjon der mannen er den som skal lede, men sier ting på feil måte og hun som ikke kan snakke og bare hinter noe han ikke forstår. Det blir ikke akkurat noe supert forhold av dette. 

Skrevet (endret)

Det er iallefall min observasjon. De menn jeg kjenner som har vært populære blant kvinner er jevnt over bedre partnere og har bedre dialog med sin partner. De menn jeg virkelig reagerer på oppførsel til er menn som har slitt med å få interesse fra kvinner. Så får de det, og er altså mer eller mindre direkte slemme mot kvinnen. Ufin i hvordan de snakker med henne, egoistiske og dårlig partner totalt sett. 

Så blir de gjerne forlatt etterhvert selvfølgelig, og da er det overraskende, de er knust, de er bitre... og så gjentar de det samme om de omsider finner en ny. 

Tidligere "playboys" jeg vet om er dedikerte fedre og ektemenn. 

Og du må legge til notorisk utro og horebukker. 

Endret av Hr. Aktiv
Men selvfølgelig vet ikke kona noe om dette.
AnonymBruker
Skrevet

Så spørs det jo om de menn som prater om at det er vanskelig å få seg dame, og de menn som oppfører seg dårlig i et forhold, er de samme.

Anonymkode: 7e5ad...417

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Uenig med deg. Har sett det ts snakker om mange ganger. Dama er vakker og helt fantastisk, han er sånn passe, og han behandler henne som dritt slik at hun får dårlig selvtillit og går ingen steder. 

Skjønner det når du har vært vitne til det selv, jeg har ikke opplevd noe slikt.

AnonymBruker
Skrevet

Herregud for en femcel-smørje 😏 Logg deg av Internett, seriøst...

Menn er ikke dårligere partnere enn kvinner. Dette er subjektivt.

Menn med uattraktivt utseende er ikke slemmere og ondere enn andre.

Menn som damer ikke vil ha er ikke dårlige partnere, av den enkle grunn at de ikke er noens partner.

Anonymkode: d6885...f7f

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (Akkurat nå):

Hehehehe, nei. Kanskje man skulle tro det, men de menn jeg kjenner som var mye rundt da de var yngre er absolutt ikke notorisk utro eller horebukker. 

Han ekle fyren med dårlige sosiale antenner, som alle bare var høflige mot fordi han var inngiftet i familien derimot... 

Eller min hissige lille fetter, som alltid har hatt komplekser for høyde og å være veldig tynn derimot...

Skilte menn nå selvfølgelig. Hadde flotte koner, men ikke nå lengre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (3 minutter siden):

Viktig presisering, det er akkurat det som gjør at tidligere playboys er tilsynelatende gode dedikerte fedre og ektemenn. De har lang erfaring i å kamuflere sitt dobbeltliv.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så spørs det jo om de menn som prater om at det er vanskelig å få seg dame, og de menn som oppfører seg dårlig i et forhold, er de samme.

Anonymkode: 7e5ad...417

Ja jeg refererer for min del til konkrete eksempler på menn som klaget på at kvinner ikke ga dem en sjanse, så fikk de kvinner, så behandlet de sin partner dårlig, de ble selvforskyldt forlatt, og nå klager de igjen. 

• Liker 8
Skrevet

Hehehehe, nei. Kanskje man skulle tro det, men de menn jeg kjenner som var mye rundt da de var yngre er absolutt ikke notorisk utro eller horebukker. 

Han ekle fyren med dårlige sosiale antenner, som alle bare var høflige mot fordi han var inngiftet i familien derimot... 

Eller min hissige lille fetter, som alltid har hatt komplekser for høyde og å være veldig tynn derimot...

Skilte menn nå selvfølgelig. Hadde flotte koner, men ikke nå lengre.

Nesten alle de jeg vet av som har fartet mye rundt før har kone og barn hjemme og masse nye damer ute. De har ikke sluttet på noe vis, men bare blitt litt mere diskret. Dette er jevnt over menn i høyere stillinger med en del reisedøgn i jobbsammenheng. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja jeg refererer for min del til konkrete eksempler på menn som klaget på at kvinner ikke ga dem en sjanse, så fikk de kvinner, så behandlet de sin partner dårlig, de ble selvforskyldt forlatt, og nå klager de igjen. 

Mener du kvinner behandler sine menn bedre?

AnonymBruker
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (Akkurat nå):

Nesten alle de jeg vet av som har fartet mye rundt før har kone og barn hjemme og masse nye damer ute. De har ikke sluttet på noe vis, men bare blitt litt mere diskret. Dette er jevnt over menn i høyere stillinger med en del reisedøgn i jobbsammenheng. 

Ok, da snakker vi kanskje ikke om samme type menn. Jeg refererte mer til dem som har fått sin del av interesse fra kvinner, og ikke har slitt med dette med kvinner, men de har ikke vært typen som lå rundt for å ligge rundt. De er nå dedikerte fedre og ektemenn. De har som regel vanlige jobber og kun ene av dem reiser. Nordsjøen. 

Du skriver kanskje om dem med særskilt interesse for å harve over flest mulig kvinner, og som har stolthet og "identitet" i det. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (3 minutter siden):

Mener du kvinner behandler sine menn bedre?

Ja i disse tilfellene så definitivt. 

Jeg har opplevd kvinner som er tilsvarende ufine mot sine menn, men ikke like ofte nei. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

"Er det misforstått "mandighet " og dårlige sosiale evner, og tro på at menn liksom skal være sjefete, ufin og egoistisk?"

Ja.

Anonymkode: a4918...fd3

Jeg heller litt til dette selv. Ufinheten virker ofte litt som et sjefete spill i starten av slike relasjoner, men så utvikler det seg gjerne til at mannen virkelig blir ordentlig  nebbete, hånlig, sjefete og ekkel mot partner. Såpass at det er ubehagelig å observere. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Synd at så mange sliter med selvtillit og -respekt i relasjoner.

Anonymkode: ca457...5ca

• Liker 2
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...