AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #1 Skrevet 2. juni 2022 Hadde det vært sesong for norske jordbær, og mulighet for å handle i morgen, hadde jeg nok kjøpt jordbær og fløte feks. Men jeg må handle i dag. Spurte barnet på 10 år om hun kunne komme med forslag. Hun svarte sjokolade og brus, for det er venninna så glad i. Men jeg hadde tenkt det skulle være noe som også falt i smak hos foreldrene. Hva ville dere ha kjøpt? Hva ville dere satt pris på at barnet hadde med seg til dere for en helg? Anonymkode: 7bed8...99a
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #2 Skrevet 2. juni 2022 Ser det ble «han» i overskriften, skulle vært henne;) tenkte på eldste sønnen min da jeg skrev Anonymkode: 7bed8...99a
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #3 Skrevet 2. juni 2022 Barna pleier jo ikke å sitte oppi foreldrene når de har besøk, så jeg hadde sendt med brus og sjokolade hvis venninna likte det. Anonymkode: 7cf90...152 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #4 Skrevet 2. juni 2022 Bare send med litt penger og be de gå på butikken sammen og kjøpe litt godteri og brus. Send melding til foreldrene at du sendte med litt penger, så slipper de å kjøpe dobbelt opp. Anonymkode: 9c3f8...313 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #5 Skrevet 2. juni 2022 Aldri vært borti at man tar med gave til overnatting 😂. Blir litt som å slikke ræv. Send med barnet ditt penger så de kan gå på butikken og kjøpe det de vil ha av godis. Hvorfor skal du gjøre det så tungvint og vanskelig? Anonymkode: ba4fa...8d5 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #6 Skrevet 2. juni 2022 Om det er hele helgen så hadde jeg kanskje sendt med en flaske procecco eller en blomst (kommer helt an på relasjonen jeg har til de, gir ikke alkohol om jeg ikke kjenner folk veldig godt) Og sendt med litt penger til godis så jentene kunne kose seg litt i butikken sammen😊 Anonymkode: 3307a...57d 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #7 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Aldri vært borti at man tar med gave til overnatting 😂. Blir litt som å slikke ræv. Send med barnet ditt penger så de kan gå på butikken og kjøpe det de vil ha av godis. Hvorfor skal du gjøre det så tungvint og vanskelig? Anonymkode: ba4fa...8d5 Hvorfor er det å gi en liten oppmeksomhet til noen som skal ha barnet ditt på besøk en helg «å slikke ræv» Noen folk finner virkelig det negative i ALT Anonymkode: 3307a...57d 9
Kristin70 Skrevet 2. juni 2022 #8 Skrevet 2. juni 2022 Hvis barnet er på overnatting bare fordi barna vil ha overnatting er det ikke nødvendig med gave til foreldrene. Hvis du sender med godteri er det fint å vite det slik at det ikke blir så veldig mye. Hvis det er gave som takk for hjelpen fordi du egentlig trenger barnevakt er blomster hyggelig. 2
Luckiness Skrevet 2. juni 2022 #9 Skrevet 2. juni 2022 Tenker egentlig ikke at det trengs noe gave med mindre overnattingen er til deres fordel. Altså at dere har spurt om overnatting/pass fordi dere skal noe. Med barn kan det bli en del overnattinger fremover. Og så lenge det er noenlunde likt fordelt byttes det jo på hvem som må kjøpe inn litt ekstra middag, frokost, snacks og slikt. Barnet kan fint ta med seg litt penger så de kan kjøpe seg noe godt sammen eller ta med noe snacks til alle. Men det holder med litt. Man vet jo at de man er på overnatting til stort sett tilbyr noe i tillegg også og at dere gjør det samme når dere har overnatting
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #10 Skrevet 2. juni 2022 Send med noe barna liker. Er det helg, er det helt innafor å sende med sjokolade og brus. Eller du kan kjøpe to blad/aktivitetsblad for barn/lignende de kan lese i/ha det gøy med? Anonymkode: 010a6...978 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #11 Skrevet 2. juni 2022 Hadde en venn av min sønn på overnatting for hun måtte jobbe,fikk en flaske vin. Veldig hyggelig og overraskende. Eneste gangen jeg har fått noe,pleier heller ikke å gi noe. Anonymkode: 9a8be...f3f 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #12 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Aldri vært borti at man tar med gave til overnatting 😂. Blir litt som å slikke ræv. Send med barnet ditt penger så de kan gå på butikken og kjøpe det de vil ha av godis. Hvorfor skal du gjøre det så tungvint og vanskelig? Anonymkode: ba4fa...8d5 Helt normalt det rundt her Anonymkode: 08245...ab4
yesmam Skrevet 2. juni 2022 #13 Skrevet 2. juni 2022 Bruker aldri å sende med gaver. Noen ganger ligger di over til venner og andre ganger ligger di over hær. Så det går opp i opp.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #14 Skrevet 2. juni 2022 Jeg hadde satt pris på nesten hva som helst annet enn sjokolade og brus. For det har barnet mitt gjerne planlagt og handlet inn i god tid når det er planlagt overnatting i helg, og da blir det fort for mye hvis besøket har med også. Men du kan eventuelt sende melding og spørre om det er greit å ha det med, hvis ditt barn gjerne vil det. Det vi har fått her som jeg har satt pris på er rundstykker til frokosten (sånne frosne som man steker), god eplejuice, frukt, og ved en anledning litt mat som barnet på besøk likte ettersom barnet var kresent (gjorde det mye enklere for meg). Også fikk barnet mitt noen sommerleker i gave en gang vi hadde med et annet barn på ferie. Men det mest vanlige her er å ikke ha med noe på vanlig overnattingsbesøk. Anonymkode: cdd0e...ab6
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #15 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 2.6.2022 den 14.09): Aldri vært borti at man tar med gave til overnatting 😂. Blir litt som å slikke ræv. Anonymkode: ba4fa...8d5 Hjelpes. Du skal lese mye rart i dag. Anonymkode: 6cfe7...2c2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå