Gå til innhold

Sommerparfyme, en duft som er frisk og lett, langt unna noen som selger parfyme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør man når man bor 16 mil fra nærmeste butikk som selger parfyme, hudpleie og sminke når man vil velge en parfyme som er god?

Ja, man spør her. Hva skal man bestille som passer de fleste, ettersom man ikke kan prøve uten at man kjører 16 mil?

Anonymkode: 49b1d...e9d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det går jo an å kjøpe prøver gjennom finn? Da kaster man liksom ikke bort så mye penger dersom duften ikke faller i smak.

Anonymkode: d5667...f5f

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva gjør man når man bor 16 mil fra nærmeste butikk som selger parfyme, hudpleie og sminke når man vil velge en parfyme som er god?

Ja, man spør her. Hva skal man bestille som passer de fleste, ettersom man ikke kan prøve uten at man kjører 16 mil?

Handler på nett?

Luxplus

Lyko

Kicks

Blivakker

Masse tilbud og gode priser på parfymer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Handler prøver på Finn og Tise 🙂 

Eller blindkjøper fra Lyko eller Kicks og og håper at du treffer riktig. Kan anbefale Olympea Solar fra Paco Rabanne eller Solano fra La Couvent! 

Anonymkode: d6221...2c9

Skrevet

Selv om man bor "på landet" er man vel på tettsteder med parfymeri i mellom?

Alternativt får du snuse på folk når du er på butikken og stoppe og spørre om merke dersom du kjenner en duft du liker 😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Den Versace er en som passer de fleste og er veldig populær. Den rosa. Den er lett og sommer. Selv kler jeg den ikke så godt, og kanskje dyr så lenge du ikke får prøvd. Hadde jeg vært deg ville jeg luktet på parfymer når jeg var i butikk. 

AnonymBruker
Skrevet

Jo Malone sine parfymer er ofte lette og friske. Det som er fint er at de har navn etter hvilke dufter den har, f.eks EnglisPear & Fresia. Da kan du søke litt og finne hvilke dufter du liker best.

Ellers så er DENNE fra Valentino veldig frisk og en duft de fleste vil like.

Anonymkode: 1a103...aed

Skrevet (endret)

Om vi skal kunne gi gode anbefalinger bør du si noe om hva slags parfymer du liker. Eller eventuelt hvilke parfymer du liker. Om vi vet at du liker søte parfymer, fruktige parfymer, eller friske parfymer, blir det lettere å anbefale, frisk og lett kan være litt forskjellige ting og komme i litt ulike kategorier. Mener du det jeg kaller typisk "rett ut av dusjen"-parfyme, letter blomsterdufter, eller noe sitrusaktig?

Og når du har fått forslag på parfymer som passer din beskrivelse, da kan du bestille prøver på finn.no. I alle fall om det er veldig dyre parfymer som blir foreslått, da blir det fort dyrt å bomme. Dessverre synes jeg ikke det er noe som heter "passer til de fleste" når det kommer til parfyme, fordi det er veldig individuelt hvordan parfyme lukter på ulike personer, og hvilke duftnoter man oppfatter.

Endret av Skogkatten
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1E048B95-A9C9-4295-AFEA-9B3A7CF3EB08.jpeg

Anonymkode: d90ff...405

• Liker 2
Skrevet

Denne er frisk, fruktig og ikkje for "innpåtrengande". Dolce & Gabbana "Dolce Shine"

4e386a16-2d2e-44df-8891-dc73171948dc_11.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

Min sommerfavoritt er Tom Ford Neroli Portofino.  Vet Kicks sender. 

Anonymkode: af64b...c85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...