Gå til innhold

Single som voksen? Er jo helt fantastisk, å leve sitt eget liv.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også vært den som har brukt mye tid på å jage etter menn, finne den "rette". Men det finnes jo mange "rette" der ute, de fleste drømmer om ting de har sett på film eller serier. Kanskje lest i kvinneblader, at det finnes drømmemenn. At A4-livet er det riktige, mange får barn/gifter seg pga andre rundt seg gjør det.

Trist.

Nesten ingen velger å ta egne valg i livet.

Tenk at folk går rundt å spør når noen skal gifte seg eller få barn, at det er en selvfølge. Utrolig frekt.

Oppdaget singlelivet som 30åring, ikke sett meg tilbake. Alle mine venninner har fått barn, skiftet menn minst 1 gang etterpå som regel. Når man ser hva de sliter med er jeg SÅ glad jeg stoppet mannejaget.

Alt det negative som har møtt meg pga mine valg har gjort meg mye sterkere.

Anonymkode: 22cd3...c3e

• Liker 8
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Samfunnet kommer ikke til å fungere hvis alle skal "leve livet sitt" og ingen får kjærester og barn. Jeg blir skremt av tanke på hvordan Norge blir om 30 år, blir et merkelig samfunn 

Anonymkode: bd47f...fa5

• Liker 4
Skrevet

Det viktigste er jo at man finner hva som fungerer for seg. Var selv singel i mange år, og hadde det bra, men ønsket nok å finne noen å dele livet med, ja. Det gjorde jeg etter hvert, og det var et høyst selvstendig valg (kfr. ditt utsagn "Nesten ingen velger å ta egne valg i livet").

Det har utvilsomt mange fordeler både å leve med partner og å leve alene, man må jo bare finne ut hva som passer best for seg, og forhåpentlig har man følelsen av å ha valgt livssituasjon selv.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fortsett å si det til deg mange nok ganger, så tror du nok på det selv til slutt. 

Anonymkode: 7fa59...052

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fullt mulig å leve sitt eget liv i et forhold. Det er jo faktisk det man gjør - lever sitt liv med partneren fordi man ønsker det. 
Men selvfølgelig, det passer ikke for alle, så du skal bare fortsett som singel.

Anonymkode: f50d5...024

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er du et barn?

Anonymkode: 78a15...e08

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fortsett å si det til deg mange nok ganger, så tror du nok på det selv til slutt. 

Anonymkode: 7fa59...052

Ja mye bedre å være i forhold som ryker med x antall barn med forskjellige menn...

Er selv singel men synes som deg at det er litt merkelig når folk skal komme med den "jeg er så fri og singel jeg har det så bra!!" Blir litt påtatt er jo ingen som spurte hehe..

Jeg forteller det ikke til folk ut av det blå men kan si til folk at det er faktisk ganske fint å ha det livet jeg har fordi de som spør gjerne har den oppfatningen av at det er kjipt for meg å være singel?

Hvorfor er jeg det? Har jeg ikke lyst på forhold? Han kommer når du minst venter det osv..men det er vel fordi de har en oppfatning om single kan jeg tenke meg.

Anonymkode: 9b9af...819

• Liker 2
Skrevet (endret)

Er mange skjebner, valg osv. 

Jeg var på jakt etter menn I en viss tid av livet. Tilslutt ble jeg så mye såret , og det var også noen som jeg måtte skuffe på veien. Jeg synes den perioden var ganske vanskelig psykisk sett. Tilslutt var det slutt på jakt og jeg kom frem til at jeg kunne bli lykkelig alene. Jeg ble det. Det var bedre psykisk for meg. For dating er en psykisk vanskelig prosess for noen. Jeg kunne levd alene for resten av livet dersom ikke tilfeldighetene førte til at jeg traff min nåværende mann. 

Ingen bestemmer hvordan man skal leve. Folk kan tenke og synes hva de vil. Ingen vet svaret på hvorfor noen er alene. Man er sin egen lykkesmed. 

Jeg ser ikke på single som mindre verdt selv om de ikke har partner. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Folk må få leve det livet de selv vil. Én mal passer ikke for alle. 

Anonymkode: cd51f...810

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Samfunnet kommer ikke til å fungere hvis alle skal "leve livet sitt" og ingen får kjærester og barn. Jeg blir skremt av tanke på hvordan Norge blir om 30 år, blir et merkelig samfunn 

Dine/mine/våre barn-opplegget er heller ikke særlig bærekraftig.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med deg TS 👌🏻
Jeg skjønner resonnementet ditt veldig godt, og for Guds skyld, det må jo være lov å flagge at man nyter singel-livet!

Skjønner ikke hvorfor det å ha en partner skal være standarden, been there, done that, og gjør det aldri igjen.

Det er jo bare å høre på all misnøyen venninner og kollegaer osv har om sin partner; suring, sjalusi og økonomi osv osv. Så den som er 100 % lykkelig i tosomhet har jeg enda ikke møtt. Ergo velger jeg livet som singel, akkurat som TS, og jeg elsker hvert sekund ❤️

Anonymkode: d4688...c96

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har gjort mitt. Var gift i 24 år og har 2 voksne barn. Nå er jeg helt ferdig med forhold. Grøsser ved tanken 

Anonymkode: 7a1f7...7bf

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

den som er 100 % lykkelig i tosomhet har jeg enda ikke møtt. Ergo velger jeg livet som singel, akkurat som TS...

Anonymkode: d4688...c96

De færreste er vel lykkelig 100 % av tida uansett hvordan man velger å leve livet. Alt har sine fordeler og ulemper, ingenting er bare pluss. 

Det er jo mange ting i livet som uansett ikke har særlig å gjøre med partner/singeliv, som påvirker hvordan vi har det: jobb, studier, helse, venner, forholdet til familie og eventuelle egne barn, dyr, hobby fortid mm.

Anonymkode: cd51f...810

• Liker 3
Skrevet

Igjen kan en få inntrykk av at det handler mer om at en er lykkeligere som enslig enn i et av sine tidligere dårlige forhold, heller enn lykkeligst som enslig. Det er en forskjell som er verdt å merke seg.

Så er det klart som andre påpeker at en alltid stusser litt over hvor reellt det er når noen absolutt skal proklamere sin lykke, men om en trives best som enslig er det bare å glede seg over det. 

AnonymBruker
Skrevet

Husk på at menn ofte blir lykketyver for oss kvinner. Vi kvinner gir, men får så lite tilbake. Endel kvinner sier at mannen er så flink og "hjelper til", men vi vet jo alle at i 99% av tilfellene er det hun som engasjerer seg mest følelsesmessig, mens han gir av og til og da helst med baktanke om å få dobbelt så mye tilbake. 

Menn motiveres av egennytte. Blir lite kvalitetsforhold av dette.

Anonymkode: e31ba...888

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Husk på at menn ofte blir lykketyver for oss kvinner. Vi kvinner gir, men får så lite tilbake. Endel kvinner sier at mannen er så flink og "hjelper til", men vi vet jo alle at i 99% av tilfellene er det hun som engasjerer seg mest følelsesmessig, mens han gir av og til og da helst med baktanke om å få dobbelt så mye tilbake. 

Menn motiveres av egennytte. Blir lite kvalitetsforhold av dette.

Anonymkode: e31ba...888

kilde?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg syntes det er bra sånne som ts velger å gå enslige og barneløse, da dør heldigvis denne tankegangen om hvor flott det er enslig og hvor slemme mennene er ut med deg 😊

Anonymkode: ce815...243

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

jeg syntes det er bra sånne som ts velger å gå enslige og barneløse, da dør heldigvis denne tankegangen om hvor flott det er enslig og hvor slemme mennene er ut med deg 😊

Anonymkode: ce815...243

Haha, det gjør jo ikke det? Er ikke som at det er arvelig 😛 Det skriver seg fra negative erfaringer, som alle kan få.

Anonymkode: fda5d...d4b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Som om folk får barn sånn at samfunnet fungerer om 30 år😄. Så nobelt er det nok ikke. 
Man bryr seg fint lite om andre enn seg selv, men at folk skulle få unger skulle plutselig være « en for laget»?

Anonymkode: 5dbb4...74d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det finnes da nok av folk som ønsker å leve A4-livet, så da kan jo de bare fortsette med det. Men ikke press alle ned i den boksen.

Anonymkode: a37d5...fa3

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...