Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har søkt meg inn som assistent/vikar i barnehage gjennom adecco, og har blitt spurt om å komme på gruppeintervju. Er det noen her som har vært på det, og som kan fortelle litt om prosessen? Jeg vil gjerne vite litt hva jeg går til, det virker så merkelig med gruppeintervju for en barnehagestilling. 

Anonymkode: 3f683...3d5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Har søkt meg inn som assistent/vikar i barnehage gjennom adecco, og har blitt spurt om å komme på gruppeintervju. Er det noen her som har vært på det, og som kan fortelle litt om prosessen? Jeg vil gjerne vite litt hva jeg går til, det virker så merkelig med gruppeintervju for en barnehagestilling. 

Anonymkode: 3f683...3d5

Du kan jo sjekke ut om hva det innebærer ved å være i det. Men samtidig ser jeg du skriver klingende norsk, da velger du ikke å komme i arbeidslivet via bemanningsselskap. Husk adecco er kun basert på kunder side, og har det som prio nummer 1, du er salget for dem. 

Anonymkode: 13ef1...a4e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på et slikt intervju. Ønsket å være tilkallingsvikar ved siden av studier. For det første var det ekstremt stor variasjon blant de som deltok på intervjuet. Jeg er utdanna barne- og ungdomsarbeider og hadde på det tidspunktet 10 års erfaring fra barnehage. Vi var vel omtrent 10 personer på intervju. Det var kanskje to som hadde erfaring fra barnehage, ellers hadde fleste hadde null erfaring fra barnehage/lite erfaring fra arbeidslivet generelt. Noen nevnte at de hadde erfaring fra å passe egne søsken. 

Vi fikk selvfølgelig spørsmål knyttet til hva som var motivasjonen for å jobbe i barnehage, hva vi tenkte var viktige egenskaper i jobben osv. Det var så utrolig mye merkelige svar... En svarte feks at motivasjonen hans var å tjene penger. En annen sa at han egentlig ikke likte barn så godt. En innrømte at han bare var der fordi NAV hadde bedt han om det. En satt med hette over hodet og henda i lommene hele intervjuet. Jeg var litt nervøs før jeg dro, tenkte at jeg måtte konkurrere om å skille meg ut osv. Men det var absolutt ikke noe å stresse over  (i mine øyne). Hvis du ikke har noe særlig erfaring, tenk litt over hva du vil svare på slike spørsmål før du drar. 

Jeg fikk tilbud om å være vikar. MEN!!! Jeg takket nei. Grunnen var at Adecco bak min rygg hadde kontaktet en tidligere arbeidsgiver som jeg ikke hadde oppgitt som referanse (hadde gitt de kontaktinfo til to andre arbeidsgivere) og jeg synes det var såpass uproft og irriterende at jeg ikke ønsket å jobbe for de. Ga de grei beskjed om hvorfor jeg takket nei også. 

Anonymkode: 378d2...b1c

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen erfaring med gruppeintervju, men tenk deg godt om før du velger å jobbe gjennom Adecco. Om du har muligheten til å jobbe som vikar ansatt av kommunen er det myyye bedre.

Jeg begynte i Adecco etter vgs, og skulle egentlig bare jobbe der i sommerferien. Det endte med at jeg fikk «vikariat» på 1 år i en barnehage, og det er så fryktelig tungvint å jobbe gjennom bemanningsbyrå. Flere mellomledd som må kontaktes ved sykdom, timelister som må sendes hver uke osv. Følte jeg var nederst på rangstigen i hele bhg.

Nå er jeg kommunalt ansatt og ville virkelig anbefalt det om du har mulighet :) 

Anonymkode: 251b9...36e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...