AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #1 Skrevet 2. juni 2022 Hei. Vi er et samboende par, jeg er 31 og han er 39. Ingen barn sammen. Saken er at vi ønsker oss barn, men han mener det ikke passer enda. Han har for mye å gjøre på arbeid og ønsker ikke å prøve før om 2 år, for å kunne ha fullt fokus på karriere frem til det. Jeg har en sykdom som gjør at jeg trolig vil ha problemer med å bli gravid og vi kommer til å trenge hjelp for å få til dette. Jo eldre jeg blir jo verre er det. Jeg går på p-sprøyte og dette kan gjøre at syklusen ikke stabiliserer seg før det har gått mange måneder etter siste injeksjon i tillegg. Hva skal jeg gjøre for å få han til å forstå at jeg bør slutte på prevensjon nå og at vi absolutt bør sette i gang med prøving så raskt som mulig? Det er ikke sikkert vi kan få barn om 2 år. Anonymkode: a76e0...41d
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #2 Skrevet 2. juni 2022 Ta en alvorsprat om den helsemessige biten. Gjerne dra han med til gynekolog om nødvendig, for en forklaring. Krev at han gjennomfører sædanalyse nå, slik at dere har mest mulig informasjon. Anonymkode: e6945...abb 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #3 Skrevet 2. juni 2022 Det må vel nesten et ultimatum til, siden du har dårlig tid. F.eks, «Vi startet prøvingen i 2023, eller så finner jeg en annen som vil ha barn med meg». Svangerskapet er faktisk 9 måneder og for mange kan det ta tid å bli gravide. Anonymkode: 90ebb...8b0 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #4 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hva skal jeg gjøre for å få han til å forstå at jeg bør slutte på prevensjon nå og at vi absolutt bør sette i gang med prøving så raskt som mulig? Det er ikke sikkert vi kan få barn om 2 år. Anonymkode: a76e0...41d Hvorfor er dette noe han trenger å forstå, og hvorfor er prevensjon ditt ansvar? Du informerer han om at du ønsker å stabilisere syklusen din og derfor ikke tar flere p-sprøyter. Og at han kan ta ansvaret for prevensjonen siden det er han som ikke synes det passer nå. Når syklusen din er på plass (og han begynner å bli lei av kondom) tar du praten om å starte prøvingen igjen. Anonymkode: f3134...47b 10
regine Skrevet 2. juni 2022 #5 Skrevet 2. juni 2022 Du tar en alvorsprat med han hvor du informerer ham om at du nå ikke lenger tar ansvaret for prevensjon. Heretter er det helt og fullt hans ansvar. HAN ønsker å vente, det gjør ikke du, da er det ren logikk at det er han som står for prevensjon. Slutt med p-sprøyte når du har sagt ifra om hvordan det blir framover. 2
Rosatoast Skrevet 2. juni 2022 #6 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hei. Vi er et samboende par, jeg er 31 og han er 39. Ingen barn sammen. Saken er at vi ønsker oss barn, men han mener det ikke passer enda. Han har for mye å gjøre på arbeid og ønsker ikke å prøve før om 2 år, for å kunne ha fullt fokus på karriere frem til det. Jeg har en sykdom som gjør at jeg trolig vil ha problemer med å bli gravid og vi kommer til å trenge hjelp for å få til dette. Jo eldre jeg blir jo verre er det. Jeg går på p-sprøyte og dette kan gjøre at syklusen ikke stabiliserer seg før det har gått mange måneder etter siste injeksjon i tillegg. Hva skal jeg gjøre for å få han til å forstå at jeg bør slutte på prevensjon nå og at vi absolutt bør sette i gang med prøving så raskt som mulig? Det er ikke sikkert vi kan få barn om 2 år. Anonymkode: a76e0...41d Vet han om disse tingene? Prater dere noe om dette? Sykdommen, helse og at du muligens ikke kan bli gravid uten mye hjelp? Det samboeren din sier er det samme alle menn sier til kjærestene sine, de setter det på vent, og når tiden har gått setter de på vent igjen. Samboeren din er nok veldig glad i deg, og vil ikke miste deg - men han vil ikke få barn med deg. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #7 Skrevet 2. juni 2022 Som tidligere nevnt, forklar han negativen med p-prevensjon, og la han ta ansvar for prevensjon fram til han er klar. Anonymkode: 6bfe0...108
Blåttvann Skrevet 2. juni 2022 #8 Skrevet 2. juni 2022 Slutt på sprøytene og fortell han at du gjør dette. Du skal ikke proppe kroppen din full av hormoner dersom du ikke ønsket det, dette er ikke noe å lure på. Så får han stå for prevansjonen dersom han ikke ønsker barn. Jeg synes også at du skal forklare hvorfor det haster litt, men jeg har ikke troa på å presse han til å starte med å prøve å få barn enda. Han er jo åpen og ærlig med deg om at han vil vente, det må også respekteres. Men hvis han holder deg på gress og egentlig ikke vil ha barn må han være ærlig om dette også, slik at du kan finne en annen å få barn med.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #9 Skrevet 2. juni 2022 Rosatoast skrev (9 minutter siden): Vet han om disse tingene? Prater dere noe om dette? Sykdommen, helse og at du muligens ikke kan bli gravid uten mye hjelp? Det samboeren din sier er det samme alle menn sier til kjærestene sine, de setter det på vent, og når tiden har gått setter de på vent igjen. Samboeren din er nok veldig glad i deg, og vil ikke miste deg - men han vil ikke få barn med deg. Ja han vet det. Hvorfor ønsker han ikke barn med meg? han sier han ønsker det og snakker ofte om barnet vårt i fremtiden, hvordan det blir å se ut, hvilke regler vi skal ha og hvilke klær de skal gå i, Anonymkode: a76e0...41d
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #10 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja han vet det. Hvorfor ønsker han ikke barn med meg? han sier han ønsker det og snakker ofte om barnet vårt i fremtiden, hvordan det blir å se ut, hvilke regler vi skal ha og hvilke klær de skal gå i, Anonymkode: a76e0...41d Men det å prøve å få barnet, det vil han ikke. Er mange eksempler her inne med kvinner som er sammen med menn, som suer akkurat det samme som din mann . Anonymkode: 63d20...a6b 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #11 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja han vet det. Hvorfor ønsker han ikke barn med meg? han sier han ønsker det og snakker ofte om barnet vårt i fremtiden, hvordan det blir å se ut, hvilke regler vi skal ha og hvilke klær de skal gå i, Anonymkode: a76e0...41d Noen tror at det kommer en dag de føler seg helt 100% klare og et tidspunkt det passer perfekt på. Det gjør det ikke for alle, for mange er det bare å finne et tidspunkt som ikke passer dritdårlig og at man ikke føler seg helt uklar🤷♀️ Han er 39 år, han har hatt mange år på seg. Heldigvis er du en del yngre, hadde vært verre om du også var 39. Selv om sykdommen din kompliserer ting. Anonymkode: e6945...abb 2
Rosatoast Skrevet 2. juni 2022 #12 Skrevet 2. juni 2022 (endret) Du kan informere din mann om at du nå slutter på prevensjon, og hvis han ikke vil ha barn så får han stå for sin egen prevensjon. Enkelt og greit. Lager han et helvete av dette så forstår du vel hvor du har han? Fikk skrevet som AB over her. Det er ingen som føler seg 100% klar for et barn, noen, men ikke alle. Menn hvertfall kan føle på dette, og de utsetter og utsetter. Flertallet av menn som holder på som din, kommer aldri til å bli klar. Så her må du stille et ultimatum. Endret 2. juni 2022 av Rosatoast 1
Leeloo Skrevet 2. juni 2022 #13 Skrevet 2. juni 2022 Med den tidshorisonten hadde jeg definitivt sluttet på p-sprøyte og sagt at da blir det kondom de neste par årene. Det tar tid for kroppen å stabilisere seg for mange, du må nesten starte nå når du bruker p-sprøyte. 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #14 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Men det å prøve å få barnet, det vil han ikke. Er mange eksempler her inne med kvinner som er sammen med menn, som suer akkurat det samme som din mann . Anonymkode: 63d20...a6b Hva er årsaken til at de gjør det? At han faktisk ikke ønsker barn, eller at han ikke ønsker barn med MEG? Anonymkode: a76e0...41d
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #15 Skrevet 2. juni 2022 Hvor viktig for ham er det at det er et biologisk barn? Spør om han vil ha biologisk barn eller adoptere. Vil han adoptere, så må dere jo nesten starte prosessen nå så dere kan få barn om to år. Vil dere ha biologisk barn, så må dere nesten starte prosessen nå for at det skal være en mulighet. Anonymkode: 9c3b2...0c0 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #16 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det må vel nesten et ultimatum til, siden du har dårlig tid. F.eks, «Vi startet prøvingen i 2023, eller så finner jeg en annen som vil ha barn med meg». Svangerskapet er faktisk 9 måneder og for mange kan det ta tid å bli gravide. Anonymkode: 90ebb...8b0 hvorfor haster det? henne er bare 29.. rekker å få flere barn før hun bikker 40 Anonymkode: 0edd3...43a
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #17 Skrevet 2. juni 2022 Jeg var i en lignende situasjon. Vi er i 30årene. Mannen hadde sagt "ja men ikke nå" en stund. Til slutt var det uaktuelt for meg å vente lenger, jeg fikk litt "nå eller aldri" følelse. Det viste seg at mannen var redd og usikker på dette med å bli pappa og hadde utsatt det i det lengste. Han fikk noen uker på seg til å tenke, vi hadde flere gode samtaler, og jeg var fullstendig åpen om at han kunne si nei - men da ville jeg få et vanskelig dilemma fordi barn var viktig for meg. Vi måtte rett og slett ta en skikkelig samtale og jeg måtte være helt ærlig med hva jeg følte. Nå er jeg gravid og mannen gleder seg 😊 Anonymkode: 093c3...a78 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #18 Skrevet 2. juni 2022 Bare press på og når du har fått viljen din og barnet er der kan du lage en tråd lik denne "Urettferdig at kvinnen må ofre alt mens mannen fortsetter som før" Anonymkode: 67396...88b 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #19 Skrevet 2. juni 2022 Don't take the risk! Du risikerer å tvinge frem et barn han ikke vil elske nok! Anonymkode: 0edd3...43a
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #20 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Det må vel nesten et ultimatum til, siden du har dårlig tid. F.eks, «Vi startet prøvingen i 2023, eller så finner jeg en annen som vil ha barn med meg». Svangerskapet er faktisk 9 måneder og for mange kan det ta tid å bli gravide. Anonymkode: 90ebb...8b0 For en romantikk. Om noen hadde sagt det på denne måten til meg, da hadde jeg hatt skikkelig lyst på barn..... 🚩 Anonymkode: ea476...c3e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå