AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #1 Skrevet 2. juni 2022 Jeg er så kvalm av mannen, og dette har gradvis bygd seg opp over tid. Jeg er neppe alene om å føle det slik(?) jeg føler at i sekundet man velger å få barn med en mann, så endres hele livet til kvinnen seg. Men mannen skal leve som før. Og får alle godene det medfølger, men ingen onder. det må kvinnen ta. Det starter allerede fra graviditeten med at hun Selvsagt må slutte med alkohol og snus/røyk.hun må passe på hva hun spiser så det ikke skader barnet, hun må holde seg i form osv. Mens mannen får beskjed om: «du må feste fra deg før barnet kommer» og blir nærmest oppmuntret til å drikke. Kvinnen er «lite raus» hvis ikke den kommende far får «nyte» friheten før barn. Kvinnen går gjennom (potensielt) kroppslige plager, mens mannen ikke er preget. deretter må hun gjennom fødsel, fødselsskader og det som er. Så er det amming og våkenetter. Men mannen må sove han skal på jobb. så er det noen år der hun må være hjemme for han vil gjøre sine ting. Og babyen er såklart mest avhengig av mor. Så mor Skal stille opp og er en dårlig mor hvis far Må bidra. Mens far får skryt for at han er så flink og Lar mor sove en time i løpet av døgnet. til tross for at begge forventes å gjøre like mye i arbeidslivet. Så er denne skjevfordelingen så jævlig tydelig og urettferdig. så er barna syke og det forventes nærmest at mor er hjemme. Far skal på jobb. kvinner skal faen meg ofte kropp, helse, egentid, arbeidsliv og sinn. Mens far skal leve videre som før. Og deretter ikke forstå hvorfor det ikke er sex i forholdet og hvorfor kvinnen har «forfalt». for en verden vi lever i.. Anonymkode: c2623...b4f 21 2 17
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #2 Skrevet 2. juni 2022 Som du skriver, velger kvinnen dette. Ta andre valg. Slutt å klage. Anonymkode: 008e2...12b 3 1 5
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #3 Skrevet 2. juni 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: for en verden vi lever i.. Anonymkode: c2623...b4f Ja, jeg synes også at det faen meg er på tide at menn begynner å bære frem barn snart! Anonymkode: 3b18c...ab2 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #4 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og deretter ikke forstå hvorfor det ikke er sex i forholdet og hvorfor kvinnen har «forfalt». for en verden vi lever i.. Anonymkode: c2623...b4f Du glemte : Og deretter finner seg nyere model og dumper den gamle. Men jaja ,sånn er livet eller rettere sagt naturen. Du TS ,du trenger ikke å ha noen barn ,da får du ingen av problemene du snakker om. Men kvinner flst vil ha barn da så... Anonymkode: f390e...976 1 1
Nymerïa Skrevet 2. juni 2022 #5 Skrevet 2. juni 2022 Vær så snill, ikke generaliser utover det rent fysiske rundt graviditet, fødsel og amming. Jeg kjenner meg ikke igjen i det du skriver i det hele tatt. Mannen min oppførte seg aldri som du beskriver. Det gjorde ingen i omgangskretsen vår heller. Jeg tror absolutt på deg hvis du sier at ditt forhold er sånn og din mann er sånn. Men det er noe dere enten må bli enige om eller så får du finne en mer oppegående mann som ønsker et likestilt forhold. De finnes det mange av, men det er ikke sikkert at du hadde satt pris på en slik mann. 11 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #6 Skrevet 2. juni 2022 Det er nå helst kvinner som først og fremst absolutt skal ha barn, da, virker det som her på KG og da gjelder det å velge far til sine barn med omhu. Det er nok mange menn som "går med" på å utvide familien med barn fordi partner og omgivelsene forventer det, mens de innerst inne ønsker å prioritere jobb, hobbyer og sex. Anonymkode: e230a...05f 1
Ava+, Skrevet 2. juni 2022 #7 Skrevet 2. juni 2022 Er enig med deg TS! Dette er en av mange grunner til at jeg har valgt å ikke få barn👌 Ulempene er større enn fordelene på de fleste punkt. Har møtt mange fantastiske menn i mitt liv, men ennå ingen jeg hadde risikert å fått barn med og bli "stuck" med alt ansvaret og alt det kjipe som følger med. 7
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #8 Skrevet 2. juni 2022 Det er ikke noe tvil om at kvinnen ofrer mest i begynnelsen. Men jeg syntes det jevner seg litt mer ut etterhvert. Når mannen her gikk i pappaperm tok han over ansvaret for baby om natta, så sov jeg på gjesterommet fordi jeg skal på jobb. Han både henter og leverer eldste barnet når han er i pappaperm. Når det er syke barn prøver i å ta annenhver dag hjemme fra jobb. Anonymkode: 902e1...fe4 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #9 Skrevet 2. juni 2022 Naturen opererer ikke med hen er jeg redd. Det er kjønnsforskjeller når det kommer til graviditet og babytid Anonymkode: 7e070...b19 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #10 Skrevet 2. juni 2022 Skyld på likestillingen. Den tar ikke hensyn til verken kjønnsforskjeller eller naturen. Anonymkode: 07109...e51 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #11 Skrevet 2. juni 2022 Har ikke opplevd at min mann måtte feste fra seg eller at hans liv ikke endret seg da vi gikk barn. Men må er han en som ønsker å være tilstede både for barna og meg. Man må snakke sammen før man blir gravid, finne ut om man har ca samme verdier og velge mann med omhu. Anonymkode: 7ac8a...5c2 5 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #12 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Som du skriver, velger kvinnen dette. Ta andre valg. Slutt å klage. Anonymkode: 008e2...12b Mannen velger også dette. Tidsklemma er et faktum, når man skal jobbe 100%, og være til stede hele veien hjemme også. Med andre ord, jobber man mye mer. Ikke har man noe valg heller, for jobber man redusert, blir man pensjonstaper. Mannen får ta mer av sin del hjemme, og/eller betale kvinnen noe av økonomiske tapet ved å jobbe redusert en stund. Anonymkode: 0949a...648 5
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #13 Skrevet 2. juni 2022 Jeg er gravid og mannen min er ikke ute eller fester eller noe annet. Han er hjemme med meg hele tiden, og nei det er ikke fordi jeg nekter han å gjøre hva han vil men fordi han selv er den typen som trives best hjemme. Han har stått for all husvask og rydding uten at jeg har bedt om det. Han tok selv intiativ til å stelle i stand barnerom, male og installere alle møbler. Han er like på når det gjelder å bestille ting som gjelder ting til baby. Han er opptatt av fødselen og det som skjer etterpå, er med på jordmortimer og stiller spørsmål osv. Det er ingen tvil i mitt hjerte at han kommer til å være en ordentlig far som stiller opp 100%. Ja det er selvfølgelig urettferdig at det er kvinnen som må føde, bære fram barnet og være forsiktig med hva man spiser/drikker men dessverre kan vi ikke klandre alle menn av den grunn for at biologien er slik... Og de fedrene på arbeidsplassen min er stadig borte grunnet sykt barn så kan ikke skjønne at det bare er mor som er borte.. Anonymkode: 6a835...305 3 2
Trolltunge Skrevet 2. juni 2022 #14 Skrevet 2. juni 2022 Ja vi er mange som har fått barn med en som viste seg å være en umoden egoist. Det skrives en del om at veldig mange menn er ufrivillig barnløse, men vi kvinner bør virkelig ikke bli mindre strikte på hvem vi får barn med, vi burde bli langt mer bevisst og kravstore i forhold til hvem vi bærer frem barn med. Mange menn fortjener ikke å bli fedre. Hvem vi får barn med er kanskje det viktigste valger vi kvinner tar i livet. Heldigvis er ikke alle menn slik. Noen er fantastiske fedre. 12
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #15 Skrevet 2. juni 2022 Dette kommer heller an på hva slags mann du får barn med Anonymkode: 7ac51...ba2 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #16 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Ja, jeg synes også at det faen meg er på tide at menn begynner å bære frem barn snart! Anonymkode: 3b18c...ab2 Menn kunne i det minste ordentlig verdsette det offeret og den innsatsen kvinnen gjør for å skaffe dem, paret, et barn. Anonymkode: 3dacb...ddc 8 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #17 Skrevet 2. juni 2022 17 minutter siden, AnonymBruker said: Mannen får ta mer av sin del hjemme, og/eller betale kvinnen noe av økonomiske tapet ved å jobbe redusert en stund. Ja det er klart. Far må ta det meste av husarbeidet, og bidra mer økonomisk under graviditet og babytid. Om det ikke er slik så har man grunn til å klage. 9 minutter siden, Trolltunge said: Det skrives en del om at veldig mange menn er ufrivillig barnløse, men vi kvinner bør virkelig ikke bli mindre strikte på hvem vi får barn med, vi burde bli langt mer bevisst og kravstore i forhold til hvem vi bærer frem barn med Riktig i teorien, men det er ikke høyde, hårfarge eller håndstørrelse etc. som er avgjørende for hvor bra far en mann er. Kresenhet og kravstorhet går sjelden på ting som å ta sin del av husarbeidet. Anonymkode: 7e070...b19 1
Trolltunge Skrevet 2. juni 2022 #18 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja det er klart. Far må ta det meste av husarbeidet, og bidra mer økonomisk under graviditet og babytid. Om det ikke er slik så har man grunn til å klage. Riktig i teorien, men det er ikke høyde, hårfarge eller håndstørrelse etc. som er avgjørende for hvor bra far en mann er. Kresenhet og kravstorhet går sjelden på ting som å ta sin del av husarbeidet. Anonymkode: 7e070...b19 Ja nå mente jeg å være mer kresen på at mannen er moden for å bli far, og ansvaret det innebærer. Hvilket går mer på å ta sin del av husarbeid enn hårfarge og høyde ja. 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #19 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Det er nå helst kvinner som først og fremst absolutt skal ha barn, da, virker det som her på KG og da gjelder det å velge far til sine barn med omhu. Det er nok mange menn som "går med" på å utvide familien med barn fordi partner og omgivelsene forventer det, mens de innerst inne ønsker å prioritere jobb, hobbyer og sex. Anonymkode: e230a...05f Det er nok til dels fordi det er tabu å være mann med stort barneønske. Av en del ses det på som lite mandig. Mange menn ønsker barn, men det er flaut å si åpent så da er det lettere å skylde på dama. Anonymkode: 3dacb...ddc 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #20 Skrevet 2. juni 2022 At vi må bare frem barnet er jo lite å gjøre noe med. Man vet jo gjerne hva man går til sånn sett når man velger å få barn. Men alt det andre du ramser opp, er ting jeg ikke ville funnet meg i. Det er ting du velger. Det virker som at du har en veldig umoden omgangskrets og far til barnet, om det du beskriver er standarden i din omgangskrets. Anonymkode: b0b38...eb3 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå