AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #1 Skrevet 2. juni 2022 Fant liksom aldri helt ut av som var kynnere i svangerskap nr 1, for har murringer av å på gjennom hele svangerskapet, så synes det er vanskelig å vite hva som et hva. Nå med nr 2 så eg det like vanskelig synes jeg. Kommer skikkelige murringer av å til men magen blir da ikke stram som mange beskriver som kynnere. Murringene går over etter ca 30 sekunder-1 minutt. Så får jeg en annerledes murring som er sånn at man føler seg helt tung i magen og litt tungt å puste nesten. Dette varer ca den samme tiden, mulig magen er noe hard men ikke sånn hard som mange beskriver. Er i uke 28. det må jo være kynnere hvertfall en av de delene jeg beskriver her? så får jeg intenste murringer etter sex, er det flere som opplever det som gravid? Blir nesten litt redd for om det trigger til fødsel noen ganger.. Om noen kan forklare meg om hvordan kynnere kjennes ut. Synes det er vanskelig å skille på andre murringer og kynnere. Anonymkode: e20a7...23c
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #2 Skrevet 2. juni 2022 Jeg beskrev det slik til jordmor «hver gang jeg går tur med hundene, blir magen min helt hard og stram, til slutt blir det så hardt og stramt at jeg må stoppe til det gir seg» Det er kynnere! sa jordmor. Opplever det ikke som murringer, kun denne vanvittige hardheten og strammingen over hele magen. Vonde kynnere gjør så vondt at jeg må kroke meg sammen eller legge meg så kjenner godt forskjell. Kynnere kommer vel gjerne under aktivitet, så er jo ikke umulig at det er det du kjenner? Ville tatt det opp på neste kontroll, så får du et godt svar av jordmor 😊 Jeg sliter veldig med kynnere og måtte undersøkes på føden da de ble så vonde som beskrevet over en kveld, heldigvis påvirket de ingen verdens ting og livmorhals var fremdeles lang og lukket 😊 Jeg er også i uke 28. Anonymkode: 23877...a0e
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #3 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg beskrev det slik til jordmor «hver gang jeg går tur med hundene, blir magen min helt hard og stram, til slutt blir det så hardt og stramt at jeg må stoppe til det gir seg» Det er kynnere! sa jordmor. Opplever det ikke som murringer, kun denne vanvittige hardheten og strammingen over hele magen. Vonde kynnere gjør så vondt at jeg må kroke meg sammen eller legge meg så kjenner godt forskjell. Kynnere kommer vel gjerne under aktivitet, så er jo ikke umulig at det er det du kjenner? Ville tatt det opp på neste kontroll, så får du et godt svar av jordmor 😊 Jeg sliter veldig med kynnere og måtte undersøkes på føden da de ble så vonde som beskrevet over en kveld, heldigvis påvirket de ingen verdens ting og livmorhals var fremdeles lang og lukket 😊 Jeg er også i uke 28. Anonymkode: 23877...a0e Jeg får aldri murrunger under aktivitet, kommer alltid når jeg setter meg ned eller skal sove. Er så ekstremt til tider at det kjennes ut som pulsen min øker og at det blir tyngere å puste i de sekundene det varer. Er bare så redd for at det skal trigge til en for tidlig fødsel, derfor jeg føler det som tryggere å vite helt sikket hva dette er også. Fint å høre din erfaring med det og at tross mye kynnere så var alt bra! Bekymrer meg mye over å føde alt for tidlig og er veldig redd for at det skal skje. Anonymkode: e20a7...23c
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #4 Skrevet 2. juni 2022 Magen min ble ikke hard av kynnere. Jeg kjente det som en mens-liknende skvising (som når man skviser en sitron med én hånd) i lyskeområdet, spesielt i venstre side. Anonymkode: 0713e...eca
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #5 Skrevet 2. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg får aldri murrunger under aktivitet, kommer alltid når jeg setter meg ned eller skal sove. Er så ekstremt til tider at det kjennes ut som pulsen min øker og at det blir tyngere å puste i de sekundene det varer. Er bare så redd for at det skal trigge til en for tidlig fødsel, derfor jeg føler det som tryggere å vite helt sikket hva dette er også. Fint å høre din erfaring med det og at tross mye kynnere så var alt bra! Bekymrer meg mye over å føde alt for tidlig og er veldig redd for at det skal skje. Anonymkode: e20a7...23c Hmm, det hørtes annerledes ut enn hvordan jeg opplever det, men kan jo godt tenkes at det oppleves litt forskjellig fra person til person? Er du mye plaget med det kan du jo kanskje ta en telefon til jordmor/fastlege nå før helgen og bare høre, så slipper du gå sånn å bekymre deg? Kjenner godt igjen frykten for for tidlig fødsel, er kjemperedd for det selv også! Særlig når kynnerne setter i gang, så er godt å heller ha sjekket med helsepersonell en gang ekstra 😊 Anonymkode: 23877...a0e
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #6 Skrevet 2. juni 2022 Jeg hadde forresten morkaken på magesiden og jordmor mente plasseringen av morkaken kan påvirke hvordan kynnere oppleves. Anonymkode: 0713e...eca
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #7 Skrevet 2. juni 2022 Jeg har kjent igjen kynnere på at livmoren/magen har blitt hardere. Men ellers har de variert mye, og de var ulike i de to svangerskapene mine. Beskrivelsen av den andre typen murring du har TS, hvor magen blir tung, kan minne om hvordan jeg opplevde noen kynnere. Ellers hadde jeg det ikke alltid i aktivitet. I det ene svangerskapet var jeg skikkelig plaget av det når jeg gikk tur eller gikk på harde gulv. Men det var også typisk at jeg hadde kynnere når jeg satt i sofaen på kveldstid, og når jeg lå i senga og prøvde å sove, men ikke fikk det til pga. kynnere og sprellende baby i magen. Jeg hadde også murringer/smerter som lignet på menssmerter til og fra i svangerskapene. Det har jeg tolket som at livmoren utvidet seg og det skjedde mye der inne. Jeg har tolket det som at livmoren stekkes og blir større og tynger og presser på alt annet inne i magen. Anonymkode: 63363...6c4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #8 Skrevet 2. juni 2022 Hadde det fra uke 20 i andre svangerskap. Da kom de ofte gjennom dagen og jeg tok det ikke mer med ro for det var bare kynnere. I uke 30 ble kynnerne mildere, men da viste det seg at det var premature rier. Livmorhalsen var like lang, men gikk med 1 cm åpning frem til uke 38 da jeg ble satt i gang. Hadde rier i 3 dager av gangen med en ukes pause i mellom fra uke 30. Jeg hadde ikke sjans til å roe ned hverdagen mer enn jeg allerede gjorde. Så sånn gikk det for meg og de vonde kynnerne. Så mitt beste råd er å ta hensyn til deg selv når de er så vonde. Ta en varm dusj og legg deg 😊 Anonymkode: 1d779...67a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå