AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #1 Skrevet 2. juni 2022 Hei! Jeg og kjæresten min som jeg er forlovet med har vært sammen i 3.5 år. Vi bor i Stavanger området og jeg har søkt på et 5-årig studie i Bergen til høsten. Jeg er 23 og han er 27, så vi blir 28 og 32 når jeg eventuelt blir ferdig... Planen så langt har vært at jeg skal flytte bort dit til Bergen og at vi begge reiser til og fra hverandre på besøk i feriene og i noen helger... Han har egentlig ikke lyst å flytte, men støtter meg og ønsker at jeg skal ta denne utdanningen. Det er vel mest fordi han eier leilighet her, og vi ikke vil få en leilighet i Bergen til samme standard i vår prisklasse. Han er også veldig lite bymenneske. Vi er begge to ganske hjemmekjære . Jeg er ikke redd overhodet for at vi kommer til å slå opp under denne tiden, men det er tross alt 5 år av livene våre, mens vi er unge. Jeg vet jeg kommer til å savne så ekstremt det å vær sammen i hverdagene, legge oss sammen osv osv... Jeg går på et annet studie nå i Stavanger, så det er jo et alternativ å bare fortsette på det. Men det er helt klart et "second choice". Jeg er ikke en karriereperson, og familieliv og fritid vil alltid være det viktigste for meg. Så det får meg også til å tenke på om det egentlig spiller så stor rolle hvilke av disse to studiene jeg jobber med... Hva ville dere gjort? Anonymkode: 8b93b...058
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #2 Skrevet 2. juni 2022 5 år med kun ferie og noen helger? Etter ha bodd sammen i hverdagen? Det har jeg ikke tro på. Jeg og mannen hadde avstandsforhold i 2 år før jeg flyttet til ham. Så bodde vi sammen i 10 år, fikk 2 barn. Han fikk et tilbud om jobb 25 mil unna, altfor langt til å kunne kjøre hver dag. Jobben var for god til å kunne avslå samtidig som jeg og barna absolutt ikke ville flytte, jeg har allerede flyttet for hans skyld og det tok tid å bygge nettverk her, har ikke lyst å måtte gjøre det igjen. Så mannen ukependler og har som regel fri på enten mandag eller fredag slik at vi har lange helger. Og det er slitsomt nok. Jeg har ikke tro på at dere klarer holde liv i et forhold med kun ferie og noen helger. Hva er noen helger? Annenhver, 1 gang i måned? Dyrt er det også og når du studerer har du kanskje ikke økonomi til noen tusen for flybillett hver måned. En mann på 27 som lever singellivet mesteparten av tiden blir nok ekte singel etter en kort stund. Anonymkode: 5849a...d73
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #3 Skrevet 2. juni 2022 Tusen takk for svar! Ja det er nettopp dette jeg har tenkt og bekymret meg over... Jeg tror nok at jeg klarer å få med meg samboeren, men han er veldig skeptisk og vil nok føle at livet står på vent i de 5 årene... Han liker ikke å gå utenfor komfortsonen, da vi må finne helt nye venner og omgangskrets, og han har en god jobb her, og firmaet er ikke i Bergen😅 Anonymkode: 8b93b...058
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå